Dragon Hunter Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hva er vitsen med å oppgradere PC-en for et spill som kun tilbyr grafikk? PS3- og 360-versjonen blir helt lik PC-versjonen. 6132775[/snapback] Mus og wasd 6132819[/snapback] Mus kommer til 360 og PS3 også. Vil tro at tastatur også kommer til PS3, siden det kom til PS2. Endret 19. mai 2006 av superseven
graks Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 for å si det rett ut, det er en av de dårligste trailerne jeg noensitte har sett, og bare for å nevne det, det er PS3 porten traileren er ifra, samt at eksplosjonene ser mer ut som placeholders enn noe annet. og hvordan kan du sammenligne quake og unreal med CS?! hallo! det er totalt vidt forskjellig gameplay og ja, det blir sånn "monotont", hva hadde du ventet deg av et FPS multiplayerspill satt i unreal universet eller quake for den saks skyld. 6132313[/snapback] Hva er vitsen med å oppgradere PC-en for et spill som kun tilbyr grafikk? PS3- og 360-versjonen blir helt lik PC-versjonen. At PC-versjonen av et spill ser mye bedre ut enn konsoll-versjonen er kun en myte (og har vært det siden PS1), i begynnelsen av en ny generasjon konsoller hender det allikevel at det motsatte er tilfelle. CS og alle andre monotone FPS-spill ligner, bortsett fra at det er andre baner og objekter, i tillegg til ny grafikk. On topic: Traileren holder ikke hva screenshotsene har lovet, grafikken ser ikke så mye bedre ut enn grafikken i Doom III, eller HL2. 6132775[/snapback] bare se på crysis,det ser bedre ut hva som er på ps3 og xbox360.med dx10 som kommer neste år vil pc legge konsollene langt bak seg. gamespy har kåret crysis til det spillet med beste grafikk på e3 messen. http://www.gamespy.com/articles/709/709100p21.html
Dragon Hunter Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 (endret) for å si det rett ut, det er en av de dårligste trailerne jeg noensitte har sett, og bare for å nevne det, det er PS3 porten traileren er ifra, samt at eksplosjonene ser mer ut som placeholders enn noe annet. og hvordan kan du sammenligne quake og unreal med CS?! hallo! det er totalt vidt forskjellig gameplay og ja, det blir sånn "monotont", hva hadde du ventet deg av et FPS multiplayerspill satt i unreal universet eller quake for den saks skyld. 6132313[/snapback] Hva er vitsen med å oppgradere PC-en for et spill som kun tilbyr grafikk? PS3- og 360-versjonen blir helt lik PC-versjonen. At PC-versjonen av et spill ser mye bedre ut enn konsoll-versjonen er kun en myte (og har vært det siden PS1), i begynnelsen av en ny generasjon konsoller hender det allikevel at det motsatte er tilfelle. CS og alle andre monotone FPS-spill ligner, bortsett fra at det er andre baner og objekter, i tillegg til ny grafikk. On topic: Traileren holder ikke hva screenshotsene har lovet, grafikken ser ikke så mye bedre ut enn grafikken i Doom III, eller HL2. 6132775[/snapback] bare se på crysis,det ser bedre ut hva som er på ps3 og xbox360.med dx10 som kommer neste år vil pc legge konsollene langt bak seg. gamespy har kåret crysis til det spillet med beste grafikk på e3 messen. http://www.gamespy.com/articles/709/709100p21.html 6132888[/snapback] BS, konsoll er - og blir seierherren til neste generasjon kommer. Ingen PC i dag, uansett hvor god den er, vil holde i mer enn 3 år. Skal man holde følge med spillene som kommer, må man bytte skjermkort hvert år, og bytte prosessor annen hvert år. Man må også regne med å sette inn mer RAM, med jevne mellomrom. En konsoll holder i 5 år - uten oppgraderinger. Verken PS3, eller 360 har begynt å vise muskler, skal man spille UT2007 på høy innstilling i HD-oppløsning kommer det til å tyne PC-en skikkelig. Både PS3, og 360 er DX10-kompatible, og har fysikkprosessor, det skal også nevnes at spillene på konsoll optimaliseres MYE bedre enn de optimaliseres på PC. Ingen PC med P3-prosessor på 733 MHz ville klart Forza Motorsport, noe XBOX gjør, og ingen PC med 37 MHz ville klart NFS: Porsche 2000, noe PS1 gjorde. Edit: Konsollen er også en suveren vinner på spilleglede. Endret 19. mai 2006 av superseven
graks Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 nei ps3 og xbox360 er ikke dx10 compatible.i ps3 sitter en grafikkchip som heter rsx som er ganske like den chipen som sitter i geforce 7800gtx.i xbox360 sitter en gpu som er mellom dx9 og dx10.dx10 specs er ikke klar enda,så det kommer bare til pc.
