Gå til innhold

Hva er feil. Bildet er helt "rart"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er artifacts eller noe sånnt. Skjermkortet blir for varmt. Bruk en q-tips til å fjern støv fra kjøleribba på skjermkortet, eventuelt bytt ut kjøleren.

Ekstra vifter i kabinettet kan også hjelpe på for å få bedre kjøling i hele kabinettet.

Skrevet

Gå inn på video-options, og der kan man huke av noe som heter "Tripple Buffering" et eller annet sted. Tror det er den som fikser det... Hvis du holder over den, så skal det komme en tooltip hvor det står noe som "Enable this if you experience screen-tearing" eller noe... prøv det... Lek litt med video-settings og se om det løser seg... :)

Skrevet

før du gjør noe annet, oppdater driveren til den nyeste versjonen.

Hvis det ikke funker, prøv Boogieman sitt forslag

Hvis det ikke fungerer prøv Knutgrus sitt

ikke vits å gå så drastisk til verks for noe som kan være ett driverproblem.

Skrevet

Jaja... drivere er viktig... men det er letter å leke litt med ingame instillingene i stedet... er ikke sikkert denne personen kan så mye om PC, og kan oppdatere drivere... :)

(selv om det ikke er en heksekunst, så er det ikke alle som kan det... ;))

Skrevet
før du gjør noe annet, oppdater driveren til den nyeste versjonen.

Hvis det ikke funker, prøv Boogieman sitt forslag

Hvis det ikke fungerer prøv Knutgrus sitt

ikke vits å gå så drastisk til verks for noe som kan være ett driverproblem.

6124485[/snapback]

Tull, i mitt tilfelle måtte jeg bruke en driver fra 2004 før jeg ble kvitt artifacts i wow..

Skrevet

tull? I de fleste tilfeller hjelper det å oppdatere til nyeste versjon. Om du opplever slike problemer at du må gå tilbake til kjempegamle drivere så er vel det unntaket som bekrefter regelen...

Skrevet (endret)

Dette ser mistenkelig ut som hva jeg hadde tidligere i år - "massive artifacts", sendte inn skjermkortet etter å ha testet alt som er nevnt her, rollback til gamle driver, installere nyere drivere osv osv. Svaret fra Netshop var "Kortet er dessverre ganske så defekt".

Dessverre så er nok mitt tips å kjøpe nytt kort ><

http://img302.imageshack.us/img302/9819/ar...t0211062221.jpg

http://img115.imageshack.us/img115/5530/ar...t0211061408.jpg

Her ser du hvordan mitt så ut, noe verre kanskje ;)

Endret av Gnurk
Skrevet

man kjøper da ikke nytt hardware FØR man tester ut mulige løsninger på hva som kan være galt..det er jo bare dumt. men etter å ha prøvd alle mulige løsninger må man jo vurdere reklamasjon...men da må man prøve alt selv først :)

Skrevet (endret)

Joda - men når har noensinne å oppdatere en driver fikset artifacts? Software fikser ikke svidd GPU/minne på skjermkort så vidt jeg vet ;)

Endret av Gnurk
Skrevet

Hehe... slapp nå av litt... Før vi sender denne stakkaren ut til å bruke noen tusen kroner på nytt skjermkort, så kanskje han skal leke seg med settings ingame og oppdatere driverne... ^^ Selv om ikke software løser alt, så er det softwaren som er 80% av alle problemene... :p

Skrevet (endret)
Boogieman,19/05-2006 : 08:10]Hehe... slapp nå av litt... Før vi sender denne stakkaren ut til å bruke noen tusen kroner på nytt skjermkort, så kanskje han skal leke seg med settings ingame og oppdatere driverne... ^^ Selv om ikke software løser alt, så er det softwaren som er 80% av alle problemene... :p

6131195[/snapback]

Ingen som har sagt han *ikke* skal gjøre alt mulig annet først, jeg bare sier at jeg gjorde også det, til ingen nytte.

Ergo - jeg tror at skjermkortet hans har "strøket slipset", "kjøpt gården", "meldt seg inn i jordstyret".

Endret av Gnurk
Skrevet
Ergo - jeg tror at skjermkortet hans har "strøket slipset", "kjøpt gården", "meldt seg inn i jordstyret".

6132739[/snapback]

lol, har ikke hørt de der før :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...