Gå til innhold

Oppgradering fra Intel til AMD


Anbefalte innlegg

Heisann ,jeg lurte på om mitt oppsett er bra nok :

 

AMD Athlon 64 X2 4200+

Asus A8N-SLI Premium

Cooler Master Stacker STC-T01

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Logitech Z-5500 5.1

MIST 600W

OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

XFX GeForce 7900 GT 256 MB XXX Edition

 

Kommer i posten på Torsdag

 

Jeg spiller bl.a BF2 ,musikk,film.

 

Mitt forrige oppsett var Intel P4 2,8 ,6600 gt,chieftech fulltower 360 w.

 

Vil det nye oppsettet være et godt valg en god stund framover?

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på å overklokke eller kjøre SLI, bør du kanskje velge et annet HK. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er så fornøyd med mitt A8N-SLI premium, som jeg ennå er med mitt A7N8X deluxe kort jeg kjøpte for noen år siden. DEt var i alle fall dønn stabilt til en hver tid. Da var det ram og prosessoren som satte en stopper for klokkinga... Mulig det er mitt eksemplar :( Digger ASUS allikevel da :D

Lenke til kommentar
Ville nok beholdt den psu.Tilfelle du skal oppgradere senere,til f.eks SLI.

6121535[/snapback]

 

Selv med sli og dualcore tror jeg du sliter med å komme over 320watt strømforbruk

6122032[/snapback]

Mulig det,men det gjor ikke noe aa ha for mye heller.

Endret av TAS
Lenke til kommentar
Gå for Mist 600w du. Det er en utrulig bra PSU som vil holde til mang en oppgradering i fremtiden  :thumbup:

6122089[/snapback]

............

 

Takk for tilbakemeldinger.

 

Er egentlig fornøyd med oppsettet ,men ville høre andres meninger.

 

Kjøpte mist 600 w på tilbud hos netshop,og gikk for den da det var et godt tilbud.

Lenke til kommentar
Ville nok beholdt den psu.Tilfelle du skal oppgradere senere,til f.eks SLI.

6121535[/snapback]

 

Selv med sli og dualcore tror jeg du sliter med å komme over 320watt strømforbruk

6122032[/snapback]

Mulig det,men det gjor ikke noe aa ha for mye heller.

6122169[/snapback]

 

Feil! Hvis du har mer watt vil strømforsyningen bruke mer strøm og bli varmere på samme effektforbruk som en som har mindre watt :)

Lenke til kommentar
Hvis du har mer watt vil strømforsyningen bruke mer strøm og bli varmere på samme effektforbruk som en som har mindre watt  :)

6125685[/snapback]

Har og har ....

Det er hovedkort, CPU, grafikkort osv. som i hovedsak bestemmer hvor mange Watt som forbrukes. Strømforsyningens oppgave er å levere denne effekten, dvs. holde spenningene på korrekt nivå og samtidig levere den strømmen komponentene ber om.

 

Hvis PC'en din trenger 320W og du har en 350W PSU, betyr det at din PSU må levere 320/350 = 91% av maks ytelse.

 

Har du derimot en 600W PSU, betyr det at den må levere 320/600 = 53% av maks ytelse.

 

Varmetapene i PSU er i hovedsak avhengig av hvor mye strøm den må levere, så dette blir omtrent likt for 350W og 600W PSU. Men en 600W PSU er gjerne dimensjonert for å takle høyere strømmer og høyere temperaturer enn en 350W PSU, så en 600W PSU som belastes 53% kan like gjerne være kaldere enn en 350W PSU som belastes 91% av maks.

 

I dette tilfellet hadde jeg valgt 600W PSU; 350W virker rett og slett litt lite. (Men 450W hadde sikkert vært nok.)

 

Grunnen til at ikke alle bruker 600W PSU (eller mer) har vel mest med pris å gjøre.

Lenke til kommentar

De fleste PSUer lager minst varme pr vatt ved ca. 70% av maks effekt den kan klare. Derfor vil det ofte være lurt å kjøpe en PSU som klarer litt mer enn det, som sikkerthetsmargin. Den PCen kommer aldri i livet til å bruke 450W, så det er ett poeng. Men Denne effekten er ikke spesielt stor, og med mindre du satser på ett veldig stillegående system vil du ikke merke dette. Den Mist PSUen er også blant de aller beste, og vil gi nok kraft i lang tid. Ville ikke anbefalt å bytte den eller noe.

 

Hovedkortet er ett fint kort det, og det var veldig populært en stund. Men det er ikke helt feilfritt.

 

Med tanke på at PSUen gir rom for masse oppgradering, CPUen er både dual core og 64 bit, og at hovedkortet støtter SLI Synes jeg dette er en ganske fremtidsrettet PC, med masse muligheter for oppgradering senere, og potensiale.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...