Gå til innhold

TES: Hva er egentlig poison?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg alltid lurt på. Du finner jo potion of cure poison f.eks. så har du jo resistance mot poison. Hva er det som er definert som poison i dette spillet? :hmm:

Trodde først det var "drain" effekter, men jeg er ikke så sikker lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poison er alle de grønne flaskene du kan forgifte våpenet ditt med. Resistance to Poison gir beskyttelse mot alle typer poisons (de andre forgifter våpnene sine også).

Skrevet
(de andre forgifter våpnene sine også).

Det har jeg aldri lagt merke til..

6117657[/snapback]

Har du ikke sett at det står f.eks: Your Strenght is beeing drained??

Det vil si at motstanderen enten har enchantede våpen eller gift som tar et visst antall poeng i et visst antall sekunder..

Skrevet

Mitt inntrykk er at en gift er tidsbegrenset, mens en sykdom er varig.

Blir du truffet av et giftig våpen eller lignende, dukker det opp "timere" øverst til høyre på skjermen, ikoner som symboliserer skaden med en tidsbue som viser hvor lenge det er igjen før giften er ute av kroppen. De går altså over av seg selv, og dermed trenger du heller ikke ta noen motgift-potions med mindre du svekkes så mye at du ikke klarer fiendene mens giften virker.

Sykdommer derimot smitter gjennom at du blir berørt av levende døde. De blir du ikke kvitt før du tar en medisin (potion of cure...) eller helbredes ved et alter.

Geir :)

Skrevet (endret)

Det er vel bare 3 sykdommer man kan pådra seg i Oblivion, eller husker jeg feil når jeg mener at det stod det et eller annet sted??

Alle mulige poison jeg har funnet i spillet har i hvertfall vært tidsbegrenset..

Endret av archongamer
Skrevet
Mitt inntrykk er at en gift er tidsbegrenset, mens en sykdom er varig.

6117978[/snapback]

Det har å gjøre med effektene. Sykdommer er alltid varig, og gift kan være varig hvis effekten er "Damage Attribute/Skill". Alle andre gifter er tidsbegrenset.

Skrevet

Det er en haug av sykdommer. Den som gjør deg til vampyr har vel alle hørt om/lest om i tipsa på loading screenen. Necrophilia tror jeg.

Men jeg har fått flere forskjellige sykdommer. Fem forskjellige fra zombier, to fra rotter og jeg fikk en annen men husker ikke fra hvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...