029kid Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Problemet startet for et par mnd siden.. Det kommer ingen ringelyd uansett hva jeg gjør. Det bare står å blinker. Har lest at flere har problemer med dette, men jeg har ikke lest noe sted at noen har fikset dette. Er det noen her som erfarer det samme, og evt vet hvordan man skal fikse det ? Må si jeg begynner å bli drittlei Nokia, n70 er ingen kjempe bra tlf spør du meg. Henger og sliter i ny og ne.. uansett, noen som vet ?
..Bjørnar.. Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Nokia har lagt ut en patch til telefonen for akkurat denne feilen under "support" og "N70" og ett eller annet mer på sine hjemmesider. Anbefaler å levere telefonen til firmware upgrade, da blir alt knall etterpå!
BareGjest Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Grunnen til feilen ligger i at telefonen ikke evner å laste inn ringetonen kjapt nok (dersom ringetonen er satt til å være eksempelvis en .mp3 fil eller lignende).. ..har jeg hørt. Kan ta feil så klart. Men prøv å sette ringetonen til en standard midi-låt ellerno og se om problemet blir borte.
..Bjørnar.. Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Saken er det at om telefonen ikke evner å laste opp tonen raskt nok/ i det hele tatt, så jaller Nokia Tune fra høytaleren. Fra Nokia.no: "Oppdateringsfil for Nokia Nokia N70-ringetone Noen ganger kan det hende at telefonen din ikke ringer eller vibrerer når du mottar en samtale. Det kan være flere grunner til at dette skjer: 1. Hvis du har slettet ringetonefilen eller endret minnekortet, kan det være at telefonen ikke finner ringetonefilen og derfor ikke kan spille den av. Kontroller at den valgte ringetonefilen fremdeles finnes på telefonen eller på minnekortet. 2. Det kan av og til ta lang tid å spille av komplekse ringetoner (MIDI-, AAC-, MP3- eller WAV-filer). Når dette skjer, kan det være at telefonen bruker en standardinnstilling for ringetoner som kanskje mangler. Du kan kontrollere at standardringetonen er tilstede ved å laste ned denne oppdateringsfilen og deretter overføre den til og installere den på telefonen. Det anbefales at du installerer denne oppdateringen selv om du ikke har hatt problemer med ringetonen. Hvis telefonen viser en sikkerhetsadvarsel når du installerer filen, kan du bare overse den og fortsette med installeringen." Ringetoner kan tydeligvis "forsvinne". Er nok noe av sjarmen med åpent operativsystem jfr sletting av delte filer ved fjerning av programmer osv. Last ned og installer og la oss høre hvordan det gikk!
..Bjørnar.. Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Må si jeg begynner å bli drittlei Nokia, n70 er ingen kjempe bra tlf spør du meg. Henger og sliter i ny og ne.. 6153791[/snapback] Høres ut som om du uansett trenger en FW upgrade. Det kan fikse de snodigste ting, alt fra innstillingsfeil/ funksjoner til skurring på radioen! Det er verdt et forsøk. har vært igjennom en del, kjøpte telefonen med en gang den landa i hylla hos forhandler. Siste gang jeg kjøper rykende fersk Nokia for å si det sånn! Men nå er den god som gull! Fungerer utmerket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå