Gå til innhold

Kresen på Spill,Er jeg alene?


Anbefalte innlegg

ja spillbransjen fortsetter med nye spill,mange er spill som du føler du har spillt mye før og mange er som å bli født på nytt..men fenger det like mye som når du var litt yngre? Er det p.g.a man blir eldre ... selv er jeg 19 og er blitt kresen på et bredt spekter,altså ikke bare spill ,men har det noen sammenheng,eller er jeg bare ultra kresen ? jeg liker noen spill,er nesten som om nyhetene fenger mer enn the big deal"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dritlei jeg egentlig. Tomb Raider: Legend var ett friskt pust og det eneste spillet på LENGE jeg har fullført. Heldigvis kommer Hitman spillet snart også og det bruker aldri å skuffe. Men er lite kreative spill om dagen ja, nesten tragiskt.

Liker MMORPG spill men er ingen som er bra lenger.

 

WoW: Altfor mye dill dall om å ha best mulig utstyr og det er kun god stats som gjør deg til en god spiller.

 

CoH: Instanced PvP soner ødelegger kanskje det beste mmorpget på markedet.

 

MxO: Elendig slåssesystem som er fullt av bugs men samtidig har det beste miljøet av dem alle.

Lenke til kommentar

Tomb Raider Legend var et glimrende spill ja, om enn litt kort. men morsomt så lenge det varte.

 

tenker å starte med AOE3, men er litt skeptisk til det. det med å hente råvarer fra hjembyen f.eks virka litt rotete av en eller annen grunn.

 

Battle For Middle Earth 2 var også kjempebra.

Lenke til kommentar

Vi har sånne tråder på forumet titt og ofte, hvor noen klager over at spillindustrien ikke lager gode spill lenger. Vist dere leter finner dere alltids gode spill. Vist vi f.eks skal ta RPG fikk vi TES IV: Oblivion for ikke så lenge siden, og senere i år får vi Neverwinter Nigths 2, Gothic 3, Titan Quest og Age of Conan, som alle virker som gode titler. På actionfronten har vi fått GRAW og Tomb Raider nylig og litt senere i år kommer MEGET spennende Hellgate: London som er et Action-RPG. Altså er det har vi mye å glede oss til, og ingen grunn til å fortvile.

Lenke til kommentar

jeg er enig tomb raider legend er veldig bra,vet ikke om neste generasjon kommer til å bety så veldig mye for meg,vi får se,jeg hater småspill og sånne strategi spill det kan vell ikke ha kommet så langt i utviklingen?,men når folk liker å kose seg og spiller hva som helst og ikke er kresen så er det jo bra for dem,kanskje jeg skal ta meg isammen,men går det an?,lurer egentlig på hvor mange tenåringer i forhold til ungdom som spiller (og voksne 25-30), btw å spille tomb raider 1,2 eller 3'en er vel lite aktuelt da jeg har spilt igjennom dem og grafikken ruler enda? (hvis du spiller eller ikke har prøvd TR før? hhehe,husker good old days med tombraider,det var tider det,jeg sliter med samme spill-glede som før :(

Lenke til kommentar
ja spillbransjen fortsetter med nye spill,mange er spill som du føler du har spillt mye før og mange er som å bli født på nytt..men fenger det like mye som når du var litt yngre? Er det p.g.a man blir eldre ... selv er jeg 19 og er blitt kresen på et bredt spekter,altså ikke bare spill ,men har det noen sammenheng,eller er jeg bare ultra kresen ? jeg liker noen spill,er nesten som om nyhetene fenger mer enn the big deal"

6129469[/snapback]

Tja, sjølv er eg 26 og trur nok at eg har blitt meir kresen enn eg var før. Eg har sett veldig mykje, og har derfor mykje å samanlikne med. Eg let meg gjerne rive litt med av hype i forkant av ei lansering, som t.d. no før Oblivion kom ut, men kjem raskare ned på gjorda igjen etter at eg har satt meg ned med spelet. Når ein samanliknar med 16 års sjølvopplevd spelhistorie, blir det vanskelegare å bli verkeleg imponert.

 

Men det skjer jo at ein finn noko eineståande. Når eg var 19 prøvde eg FF7 for første gong, og vart fullstendig hekta. Gothic 2 er det vel berre eit år eller to sidan eg oppdaga. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
En god idè kunne vært å gå tilbake til adventure-sjangeren, har ikke hørt særlig mye fra den på noen år ...

6132173[/snapback]

 

 

Eh? Zelda spillene og Dreamfall er da blant de beste adventure spillene vi noen gang har hatt, og flere av de har kommet de siste årene. Ellers har vi nye knallspill som Fahrenheit, Lost in Blue, Myst IV, Myst V, Resident Evil 4, Paradise, Ankh, Another Code, Bone, Keepsake osv. Også i Adventure sjangeren er det slik at vist du leter finner du gode spill.

Lenke til kommentar
En god idè kunne vært å gå tilbake til adventure-sjangeren, har ikke hørt særlig mye fra den på noen år ...

6132173[/snapback]

 

 

Eh? Zelda spillene og Dreamfall er da blant de beste adventure spillene vi noen gang har hatt, og flere av de har kommet de siste årene. Ellers har vi nye knallspill som Fahrenheit, Lost in Blue, Myst IV, Myst V, Resident Evil 4, Paradise, Ankh, Another Code, Bone, Keepsake osv. Også i Adventure sjangeren er det slik at vist du leter finner du gode spill.

6132534[/snapback]

 

Resident Evil er survival horror, dvs. action med LITT adventure. Zelda er et actionspill, med trekk fra rollespill. Det lages ikke spill som ligner på Monkey Island, og King's Quest lenger, det er allikevel et freeware-prosjekt som tar utgangspunkt i en uoffisiell oppfølger til King's Quest (med tillatelse fra Vivendi), mer info finnes på www.kqix.org. Det lages ikke på langt nær like mye adventure-spill som på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Superseven, hvordan vil du begrunne at Zelda ikke er et Adventure? Rart at alle store spillsider omtaler det som et Adventure-spill da. Og jo, det lages fortsatt point and click Adventure, f.eks flere av de jeg listet i forrgje post.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
En god idè kunne vært å gå tilbake til adventure-sjangeren, har ikke hørt særlig mye fra den på noen år ...

6132173[/snapback]

 

 

Eh? Zelda spillene og Dreamfall er da blant de beste adventure spillene vi noen gang har hatt, og flere av de har kommet de siste årene. Ellers har vi nye knallspill som Fahrenheit, Lost in Blue, Myst IV, Myst V, Resident Evil 4, Paradise, Ankh, Another Code, Bone, Keepsake osv. Også i Adventure sjangeren er det slik at vist du leter finner du gode spill.

6132534[/snapback]

 

 

bare RE 4 er bra av disse,gammel er du ? :p jeg hater anime hadde jeg vært litt yngre hadde jeg nok likt fahrenheit,drømmefall er veldig bra

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor alder er relevant i denne samenheng. Jeg er gammel nok til å ha spilt en hel haug med adventure spill , og spillene jeg nevnte er nye spill som et motbevis mot Superseven sin påstand om at vi ikke har sett noe til adventure sjangeren på noen år. Forøvrig er jeg strerkt uenig i at kun Resident Evil er bra av de spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...