Gå til innhold

Red Hat 8.0 det er så bra.


wil

Anbefalte innlegg

må bare få si litt om Red Hat 8.0 jeg har brukt det i to dager, og jeg må si jeg er imponert. den er jo så bra, og så enkel som den er også. jeg har ikke hatt et eneste problem på den enda. noen andre som liker red hat 8.0 spesielt godt. jeg synes det er den beste distro jeg har prøvd iallefall. jeg ville anbefalt den til nybegynnere. har litt prob med å spille MP3, men det har jeg funnet ut. men en ting jeg lurer på når det gjelder red hat. jeg har en erfaring med at det er ganske vaskelig å installere program i linux, jeg lurer på om det er like vannseklig å installere programmer i red hat 8.0 jeg synes at nesten alle tingene som jeg har prøvd i red hat var ganske enkel, men jeg lurer på om det å installere program på red hat er like enkelt. si hva dere vil, men jeg synes at red hat 8.0 er 10 ganger bedre enn red hat 7.2 og dobbelt så enkel også.

 

Håper på noen svar.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-10-07 17:29 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-10-07 17:38 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-10-07 17:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg synes hele distroen er veldig herlig å se på. jeg må jo selvfølgelig takke for alle tipsene som jeg har fått fra dere andre på forumet. det har hjulpet meg veldig mye til å velge distro.

 

det er jo slik at de fleste kjente distroene i dag er jo ganske enkele å installere også.

Lenke til kommentar

Helt enig.

 

Jeg har en kamerat som har vel en del peiling på linux. Han ga meg lysten til å prøve Gentoo, som min første distro.

Det gikk ikke så bra, det var verken min eller hans skyld.

Vi fikk en ukjent error under kompileringen av qt.

Nok om det.

Deretter prøvde jeg Slackware, noe som heller ikke gikk så bra siden jeg hadde problemer med å få igang driverne til Radeon 8500'en min.

 

Nå har jeg testet RH8 som min 3. distro.

Det er deilig at alt funker. Etter at jeg har lært nok, så skal jeg nok slenge opp Gentoo igjen, eller en annen distro.

Lenke til kommentar

lif - første gangen du prøvde å kjøre bil, så ville du blitt litt oppgitt om du ble bett å trykke på gass pedalen, og kjøre av sted, (mye mulig du er 30 år, og har sertifikt, hva vet vel jeg..)

Jeg ville ikke kalle det der et "steg for steg" guide.. Men det hinter jo litt i riktig rettning da..

 

Men - Caveman, Jeg kan huske fra den gangen jeg kjøre Mandrake8, så var det noe som lignet en del på det vi i wondows kaller "kontroll panel," du burde finne det ved å trykke på "foten" i gnom, eller "hjulet" i kde.. For så å trykke på "Configurations" eller noe i den duren på denne "startmenyen" som vil dukke opp..

Nesten som in Windows, om ikke jeg tar skammelig feil da..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-11 11:45, skrev tore-:

hvordan fikser man dette "problemet" med mp3 om jeg tør spørre?


 

Ved å laste ned kodeker til xmms fra "contrib" sites eller lignende. Et raskt søk på google burde kjapt gi deg et par ledetråder (har ingen i huet her nå).

 

Edit: Les http://www.osnews.com/story.php?news_id=1890&page=5

 

[ Denne Melding var redigert av: argon264 på 2002-10-11 11:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...