Gå til innhold

Bærbar pc til spilling/kontor - makspris 15 000


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha en ny bærbar pc med et ok grafikkort (trenger ikke det råeste). Det er også viktig at pc-en er så mobil som mulig da jeg også skal bruke denne i firma/jobb. Den bør også ha god batterikapasitet.

 

Ønsker heller ikke drasse rundt på en pc som veier 4KG med 17"skjerm. Har sett på Dell Inspiron 6400 - men slik det ser ut som har ikke denne s-ata harddisk og synes det er litt viktig at den har en rask harddisk.

 

Har et budsjett på kr 15 000 og handle for, kan ikke overstige dette inkl eventuelt frakt.

 

Noen som veit om noen gode tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker ikke en harddisk med 7200 rpm mer strøm enn en med 5400 rpm i tillegg til at den kanskje blir varmere? Tenker bare på batteritida og slikt noe...

6120652[/snapback]

 

Er endel tester av det rundt om på nettet, 7200rpm-disker bråker ofte mer, de er bare såvidt raskere og endel dyrere, men batterilevetiden blir ikke særlig redusert (5-10 min i tester jeg har sett.)

Lenke til kommentar

ASUS A6Ja, Dell Inspiron 6400 eller Dell Inspiron 640m

 

ASUS A6Ja - En gaming laptop, godt grafikkort, stor HD og 1GB RAM.

 

Dell Inspiron 6400 - Også en gaming laptop med riktig grafikkort.

 

Dell Inspiron 640m - Grei laptop, portabel (Vil tro det er GMA 950), greit grafikkort, ikke noe heavy gaming, men det holder til f.eks WoW, GTA SA og Dreamfall. Forskjellen mellom SATA og IDE er minimal, per i dag er det lite om ingen forskjell i hastigheter i overføringshastighet.

Lenke til kommentar
stemmer.. jeg hadde nok gått for asus'n.. har vært borti den der. virkelig god bærbar.

det er så mye som er "tregere" på en laptop så man vil ikke merke forskjell uansett når det kun gjelder harddisk hastigheten

6119531[/snapback]

 

ja, hva er det egentlig som er flaskehalsen for bærbare kontra desktop-pcer nu for tiden??

 

trodde egentlig det var hd'en.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...