ImmortalTechnique Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 skal kanskje ha dette til PS3 6129097[/snapback] Halve gleden er jo å få kjøre det på en pc da 6131247[/snapback] Jo, mulig du har rett. Men jeg er mer vant til konsollspilling når det gjelder FPS spill, spiller kunn strategi stpill på PC slik som f.eks C&C, Starcraft og Heroes of Might and Magic.
Dinsdale Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hva er vitsen med å oppgradere PC-en for et spill som kun tilbyr grafikk? PS3- og 360-versjonen blir helt lik PC-versjonen. 6132775[/snapback] Mus og wasd 6132819[/snapback] Mus kommer til 360 og PS3 også. Vil tro at tastatur også kommer til PS3, siden det kom til PS2. 6132846[/snapback] Har du en link som viser at mus kommer til 360? har nemlig hørt at det ikke vil skje. Tastatur er jo bare å koble til, men det kan ikke brukes i spill.
Dinsdale Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Man kan ikke sammenligne en pc og en konsoll spesifikasjonsmessig. Arkitekturen er altfor forskjellig, skjønner hva man mener, men det kan ikke sammenlignes rettferdig. HD-oppløsning er ikke noe hokuspokus for en pc. Har spilt på pc i mange år jeg på minst 1024x768. I tv-sammenheng er dette nytt, men ikke i pc-sammenheng. Snakk heller om å kjøre UT 07 i 1600x1200, da vil en god pc slite skikkelig, ikke på 1024x768. Sony har sagt at PS3 har et 10-års perspektiv.
Dragon Hunter Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Man kan ikke sammenligne en pc og en konsoll spesifikasjonsmessig. Arkitekturen er altfor forskjellig, skjønner hva man mener, men det kan ikke sammenlignes rettferdig. HD-oppløsning er ikke noe hokuspokus for en pc. Har spilt på pc i mange år jeg på minst 1024x768. I tv-sammenheng er dette nytt, men ikke i pc-sammenheng. Snakk heller om å kjøre UT 07 i 1600x1200, da vil en god pc slite skikkelig, ikke på 1024x768. Sony har sagt at PS3 har et 10-års perspektiv. 6133248[/snapback] 1024x768 er ikke HD-oppløsning. Du vil få store problemer med å kjøre UT2007 på 1080i ...
mushi Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Vel 1024x768 er jo ganske likt 720p 1080i er vel ikke like tungt som 1080p. Men uansett, konsoll kan ikke sammenlignes med en pc. å si at du ikke kunne kjørt et spill med en 37mhz pc, blir som å prøve å kjøre windows xp på en ps2.
Dragon Hunter Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Vel 1024x768 er jo ganske likt 720p1080i er vel ikke like tungt som 1080p. Men uansett, konsoll kan ikke sammenlignes med en pc. å si at du ikke kunne kjørt et spill med en 37mhz pc, blir som å prøve å kjøre windows xp på en ps2. 6133453[/snapback] Forskjellen på interlaced og progressive er at interlaced er halvbilder, og progressive er helbilder. Oppløsningen er den samme, og forskjellen er liten. 720p/i er vel 1280x720? Det finnes Linux på PS2 (hva skal man med Windows?), en Linux-pakke som inneholdt Linux (m/ gui-er o.l.), tastatur, og mus var tilgjengelig i butikkene tidligere. Endret 19. mai 2006 av superseven
Dinsdale Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 1080p - 1920x1,080 1080i - 1920x1,080 720p - 1280x720 1024x768 er ikke så forskjell. De fleste gamere kjøre spillene sine i over 1024x768 - 1280x960 og opp tenker jeg.
DaChronix Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hva er vitsen med å oppgradere PC-en for et spill som kun tilbyr grafikk? PS3- og 360-versjonen blir helt lik PC-versjonen. On topic: Traileren holder ikke hva screenshotsene har lovet, grafikken ser ikke så mye bedre ut enn grafikken i Doom III, eller HL2. 6132775[/snapback] hva er grunnen (for min del) i å kjøpe en konsoll pga. 1 spill og ikke noe mer kontra hva jeg får ut av pcn? det blir et for dumt spørsmål siden det er en smaksak og smaken er som alle vet som baken - delt. personlig så tilhører jeg den litt mer "seriøse" gamer delen hva UT angår så grafikken er en bonus (som jeg forøvrig hadde klart meg fint uten), ikke noe annet - så lenge Epic klarer å få UT07 til å bli et godt gjennomført spill
blackbrrd Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Konsollene bruker vel 720p, dvs 1280x720x60(fps). Det begynner vel å bli en stund siden pc'er har slitt med den oppløsningen... Jeg husker jeg var hekta på Unreal Tournament, det var den første FPS'n jeg syntes var skikkelig kul. Har egentlig ikke vært så veldig imponert over grafikken i hverken 2003 eller 2004 versjonen. Pleide forresten å spille i 1024x768 i 120hz med 60-120fps, med så høy fps så og spill som er så kjappe så bryr du deg lite om AA for å si det sånn Med 120fps på 120hz skjerm så fungerer det å snu seg kjappt fram og tilbake uten at man blir forvirra over hvilken vei man ser slik man blir med f.eks 30 fps... Det må forresten være den dårligste demoen jeg har sett på lenge...
