Gå til innhold

usikker 17 åring


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går nå på Medier og kommunikasjon Gk eller VG1 som det nå heter.

 

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå neste år.

jeg har søkt på IKT, men lurer på hva som er lurt.

Jeg går på Akademiet nå, så søkefristen er åpen frem til i midten av sommerferien.

 

Jeg har litt lyst til å gå kjappeste veien til studiekompentase da, men jeg er så usikker på hva slags jobber jeg kan få med en media utdanning, og hvordan det er å få seg jobb.

Neste år så blir det mye mer yrkesrettet og det er litt dumt om jeg går media så får jeg ikke bruk får det.

Jeg er ikke interessert i å bli reporter, fotograf, eller noe i avis.

 

Noen som vet om andre ting som jeg kan begynne å studere etter 3 fullførte år med Medier og kommunikasjon. Høyskole eller universitet eller noe lignende?!

Endret av kolla2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er faktisk i exactly samme situasjon akuratt nå. Og jeg med søkte min hjelp mot forumet; tråden.

Dataverdenen er så gigantisk at det er utrolig vanskelig å bestemme seg!

 

Slik jeg ligger an, så blir det IKT til neste år, før jeg så skaffer meg studiekompetanse ved å ta almenn påbygg. Og deretter gror det enda mye usikkerhet, men vurderer ihvertfall "IT og informasjonsteknologi" etter anbelning i tråden min. I "Høyskolen I Ager", så krever den linjen intet annet en studekompetansen.

 

Skolemessig sitter jeg med basisen, men tok matte 1y som tillegg, privatist.

Vet ikke om det er mer matte\kjemi jeg burde få med meg før det bærer ut i IT-livet. Det er vel kanskje mer for et bredere utvalg av høyskoler.

Her i gården får jeg matten til, men intet mer. Hvordan er du utstyrt med Einsteins store lidenskap? ;)

Lenke til kommentar

I Medier og kommunikasjon jobber dere vel en god del med bilde redigering jeg ikke tar feil ? Kanskje dette er noe du kan ønske deg videre ?

 

Reklame firmaer er jo stadig på utkikk etter medarbeidere, aner ikke hva de krever, men kan tenkes at der er i samme rettning.

 

IKT Driftsfag er ikke et fag å satse på om du vil ha jobbtilbud så fort som mulig.

 

Men om du ser litt på forskjellige sider finner du vel fort noe du liker

 

2 gode sider er

 

www.vilbli.no

 

www.pedlex.no

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...