Gå til innhold

WoW vs. Oblivion. hvilket? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det gøyeste spillet av de to syntes du?

Og hvorfor?

jeg syntes Oblivion, delvis på grund av den sykt gode grafikken, spillet er jo helt konge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at jeg likte Oblivion best av de 2, delvis pga at jeg lånte en account på WoW og kom bare på level 11 med en fattig druid.. Har spilt Oblivion mye lengre og har "runda" det flere ganger, og synes fremdeles det er morsomt og starte på noe nytt noe der..

Men en særlig sammenligning mellom de to spillene blir ganske vanskelig da det ene er MMPORG (Riktig stava tro?) og det andre er Singleplayer spill..

Oblivion har vel nok et noe friere "univers" enn det WoW har, men med WoW så har man jo muligheten til å spille sammen flere, venner og familie..

Men alt i alt så likte jeg Oblivion best, men tror jeg skal skaffe meg WoW også, i og med at til og med dama spiller det pluss de fleste vennnene mine :)

Skrevet

Men en særlig sammenligning mellom de to spillene blir ganske vanskelig da det ene er MMPORG (Riktig stava tro?) og det andre er Singleplayer spill..

6128520[/snapback]

Massive Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG)

Skrevet

6128520[/snapback]

Massive Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG)

6128723[/snapback]

Var ikke så langt unna :p Burde kanskje ha tenkt meg fram til det, men natt til 17 henger fremdeles litt igjen... :innocent:

Skrevet

Du kan jo ikke sammenligne de to. Det er nesten ingen overlapp mellom de to spillene. Å si at den ene er bedre enn den andre kommer bare ned til din preferanse preferanse for spill.

Og for forresten så heter det MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game - Massivt Flerspiller Online Rollespill med norske ord).

-Stigma

Skrevet

Oblivion uten tvil, WoW er noe av det støreste møkket jeg noensinne har vært borti. Kjøpte spillet + gamecard for noen uker siden pga. mye skryt på nettet og av venner, kunne liksågodt kjøpt ludo og spillt med meg selv. Spillet eier ikke underholdningsverdi det går bare ut på å tråkke rundt i en kjedelig verden der du og din karakter ikke spiller noen rolle, alt du gjør er blitt gjort uendelig mange ganger før og vil bli gjort uendelig mange ganger etterpå. Kunne ramset opp en laaaaang liste over alt jeg missliker ved WoW, men dette får holde for nå.

Oblivion har jeg derimot mer sans for, her spiller du en unik helt med en mening og historie. Både lyd og grafikk er mye bedre enn noe MMORPG per dags dato, her tar du også del i slossingen og kan leve deg inn i historien.

Skrevet
Oblivion uten tvil, WoW er noe av det støreste møkket jeg noensinne har vært borti. Kjøpte spillet + gamecard for noen uker siden pga. mye skryt på nettet og av venner, kunne liksågodt kjøpt ludo og spillt med meg selv. Spillet eier ikke underholdningsverdi det går bare ut på å tråkke rundt i en kjedelig verden der du og din karakter ikke spiller noen rolle, alt du gjør er blitt gjort uendelig mange ganger før og vil bli gjort uendelig mange ganger etterpå. Kunne ramset opp en laaaaang liste over alt jeg missliker ved WoW, men dette får holde for nå.

Oblivion har jeg derimot mer sans for, her spiller du en unik helt med en mening og historie. Både lyd og grafikk er mye bedre enn noe MMORPG per dags dato, her tar du også del i slossingen og kan leve deg inn i historien.

6129444[/snapback]

Spiller WoW, ganske mye faktisk, og er helt enig. Møkkaspill, men F*** så avhengighetsdannende.

Skrevet

Det passer ikkje heilt å spørre om dette i Elder Scrolls-kategorien. Ein meir passande kategori er "Diskutér spill og tilbehør - Generelt". I og med at Oblivion er ute både til PC og konsoll vil "Generelt" vere den rette katgorien.

Prøv å hald diskusjonen sakeleg. Sjølv om du ikkje liker eit av desse spela, treng du ikkje kome med unødvendig kritikk. Fokuser heller på kva du liker med det andre spelet.

Skrevet

Bare at wow har pvp holder for meg :thumbup: Lvl 30-60 pvp er bare konge!

Spillt en god del oblivion også, men blir liksom så kjedelig i lengden da ingenting blir annerledes, uansett hva du gjør. Du kommer deg videre, du kan gå hvor du vil i starten, og det syntes jeg ødelegger endel.

Skrevet
Det ser i hvert fall ut til at folk tror det er kulere å like oblivion en WoW, 2 spill som ikke engang kan sammelignes.

6133138[/snapback]

Vil heller si det er omvendt, eneste som holder WoW i livet er hypen. Akkurat som CS.

Skrevet
Det ser i hvert fall ut til at folk tror det er kulere å like oblivion en WoW, 2 spill som ikke engang kan sammelignes.

6133138[/snapback]

Vil heller si det er omvendt, eneste som holder WoW i livet er hypen. Akkurat som CS.

6133555[/snapback]

Mulig det, men det gjelder ikke her på forumet :p

Skrevet

WoW er gøyest å spille siden det er MMORPG, men grafiken i ditte spillet er ikke noe å skryte av :no: Oblivion har sinsykt rå grafikk men jeg synest spillet er vanskelig å avansert!

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Hva er best av en sykkel og en ball?

6133246[/snapback]

Nå har jeg prøvd begge disse, og selv om jeg likte sykkel så ble det litt for dyrt og avhengighetsdannende. Så nå driver jeg med ball, som er mye billigere, og ikke minst like morsomt som sykkel. Men en direkte sammenligning mellom disse to er litt vanskelig siden den ene er en oppblåst lærballong mens den andre er et GRFI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...