Gå til innhold

Mage > Warrior. Resten > mage ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå vært level 60 med min mage en stund og har en liten bekymring, er jeg kun en teleporterende vannbærer?

Jeg mener, jeg har ikke særlig bra gear. Jeg har Robe of the archmage og Crimson felt hat, resten er noen random blues + 4stk Sorcere's.

Og jeg blir eid av så å si nesten alle klassene i pvp.

Jeg tar som regel en warrior, hvis han ikke er high-end tier 2 geared. Rogue er vel egentlig litt 50/50, en god rogue med god equippment tar meg lett. Mens en gjennomsnitslig rogue med O.K equippment tar meg ikke.

Resten av klassene eier meg, Warlock, Priest, Hunter, Druid, Paladin og Shamans (i duels).

Det er ikke gøy å spille PvP engang, mot warlocks blir jeg bare dottet og fearet, mot priests er det det samme. Hvis jeg kjører Fireball - PoM Pyroblast - Scorch - Fireblast mot en priest har han som regel en god del hp igjen pga skjoldet.

Mot en druid får jeg ikke engang castet en spell. Frostnova = Shapeshift.

Paladins tar jeg 2/5 ganger. Når dem har skjold løper jeg.

en hunter har jeg ikke sjangs mot. Scatter, trap osv osv. Aimed shot. osv.

Jeg er fire-speccet.

Og hva syntes dere om 1.11 ?

Blir mage gode i PvP, eller blir dem fortsatt eid av castere, men blir uovervinnerlige mot warriors ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

paladin som eier deg ? =P vet iallefall at på paladin forumer whiner de fleste om at de ikke tar mages (finnes måter om man kan triksene) men mages er no dritt for oss

og bubble hjelper ikke så mye når vi må bruke den med engang siden "magelover hits you for 2800* =P

Endret av djrabbit88
Skrevet

Jeg har en 60 mage, og må si at jeg tar disse classene rimlig lett: hunter, warrior, rogue og paladin, er jeg heldig klarer jeg å ta en warlock også :D

Før var jeg fire specca, bytta til frost/arcane med iceblock, pom, imp cs og shatter.

Når du tar duel mot en healer må du prøve å få han til rundt 25-35%, sånn at han akuratt ikke healer, da tar du: Frost Nova, counterspell, frostbolt + CoC. Da skulle nok den duellen være i boks :)

Mot locks så er det stort sett bare å komme seg ut av fear/seduce, skaff deg pvp trinketen + iceblock, så har du 2 fine metoder for å komme det ut av fear, hvis du bruker cold snap så har du jo 3 :)

Mot huntere så er det jo bare å vente på scattershot/frost trap, idet du går inn i frost trap så tar du iceblock, blinker bort til han, Frost Nova, pass på at du står utenfor melee range og for nærme til ranged: frostbolt + pom frostbolt + CoC + fireblast.

Håper dette hjalp :)

Skrevet (endret)

Pallyfights kan bli lange og kjedelige med mindre du får en rekke crits i starten eller blir critta seal of command eller.no.

Generelt går de sånn her:

Kiter han litt rundt (vanskelig med bof, men går ved å løpe litt når han har den på) får han som regel greit ned på 10% og da bruker han skjoldet og healer helt opp, mens jeg er nede på lav mana. Der sheeper jeg han og drikker (husk mana blir ikke regenerrert mens han er i sheep, kun hp, og i og med at han allerede har heala seg opp er ikke det noe problem). Da har han skjoldet på cd og det blir straks litt lettere.

edit: Locks mot fire mages er dog en tapt sak. Spesielt hvis locken er demo specced. Da er det bare å gå og hente seg en kaffe eller.no..

Endret av Coaxmetal
Skrevet
. Der sheeper jeg han og drikker (husk mana blir ikke regenerrert mens han er i sheep, kun hp, og i og med at han allerede har heala seg opp er ikke det noe problem). Da har han skjoldet på cd og det blir straks litt lettere.

6113057[/snapback]

Bare tragiske mage's som drikker i duell.

Skrevet
. Der sheeper jeg han og drikker (husk mana blir ikke regenerrert mens han er i sheep, kun hp, og i og med at han allerede har heala seg opp er ikke det noe problem). Da har han skjoldet på cd og det blir straks litt lettere.

