Gå til innhold

får ikke installert maskinvare (isdn-kort)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har bygget sammen en ny pc og skal installere et isdn kort. Det står at det ikke er støtte for winxp men ettersom jeg har brukt den på den gamle pc'n med oppdaterte drivere fra internett skulle jeg tro at det går bra.

 

Først når jeg satt den i så alt ut til å være i orden. Men når jeg skulle koble opp på nettet gikk det ikke. (jeg husker ikke hvorfor) Så jeg gikk i enhetsbehandling og avinstallerte driveren. Problemet er nå at kortet aldri vises igjen (det skal vel vises som et gult spørsmålstegn i enhetsbehandling?). Jeg har prøvd å legge til ny maskinvare med driverene på sån usb"minnesak" men den finner ingenting.

Har også prøvd å bruke de medfølgende diskettene med driver for win98 o.l. og da kommer navnet opp men når den skal installere det så står det at "stilen for INF(?) stemte ikke.

 

Jeg har prøvd å skifte pci-spor og jeg har prøvd andre pci-kort i sporene, så pci-sporene er det ikke noe galt med. ISDN-kortet er det heller ingenting galt med for det funker enda i den gamle maskinen.

 

Jeg skjønner ingenting :( Kan noen hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Nå har jeg kjøpt et nytt isdn kort (Jensen). Og den fungerer heller ikke. Da må det vel være noe med hovedkortet?

Noen som har vært bort i et lignende problem?

6215392[/snapback]

 

Det kan være en konflikt mellom ISDN-kortet og en annen enhet innstallert i maskinen.Prøv å deaktiver andre enheter som ikke er nødvendig. Det kan være enheter som modemet, lydkort, nettverkskort, COM-porter o.l. Deaktiver en og en enhet og se hva som skjer.....

 

Det var lenge siden jeg har installert ISDN, men hvis jeg ikke tar feil så ISDN kort skal ikke settes inn før du installerer programvare/driverene. Først installerer du programvare/driverene, slår av PC, setter inn kortet og starter på nytt.....

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt et nytt isdn kort (Jensen). Og den fungerer heller ikke. Da må det vel være noe med hovedkortet?

Noen som har vært bort i et lignende problem?

6215392[/snapback]

 

Det er samme kortet som du hadde. Jensen er produsert av Billion.

Det ligger ett avinnstallasjonsprogram på driver CD-en, kjør dette da det fjerner alle rester av driveren. restart så skal du kunne innstallere det. Du kan eventuellt prøve med nyeste BIOS og hovedkortdriverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...