Gå til innhold

Støydemping av harddisker i 3½" brønner


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å henge opp systemdisken min i o-ringer, men jeg har desverre ikke plass til å gjøre det med alle harddiskene mine. Jeg lurte derfor på om noen vet om noen fungerende løsninger for å støydempe harddisker i 3½" brønner? Vil jeg f. eks. merke noen forskjell med slike skruer i stedet for de vanlige?

 

Bilder av kabinettet mitt:

post-26550-1148513118_thumb.jpg

post-26550-1148513152_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som faktisk funker er å ta litt "skumgummi" og legge mellom disken og ramma. Og ja eg veit det er vanskelig å få inn disken samtidig med "skumgummien", men det funker. Eg har brukt "skumgummien" som følger med som støtdemping i PC-del esker. Litt dårlig forklart, men håper du forstår.

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å sjå på dette bildet, men sjå litt nøye på øverste harddisk. Har brukt vanlige skruer her. Men dersom harddisken vibrerer vldsom nytter ikkje det. Då kan ein prøve uten skkruer i det heile. Skumgummien gjer at harddisken holdes på plass.

post-30921-1148600823_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det så ut som en kurant løsning! Er det noen som vet hvor jeg kan få fatt på slike kabelklemmere (eller hva det nå heter) her i Norge?

6177944[/snapback]

 

såvidt jeg vet er det vanlige ledningsklemmere som du får tak i "overalt".. på Jernia, Chiristiania belysning, lampehuset, clas ohlson og lignende...

 

vurderer å lage noe av det samme, bare at jeg bruker harpunstrikk istedenfor de røde tauene som er brukt...

Lenke til kommentar

Ok, da burde jo ikke det være spesielt vanskelig å få fatt på.

 

Jeg har dessverre ingen diskettstasjoner å kvitte meg med, så om noen har en ide om hva jeg kan bruke for å forlenge brønnen hadde det vært flott. Jeg kan jo forsåvidt prøve uten en egen vifte for å kjøle ned harddiskene, men de er varme nok som de er. 300 gigern min ligger på 43 grader, så den tåler vel knapt mer varme enn det.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Ok, da burde jo ikke det være spesielt vanskelig å få fatt på.

 

Jeg har dessverre ingen diskettstasjoner å kvitte meg med, så om noen har en ide om hva jeg kan bruke for å forlenge brønnen hadde det vært flott. Jeg kan jo forsåvidt prøve uten en egen vifte for å kjøle ned harddiskene, men de er varme nok som de er. 300 gigern min ligger på 43 grader, så den tåler vel knapt mer varme enn det.

6180659[/snapback]

 

 

må du forlenge brønnen egentlig? såvidt jeg kan se så er dens eneste mål å sørge for styring av luft fra den nederste viften....

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å forlenge. Strikken trenger jo ikke å henge rett ned.. Du tar bare den ene strikker litt lengre enn den andre, så kan de så og si ha samme utgangspunkt. Jeg har selv lekt litt med tanken å ha harddiskene med hengene fra siden evt opp ned :hmm:

 

noen som vet om det er farlig for diskene? :S

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å forlenge. Strikken trenger jo ikke å henge rett ned.. Du tar bare den ene strikker litt lengre enn den andre, så kan de så og si ha samme utgangspunkt. Jeg har selv lekt litt med tanken å ha harddiskene med hengene fra siden evt opp ned  :hmm:

 

noen som vet om det er farlig for diskene? :S

6207041[/snapback]

 

har hatt disker liggende opp ned lenge uten å merke problemer. så for meg har d funka helt bra så tror ikkje det er noe problem:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan har du hengt opp harddiskene i ditt kabinett?

6335432[/snapback]

 

har skrudd dem opp "vanlig" (nederst i forkant på det kabinettet). Har i den siste tiden gått løs på kabinettet med vinkelsliperen for å lage hull til et 120mm vifte istedenfor de to 80mm som sattd er originalt. Det førte til høyere temperatur på hardisken så nå holder jeg på med et prosjekt hvor jeg skal feste hardiskene med strikker som skal gå fra 5.25" brønnene og ned til bunnen av kabinettet. Dette for å gjøre luftgjennomstrømningen bedre innad i kabinettetog gi hardiskene bedre lufting... legger ut guide om ikke mange dagene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...