Gå til innhold

Problemer med GF6800LE etter driveroppdatering :(


Anbefalte innlegg

Bruker Aopen GF6800LE på en av mine maskiner. Før driveroppdateringen hadde jeg noen små problemer som gikk ut på at maskinen låste seg i noen sekunder, blåskjerm med feilmelding som sa at NV4 drivere skapte krøll osv... Tenkte at en driveroppdatering ville løse saken. Etter å ha instalert siste forceware driveren sitter jeg med større problemer. Etter at jeg starter opp maskinen og litt nettsurfing blir alt bare kaos. Her er et skjermbildet:

 

screen.gif

 

Har prøvd å instalere en annen driver uten at det hjalp. Hva kan jeg gjøre for å løse problemet?? Kan det være hardware-feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vil mene det er ganske lik sjanse for hardware/software -feil.

 

Husket du på å avinstallere de gamle driverne før du installerte nye?

 

Kom feilen like etter at du har installert en eller annen driver, eller eventuelt at du har oppgradert noe av maskinvaren.

 

Har du en veldig gammel installasjon? Altså mange programmer+drivere som er installert/avinstallert i løpet av lang driftstid. I så fall kan det hende at formattering av OS kan være redningen.

 

Hvor lang tid etter oppstart av windows er det feilen oppstår?

 

Skjekk inni kabinettet: Kan det være vifta på skjermkortet som er defekt? Mener at sånne feil kan oppstå hvis kjølerren til skjermkortet ikke siter ordentlig som det skal. Sjekk dette nøye, det er ikke sikkert du ser det ved første øyekast. Dette skal du også kunne se ved å lese av temperaturen på kjernen til skjermkortet (nVidia-ikonet nede til høyre, hvis det er der)

Lenke til kommentar

Har gainward 6800LE jeg også, opplever at det hele fryser og jeg må restarte under spilling, men sånt har jeg ikke opplevd før. Mulig det er en hardware feil, hadde 7800GS som jeg prøvde å voltmodde, til slutt sluttet den å funke og jeg fikk omtrent samme bildet når jeg skulle se bios. Har du prøvd å gå tilbake til de gamle drivere da?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. Ja, jeg avinstallerte skjermkort driveren før instalasjon av nye drivere. Brukte også Driver Cleaner Pro for å ta de siste restene. Kortet som er i min maskin har ikke temp. sensor...

 

Feilen oppstår når jeg surfer på nette og scroller ned på en side, det kan skje når som helst... Nå har jeg fjærnet kjøleren og lagt til ny pasta. Feilen har ikke oppstått enda, venter på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...