Gå til innhold

MSN Messenger under Red Hat 8.0


Anbefalte innlegg

Jeg har lest at den nye versjonen skulle være så brukervennlig, og bestemte meg for å prøve den.

 

Fant et lite program (http://amsn.sourceforge.net/), men har problemer med å installere det - kan noen hjelpe meg?

 

Installasjons-veiledningene på siden er

Quote:


Instalation


Download msn-0_xx.tar.gz from project page


$ tar -xvzf msn-0_xx.tar.gz


$ cd msn


$ ./amsn

or

$ wish amsn


 

Jeg har kommet så langt at jeg har en mappe i /home som heter msn som jeg kan "cd" på, men det siste punktet gir meg en feilmelding:

"bash: ./amsn: /usr/bin/wish: bad interpreter: No such file or directory"

eller

"bash: wish: command not found"

 

Jeg er litt grønn i Linux, men har jo hørt det skal være så bra, og har derfor prøvd å kikke litt på det.

 

 

Takker for svar.

 

 

 

Eivind.

 

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-10-06 23:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over til et litt annet tema på dette spørsmålet..

Da jeg har en god del venner, (kall det gjærne veninner..) som flittig bruker msn, så har jeg også måtte hoppe på denne "bølgen."

Det blir jo da litt ekstra tungt å legge fra seg msn med en eventuel overgang til Linux..

Da jeg først hørte at det var mulig å få en slags for for msn inn på Linux, ble jeg jeg rett og slett over lykkelig..

 

Men, med lykke så kommer jo også "Second thoughts.."

Som følger er - Hvordan ser msn ut i Linux, hvordan er bruker grense snittet, og er det like styggt å se på og sist men ikke minst vikktig. Er det stabilt?

 

Som dere muligens skjønner, så er jeg en av de "mange" som har sett seg lei på windows sine tallrike feil..

 

_________________

-- Compaqine

-- Intel Inside - Pentium III

-- Linux

 

[ Denne Melding var redigert av: Zitoz på 2002-10-11 01:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-11 01:07, skrev Zitoz:

Men, med lykke så kommer jo også "Second thoughts.."

Som følger er - Hvordan ser msn ut i Linux, hvordan er bruker grense snittet, og er det like styggt å se på og sist men ikke minst vikktig. Er det stabilt?


Som dere muligens skjønner, så er jeg en av de "mange" som har sett seg lei på windows sine tallrike feil..


 

Jeg benytter AMSN - ganske fornøyd. Har bare et par små bugs.

Les litt og se skjermbilder her: http://amsn.sourceforge.net/

Lenke til kommentar

kan bare anbefale GAIM. installerte fra source under RH6.2

 

fungerer helt fint, og er etter min mening bedre enn orginalen! (bl.a. logger den automatisk). kan sikkert skru på slik at den hyler hver gang du får mail og, men det _vil_ jeg ikke ha :razz: (mao. ikke søkt etter muligheten)

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene, det var med glede at jeg leste i gjennom dem.. Setter jeg pris på..

Uansett, amsn så 'litt' for likt msn ut.. så vi får prøve dem begge da, så kan vi trekke en vinner senere..

Er ikke noe serlig begeistret over denne 'multi' funksjonale saken i gaim, med tanke på støtte for flere klienter..

Mer å passe på -> Masse rar code -> Kræsj -> Bare rot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...