Gå til innhold

DDR2-800 på CAS3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir myegodt gjetning, men jeg tror du vil få bra RAM i alle tilfeller. Du må nesten bare vurdere selv, det er vanskelig å være sikker før det finnes noe særlig vurderingsgrunnlag av Corsair-brikkene.

 

Vil forøvrig utdype det jeg skrev om at Crucial krever høy spenning - det var nok en overdrivelse. De responderer bra på spenning inntil 3.0 v, som jo er skyhøyt for DDR2, men de yter sikkert bra under mer normale forhold.

Lenke til kommentar
:hmm:  Det sier ikke meg så mye egentlig...

Men det model nummeret du skrev over stemmer.

6170930[/snapback]

Vel, det holder egentlig å si at de er enormt gode, ihvertfall til Intel-systemer. De kan klare 3-2-2-timings på over DDR2-800 fart, men krever høy spenning.

 

Micron D9 fat body er pussig nok DDR2s svar på BH-5. Stramme timings ved høye spenninger, pluss at de gikk ut av produksjon på et tidspunkt hvor alle verdens overklokkere siklet etter dem :p

6170966[/snapback]

 

 

Hvorfor må de slutte å selge og lage de gode brikkene? De kunne jo fortsatt med det... eller er det en eller annen lur økonomijævel som har funnet ut at de kan selge like mhye med litt dårligere og billigere chips? :/

Lenke til kommentar
men Quintero, er ddr2 hastighetene quadruple? jeg trodde nå sannelig at de var doble, som ddr1?

6170380[/snapback]

Nja.. Det kommer an på hvordan man ser på det.

 

DDR-400 (DDR2-800 i parantes)

Intern hastighet i DRAM-brikkene: 200MHz (200MHz)

Multiplexer som samkjører to og to bit: Nei (Ja)

Klokkehastigheten på minnebussen: 200MHz (400MHz)

Datahastighet på minnebussen: 400MHz (800MHz)

 

Legg merke til at datahastigheten er dobbelt så høy som klokkehastigheten på minnebussen med både DDR og DDR2. Det er fordi begge deler bruker DoubleDataRate-teknikken. Forskjellen ligger i at DDR2 bruker en multiplexer til å kjøre "to minnekanaler" ut på en minnebuss ved å ta to og to bit som kommer parallellt og stable de seriellt i stedet for. Internt på DDR2-800-brikker er det altså 128bit bussbredde på 200MHz, men disse samkjøres til 64bit bussbredde (det vanlige) og 400MHz.

 

DDR-teknikken får ut på å sende 2 bit per klokkesyklus per pin. Altså 1 bit på stigende og 1 bit på synkende flanke av signalet.

Lenke til kommentar

Så brikkene koster mye: $453 (ca. 2600kr.) Dette er for 2GB kit.

 

Right now the Corsair TWIN2X2048-6400C3 memory kit that we used in the review costs a hefty ($453), which means to run 4GB of this memory will set you back a cool $906.

 

Kommer nok til å synke etter vert :)

 

EDIT: Testen så veldig god ut :D

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så var skal jeg gjøre... Angre kjøpet og kjøpe de nye Corsair brikkene, eller skal jeg beholde de jeg har?

 

Nå vet jeg ikke hva prisen blir på disse Corsair brikken, men jeg betalte nesten 6000,- for mine 4GB Crucial

6170995[/snapback]

Selfølgelig sender du dem tilbake ....

Du akn ha opnet dem og brukt dem i 14 dager så lange du ikke har ødelagt dem ...

Bare send dem en epost før 14dager (helst 12dager) o0g si at du benytter angrefrist på 14dager og etter at du har fått returnr. osv. sender du dem tilbake :)

Det blir billigere meg de 2x2GB og bedre timings i tilleg + dual chanen :cool:

Da mener jeg Corsair TWIN2X2048-6400C3...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...