Gå til innhold

BAD 3dmark score?


eXpanium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker ikke unormalt lavt, men du kan jo sammenlikne på web og velge prosessoren din som sammenlikningsgrunnlag. Da vil det nok dukke opp noen som har samme skjermkort som deg.

Siden 3dmark2001se er veldig avhengig av prosessoren (selvsagt også skjermkortet :smile:, vil du få betydlig økning ved å overklokke prosessoren eller kjøpe ny prosessor.

Lenke til kommentar

vil dere anbefale meg å kjøpe ny prossesor da?

eller er dette oppsettet greitt nok til spilla i dag?

med bra grafikk sjøvsagt :grin:

 

P.S Tenkte på å klokke dette kortet litt, vil bruke rivatuner etter masse skryt, men veit ikkje kossen eg bruker det.. noken tanker om kossen?

 

kor masse trur dokke eg kan klokke det?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-07 17:15, skrev eXpanium:

testa unreal tournament på 1024x768 og alle ting på MAX.... det gikk _fullstendig_ glatt
:grin:

Men, rivatuner! kossen klokker eg kortet med det?


skal eg skrive inn noko i value?


For å være helt ærlig så hadde jeg gitt f i å klokke opp det kortet. Det er ikke så veldig mye å hente ærlig talt.

Det du tjener mest på er overklokking av minnet men det er også i de fleste tilfeller minimalt.

 

Hvis du absolutt må overklokke så legg inn coolbits registerverdien og bruk den innebygde overklokkingsfunksjonen i driverne.

Kjernen på GF4Ti4600 klarer vanligvis 5-15Mhz overklokking, mens minnet fint klarer 50-60Mhz vanligvis. Så fra et vanlig 300/650 kort kan du ofte få til et sted mellom 305-315 og 700-720. Men hva du tjener på det (bortsett fra litt høyere 3DMark poengsum) kan diskuteres... Det finnes kort som klarer mer enn de hastigheter jeg nevner her. Men det finner du ikke ut uten å prøve deg fram. Jeg vil ihvertfall ikke råde deg til å hoppe rett på 350/800. Det funker nok garantert ikke. :razz:

Lenke til kommentar

hei.

Jeg får 6900 med GF4 TI4600 fresh install med siste drivere, (har prøvd flere forskjelige)

3DMark2001SE 330. :sad:

har

AMD XP1900+

512MB SDram

Grafikkortet vet jeg ikke hvem som har produsert men det står Nvidia på Vifta.

GF4 TI4600 med 128MB ram.

2*40Gig i raid0. partisjonert med 10Gig på OS og resten video redigering, ca 70Gig

1*60Gig

1*120Gig

1*9,2Gig SCSI (bakup)

Lenke til kommentar

Fikk klokka det opp i 315/740 stabilt, viss eg økte noken av delene litt fikk eg artifacts på skjermen under 3dmark og spilling..

 

tjente ikkje noken poeng på å klokke! fikk 9800 uklokka og 9600 klokka!

 

merkelig... trur eg skal la det kjøre på standard innstillinger..

 

Hèlvette... _ville_ over 10000 grensa.. ! :grin: må nok kjøpe ny cpu. men det blir ei stund til. kanskje når doom3 kommer.

 

6000 poeng med ti4600? stakkars... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...