Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sirkulerende overflødighetskontroll - problemer

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Det er på tide å formatere maskinen min og jeg sliter med å ta backup av gamle filer. Tingen er at maskinen nekter å kopiere større filer, som PSD-dokumenter, filmer og musikk. Holder harddisken min på å ta kvelden, eller er problemet software-relatert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

CRC-feil viser at det er lesefeil mot filen, slik at CRC-kontrollen feiler.

Hva mener du med "større filer"? Filsystemet kan ha begrensninger du snubler i.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Siden det er en laptop så er det vanskelig å åpne maskinen å skifte/skjekke hardware. For min del virker det som om disken holder på å ta kvelden, og jeg har egentlig utelukket at det er et software-problem.

Skrevet

Ta backup og formater, legg inn Windows på nytt. Så finner du fort ut om det er software / hardware.

Jeg tipper det er hardware pga. jeg pleier å få den beskjeden vis pcen prøver å lese fra en veldig ripete cd/dvd.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet (endret)

Jeg prøver å ta backup, men tror mange av filene er tapt eller skadet. Hvis det er hardware-feil (noe som jeg er 99% sikker på), er det da harddisken?

Endret av Slettet+9817234daf
Skrevet (endret)
Jeg prøver å ta backup, men tror mange av filene er tapt eller skadet. Hvis det er hardware-feil (noe som jeg er 99% sikker på), er det da harddisken?

6167534[/snapback]

Hårek's forslag til årsak er fortsatt dekkende.

Men hvilket filsystem benytter du (FAT/NTFS)?

Hva mener du med "større filer"?

Endret av PerB
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Jeg bruker NTFS. Gjelder faktisk ikke bare større filer, fant jeg ut i dag. Det jeg mente med større filer var PSD-dokumenter, PDF-dokumenter og filmsnutter, ting over 20 MB. Jeg har gitt opp å ta mer backup. Formaterer i morgen og tester om det funker, hvis ikke bestiller jeg ny disk og ber om at det er den som sliter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...