Gå til innhold

Ventrilo server, bare jeg kommer inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heihei!

Sliter med et serverproblem på vt, så lurer på om dere kunne hjulpet meg litt :)

Jeg lastet først ned og installerte Ventrilo 2.3.0 og Server 2.3.1, det må jeg jo :p

Deretter lagde jeg en server, og den surrer og går, men ingen andre kommer seg inn:S

Hva har jeg gjort feil? Har jeg glemt å stille inn på noe, har ikke rørt instillingene;s

Tusen takk for svar, blir litt irritert snart :p

Øyvind

Når folk prøver å komme inn står det

unable to connect to server

EDIT: Det ser også ut som om sereren endrer passord etter at jeg har connecta selv, først brukte jeg pw med 6 tegn, når jeg gikk inn igjen sto det 8 tegn der.. wtf?

Endret av DJ Ovin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å åpne porter for Ventrillo i firewallen din og i Routeren om du har det.

Har ikke brukt programmet selv, men dette pleier å være den "vanlige" feilen ved p2p tilkoblinger som ikke funker.

Skrevet
Du kan prøve å åpne porter for Ventrillo i firewallen din og i Routeren om du har det.

Har ikke brukt programmet selv, men dette pleier å være den "vanlige" feilen ved p2p tilkoblinger som ikke funker.

6165691[/snapback]

Jepp, tenkte litt på det, men jeg vet ikke hvilken port jeg skal åpne.. Får jeg vite det av noen, så skal jeg fikse resten selv, hvis det er det da :) Det skjer ikkenoe hvis det er feil port, sant? : p

Skrevet

Litt enkel googling ga meg dette:

2) The server's port number. Ventrilo server's and client's default to port number 3784 but if the server admin has changed the port number then you will need to tell the Ventrilo client to use the same port number when connecting to the server.

hentet fra denne siden:

http://www.ventrilo.com/setup.php

Skrevet

Ååå.. hehe, da tenkte jeg meg ikke godt nok om, elste jo det, men tenkte ikke over at det var samme port.. :) Takk uansett, så får vi se i morra!^^

Skrevet

Det med at det står 8 tegn i stedet for 6 etter på når du går for å sjekke er for da kan man ikke være sikker på hvor mange tegn du bruker i passordet Det er en sikkerhet på en måte. Dette bli også brukt i andre programmer. Dette er bare min tanke så om det er rett det kan jeg ikke si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...