elf_man Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Superseven var en UTROLIG bastant person. Fordi han mener konsoll er bedre enn pc, så ER konsoll bedre enn pc. Herregud for en tulling... Han kan jo sette seg ned og spille strategi-spill eller lignende på konsollen sin, så kan han "kose" seg glugg ihjæl. Har en PS2, bruker den ALDRI. For meg, så er beste kontroller for spill mus og tastatur, og ikke det crappy wanna-be tastatur/mus du får til konsoller. Folk må begynne å skjelne mellom frossen-pizza og restaurant-pizza synes jeg. Og btw: Både PS3, og 360 er DX10-kompatible, og har fysikkprosessor, det skal også nevnes at spillene på konsoll optimaliseres MYE bedre enn de optimaliseres på PC. Ingen PC med P3-prosessor på 733 MHz ville klart Forza Motorsport, noe XBOX gjør, og ingen PC med 37 MHz ville klart NFS: Porsche 2000, noe PS1 gjorde. Dette kan gjøres fordi spillene da er OPTIMALISERT til konsollen. Samtlige av spillene du nevner vil se bedre ut på pc. Og du, det er mulig å lage en bil som kjører 150km/t i en krapp sving uten å skli av veien, men vil du ikke heller ha en bil som yter godt under alle forhold, og ikke bare i svingene? Endret 20. mai 2006 av elf_man
Dragon Hunter Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Superseven var en UTROLIG bastant person. Fordi han mener konsoll er bedre enn pc, så ER konsoll bedre enn pc. Herregud for en tulling... Han kan jo sette seg ned og spille strategi-spill eller lignende på konsollen sin, så kan han "kose" seg glugg ihjæl. Har en PS2, bruker den ALDRI. For meg, så er beste kontroller for spill mus og tastatur, og ikke det crappy wanna-be tastatur/mus du får til konsoller. Folk må begynne å skjelne mellom frossen-pizza og restaurant-pizza synes jeg. Og btw: Både PS3, og 360 er DX10-kompatible, og har fysikkprosessor, det skal også nevnes at spillene på konsoll optimaliseres MYE bedre enn de optimaliseres på PC. Ingen PC med P3-prosessor på 733 MHz ville klart Forza Motorsport, noe XBOX gjør, og ingen PC med 37 MHz ville klart NFS: Porsche 2000, noe PS1 gjorde. Dette kan gjøres fordi spillene da er OPTIMALISERT til konsollen. Samtlige av spillene du nevner vil se bedre ut på pc. Og du, det er mulig å lage en bil som kjører 150km/t i en krapp sving uten å skli av veien, men vil du ikke heller ha en bil som yter godt under alle forhold, og ikke bare i svingene? 6138188[/snapback] Spillene på konsoll ser helt like ut som på PC, NFS: MW ser faktisk bedre ut på 360 pga. betraktelig høyere teksturoppløsning. Musen til konsoll er god nok til RTS, og FPS. Det sier seg allikevel selv at hvis man skrur f.eks. HL2 på høyeste oppløsning ser det bedre ut enn på XBOX, men man må ta utgangspunkt i gjennomsnitts-spilleren, som spiller for rekreasjon. Man vil også ha store problemer med å spille Oblivion på 1080i, og 4x anti-aliasing på PC. Bruker nesten aldri PC-en til spill, bruker for det meste XBOX. Spiller The Movies, og Gothic II på PC (en sjelden gang), men det er vel det eneste. Konsollene har siden lanseringen av Panasonic 3do hatt balletak på PC-en som spillmaskin, mtp. at den holder i flere år. Flere av spillene på 8- og 16-bits konsoller hadde også mye høyere spillbarhet enn de fleste PC-spill, til tross for elendig grafikk. Late spilldesignere som ikke gidder å optimalisere PC-spillene, er et godt argument for konsoll. Som tidligere nevnt har konsoll mye høyere spillbarhet enn PC. På samme måte er det mye morsommere å kjøre i 200 km/t i en sportsbil, enn å kjøre i 200 i en vanlig, kjedelig familiebil med 5 dører, og strikkmotor. Endret 20. mai 2006 av superseven