6113057[/snapback]

6113109[/snapback]

Og det er også bare tragiske roguer som bandasjerer etter blind etc.?

Du er kanskje en av de som whiner når locks bruker fear i duel også?

nub.

Skrevet

6113057[/snapback]

6113109[/snapback]

Like ille some hunters vs. rogue duell med flare og trap.

Skrevet

Mulig det, men det var mages jeg snakket om nå.

Og ja, det er feigt. Men hvis du ikke greier å slå paladins uten å sheepe-drikke så,værsegod.

newb. :D

Skrevet
Pallyfights kan bli lange og kjedelige med mindre du får en rekke crits i starten eller blir critta seal of command eller.no.

Generelt går de sånn her:

Kiter han litt rundt (vanskelig med bof, men går ved å løpe litt når han har den på) får han som regel greit ned på 10% og da bruker han skjoldet og healer helt opp, mens jeg er nede på lav mana. Der sheeper jeg han og drikker (husk mana blir ikke regenerrert mens han er i sheep, kun hp, og i og med at han allerede har heala seg opp er ikke det noe problem). Da har han skjoldet på cd og det blir straks litt lettere.

edit: Locks mot fire mages er dog en tapt sak. Spesielt hvis locken er demo specced. Da er det bare å gå og hente seg en kaffe eller.no..

6113057[/snapback]

er vel ikke mye problem at han ikke får mana etter han blir sheepet, ikke at man bruker så mye mana mot en mage at det gjør no =P

Skrevet

Og ja, det er feigt. Men hvis du ikke greier å slå paladins uten å sheepe-drikke så,værsegod.

6113140[/snapback]

Bruke bubble i duel er feigt.

Skrevet

jeg er warrior og jeg blir nesten aldri tatt av mage :S de tåler jo ikke en dritt... 3-5 slag så er de daue. frost nova = trinket. polymorph = intercept.

Skrevet

6113140[/snapback]

6113180[/snapback]

lol det er jo ikke feigt det da... det er et av triksa til pala. da må de jo faenma få låv til å bruke det... samme som at priest ikke skulle få låv til å bruke shieldet sitt og mage ikke skulle fått brukt Pyroblast og POM

Skrevet

6113140[/snapback]

6113180[/snapback]

Ja, Aimedshot+trap er også feigt imo. :hmm:

Skrevet

Intercept = Blink

Bare en dum mage bruker blink etter charge. (cs forhindrer charge og er Iwin)

Frost Nova, wotf (har startet med det, pga int shout), poly. Range, repoly, Fireballx2, scorch, Blink hvis charge. Pom pyro etter blink = død warrior :)

Dinget nettopp 60 og har 2.9k hp, 5kmana buffed og +140 dmg. 30fire/21 arc.

Tar warlord warriors rett som det er =)

Skrevet

enig med den fornuftige personen som sa at drikking i duels er fyfy

herregud.. spising\drikking i duels er lame som faan.. ser jeg en pot blir jeg arg men ikke i nærheten så sur som en som setter seg og spiser\drikker. bandage synes jeg er helt jævla greit og bruke siden det meget enkelt kan interuptes. (hold en dot på vedkommene så f

går det greit)

Skrevet

herregud.. spising\drikking i duels er lame som faan.. ser jeg en pot blir jeg arg men ikke i nærheten så sur som en som setter seg og spiser\drikker. bandage synes jeg er helt jævla greit og bruke siden det meget enkelt kan interuptes. (hold en dot på vedkommene så f

går det greit)

6113963[/snapback]

så du kan ikke interrupte en som spiser kanskje?

Skrevet

går det greit)

6113963[/snapback]

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Melee mot noen som sitter = garantert crit.

Du får ikke bedre interrupt enn det.

Skrevet

6113140[/snapback]

6113180[/snapback]

lol det er jo ikke feigt det da... det er et av triksa til pala. da må de jo faenma få låv til å bruke det... samme som at priest ikke skulle få låv til å bruke shieldet sitt og mage ikke skulle fått brukt Pyroblast og POM

6113199[/snapback]

Det er poenget mitt, learn2read hele posten. Hvis en class spell kan få deg ut av combat så du kan drikke/ete så er det ikke feigt av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...