[^..^]Christian Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) til superseven, , ,dette er jo helt individuelt,, det er som å snakke om hva som er best, spagetti eller pizza. Tror det er veldig mange som har hatt utrolig gode spillopplevelser på pcn. Bare fordi du synes det er sånn, så betyr ikke at alle gjør det, eller kommer til å gjøre det. For meg er kvalitetsmus () og mange konfigurerbare taster viktig når jeg spiller fps. Når det gjelder UT så er absolutt frames pr sec viktig, spesielt hvis en spiller små maps 1on1 etc... Noen som vet om disse portene til ps3 og Xbox360 kommer til å kjøre 60 eller 30 fps ? uansett, tv'ne i dag sliter med å oppdatere seg raskt nok til fps spill. On topic, var ikke så veldig imponert over traileren,, likte IKKE de dual pistolene, eller hva det nå var. Hadde håpt, ettersom de har sagt det, at de ville gå mer tilbake til det orginale UT,,, så ikke slik ut,, men ,, gjenstår jo å se (UT>ut2003>ut2004 for min del.....) edit : byttet prøve med se, jepp Endret 20. mai 2006 av [^..^]Christian
Vice Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Som tidligere nevnt har konsoll mye høyere spillbarhet enn PC. 6138762[/snapback] Uhh, javel det får bli dine ord. Men til din informasjon så består spillverdenen av litt mer en NFS og teite slåsspill. Når det gjelder feks. FPS og simulatorer er PC'n enestående hva spillbarhet gjelder. Personlig bruker jeg i praksis aldri Xboxen min til spill lenger. Det var litt morsomt i begynnelse, mest pga. nyhetsverdien, men ble egentlig ganske raskt lei av forenklede konsoll spill. Har ikke rørt xbox'en hva spilling angår i hele år... Endret 20. mai 2006 av Vice
Dragon Hunter Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Som tidligere nevnt har konsoll mye høyere spillbarhet enn PC. 6138762[/snapback] Uhh, javel det får bli dine ord. Men til din informasjon så består spillverdenen av litt mer en NFS og teite slåsspill. Når det gjelder feks. FPS og simulatorer er PC'n enestående hva spillbarhet gjelder. Personlig bruker jeg i praksis aldri Xboxen min til spill lenger. Det var litt morsomt i begynnelse, mest pga. nyhetsverdien, men ble egentlig ganske raskt lei av forenklede konsoll spill. Har ikke rørt xbox'en hva spilling angår i hele år... 6139053[/snapback] Bortimot ingen konsollspill er forenklede. Konsoll er også den suverende vinneren når det gjelder bilsimulatorer (mest pga. manglende kvalitets-bilspill på PC). De fleste FPS-spill er veldig like, og man trenger ikke flere av dem.
Bear^ Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Bortimot ingen konsollspill er forenklede. Konsoll er også den suverende vinneren når det gjelder bilsimulatorer (mest pga. manglende kvalitets-bilspill på PC). Hm, OK, så Live for Speed, GTR og Richard Burns Rally er ikke realistisk for din del om du spiller dem på PC? (LFS og GTR finnes btw bare på PC, så de er vel total urealistiske) Smaken er som baken, den er delt. Men å bastant si at konsollen er den suverende vinneren når det gjelder bilsimulatorer er som å skyte seg i leggen med skarp for så å klage over hvor lett det er å få tak i våpen. Enkelte spill passer utmerked på konsoll, som f.eks GT4 til PS2. Mens andre spill passer best på PC, som FPS/TPS og strategi. Konsollen har sine fordeler og ulemper, det samme har PCen. Thats a fact. Endret 20. mai 2006 av Bear^
Dragon Hunter Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Bortimot ingen konsollspill er forenklede. Konsoll er også den suverende vinneren når det gjelder bilsimulatorer (mest pga. manglende kvalitets-bilspill på PC). Hm, OK, så Live for Speed, GTR og Richard Burns Rally er ikke realistisk for din del om du spiller dem på PC? (LFS og GTR finnes btw bare på PC, så de er vel total urealistiske) Smaken er som baken, den er delt. Men å bastant si at konsollen er den suverende vinneren når det gjelder bilsimulatorer er som å skyte seg i leggen med skarp for så å klage over hvor lett det er å få tak i våpen. Enkelte spill passer utmerked på konsoll, som f.eks GT4 til PS2. Mens andre spill passer best på PC, som FPS/TPS og strategi. Konsollen har sine fordeler og ulemper, det samme har PCen. Thats a fact. 6139305[/snapback] Det eneste imponerende med LFS er fysikkmotoren, spillet er monotont, og har ingen features som bilspillene på midten av 90-tallet ikke hadde. Richard Burns rally er et flott spill, men ganske likt CMR-rally, og Rallisport Challenge. På konsol finner vi PGR, Midnight Club, GT-spillene, Forza, etc. Ingen av disse spillene finnes på PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå