Gå til innhold

battlefield 2 oppskrytt?


Anbefalte innlegg

Synes det er kjedelig med tanks, fly og helikopter i BF2. Noen servere som ikke tillater det, eller enda bedre. Som har fysisk fjerna ugresset?

6114406[/snapback]

 

Det er jo hovedkonseptet med battlefield-serien. Du får heller spille CS da, for det er jo ikke kjedelig... :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange av public-rundene blir dominert av et par gode piloter som gjør rent bord, men hvis man spiller klan-kamper blir det MYE mer balansert.

Er forøvrig ikke med i noen klan akkurat nå etter litt opphold i spillingen, så hvis noen har en ledig plass kan de kontakte meg på PM.

6115892[/snapback]

Public har jeg ofte runder der jeg uten problemer holder meg i lufta med hvilket som helst fly. På utrolige mange public servere kan man jakte j10 med f15 og vinne. Når det kommer til klankamper må man konsentrere seg 110% og gjøre absolutt alt riktig for å overleve i mer enn et minutt, spesielt som USMC.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du Karkand og Sharqi osv. er mest populært, _MrMilo_? Fordi de er mest infanteribasert, min gode venn. Å hevde noe annet enn at majoriteten av BF2-spillere trives best som infanterister, vil være dumt.

6116990[/snapback]

 

Greit nok at de er mest populære. Urbane maps fenger massen bedre enn åpne maps slik som f.eks Zatar. Det er også der du i teorien kan sanke mest poeng på kortest tid ("statwhoring"), men det innlegget jeg kommenterte var en som ville ha en mod som fjernet alt som var av hardware fra spillet. Da er det ikke battlefield lenger. Det var mitt poeng/synspunkt. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du Karkand og Sharqi osv. er mest populært, _MrMilo_? Fordi de er mest infanteribasert, min gode venn. Å hevde noe annet enn at majoriteten av BF2-spillere trives best som infanterister, vil være dumt.

6116990[/snapback]

 

Greit nok at de er mest populære. Urbane maps fenger massen bedre enn åpne maps slik som f.eks Zatar. Det er også der du i teorien kan sanke mest poeng på kortest tid ("statwhoring"), men det innlegget jeg kommenterte var en som ville ha en mod som fjernet alt som var av hardware fra spillet. Da er det ikke battlefield lenger. Det var mitt poeng/synspunkt. ;)

6117763[/snapback]

Egentlig gikk det jo bort fra "Battlefield" med en gang man kunne respawne, vil si at det å fjerne hw ikke er et stort problem, hvis det er realismen du tenker på. Poenget er at det er morsommere å infe uten hw rundt deg.

Lenke til kommentar
... Vi som spiller BF2 er opptatt av ping, flyt, ...

6111007[/snapback]

 

Haha, nå har jeg hørt det og! Nettkoden virker som om den er skrevet av en inompetent elefant med lapp over øyet og armen i fatle! Det hender ofte at det er loss mellom deg og server, du skyter skudd som aldri forlater løpet på rifla di. Du blåser av detonatoren på C4 men du ender opp med å kaste enda en pakke. Dette er ikke bare bugs, det er CRAPPY nettkode som ikke tåler NOEN feil.

Lenke til kommentar
... Vi som spiller BF2 er opptatt av ping, flyt, ...

6111007[/snapback]

 

Haha, nå har jeg hørt det og! Nettkoden virker som om den er skrevet av en inompetent elefant med lapp over øyet og armen i fatle! Det hender ofte at det er loss mellom deg og server, du skyter skudd som aldri forlater løpet på rifla di. Du blåser av detonatoren på C4 men du ender opp med å kaste enda en pakke. Dette er ikke bare bugs, det er CRAPPY nettkode som ikke tåler NOEN feil.

6117950[/snapback]

 

Dette skjer da langt ifra ofte! Og om du dør en eller tre ganger når du egentlig ikke burde ha gjort det i løpet av mange timer spilling så gjør det da ingen verdens ting :)

Lenke til kommentar
... Vi som spiller BF2 er opptatt av ping, flyt, ...

6111007[/snapback]

 

Haha, nå har jeg hørt det og! Nettkoden virker som om den er skrevet av en inompetent elefant med lapp over øyet og armen i fatle! Det hender ofte at det er loss mellom deg og server, du skyter skudd som aldri forlater løpet på rifla di. Du blåser av detonatoren på C4 men du ender opp med å kaste enda en pakke. Dette er ikke bare bugs, det er CRAPPY nettkode som ikke tåler NOEN feil.

6117950[/snapback]

Om du har mye packet loss med bf2 så bør du se på flere faktorer før du skylder på spillet selv... Internettilkobling, server-os, server-hardware, server konfigurasjon osv osv. 32/64 spillere samtidig på et spill som bf2 er ganske heftig for en server, samme hvor crappy "nettkoden" er Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Greit nok at de er mest populære. Urbane maps fenger massen bedre enn åpne maps slik som f.eks Zatar. Det er også der du i teorien kan sanke mest poeng på kortest tid ("statwhoring"), men det innlegget jeg kommenterte var en som ville ha en mod som fjernet alt som var av hardware fra spillet. Da er det ikke battlefield lenger. Det var mitt poeng/synspunkt. ;)

6117763[/snapback]

 

 

 

Hvor har jeg sagt at jeg vil ha vekk alt av HW? Vil selvsagt beholde jeeps og APC greiene. Eneste jeg vil ha bort er Fly, helikopter og tanks.

 

Hadde vært kjekt med en mod til det, ser ikke problemet. Gidder selvsagt ikke spille CS da det ikke har halvparten av mulighetene BF2 har.

 

 

 

EDIT: Takk til svar på spørsmål. får se om jeg ikke får lasta ned siste patchen og joina en infanteri server :)

Husker jeg slutta å spille Call of Duty delvis pågrunn av tanks, og delvis pågrunn av at jeg var lei :p

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Min mening: Battel Field 2 er ikke oppskrytt. Et glimrende spill som blander action og taktikk på en flott måte, Det er også ganske variert, man kan spille som mange forskjellige roller, kjøre fly og andre kjøretøy.. Grafikken er også ganske pen( jeg kjører alt på max untatt aa)!... Vil også skryte litt av lyden som er veldig bra! spiller med et Z-5500 5.1 anlegg, og skal love deg det gir stemning av krig!

 

Men for all del, spill på "gode servere", og prøv å vær litt taktisk, ikke bare løp rundt som en villmann :)

Lenke til kommentar
Hvor har jeg sagt at jeg vil ha vekk alt av HW? Vil selvsagt beholde jeeps og APC greiene. Eneste jeg vil ha bort er Fly, helikopter og tanks.

 

OK, jeg tolket tanks som alt av pansret kjøretøy. Fra en inf sitt perspektiv ville jeg ment at APC var verre enn tanks på maps som f.eks Karkand og Sharqi med sin eksplosive ammunisjon ved treff. Den kan ta ut inf som gjemmer seg i trange korridorer og bak vegger. Det er den jeg sanker mest kills med på slike maps.

Lenke til kommentar
Teddy er bare en meget skilled whiner.

6120202[/snapback]

 

:yes:

 

Om du har mye packet loss med bf2 så bør du se på flere faktorer før du skylder på spillet selv... Internettilkobling, server-os, server-hardware, server konfigurasjon osv osv. 32/64 spillere samtidig på et spill som bf2 er ganske heftig for en server, samme hvor crappy "nettkoden" er

6119126[/snapback]

 

 

Okay, forklar de gjentatte TVGene som går igjennom helikoptre? Dette er store enheter som ikke burde være noe problem å treffe, selvom de beveger seg. Allikevel må du beregne ca 5m etterslep når de er i bevegelse, samt at hitboxen på det hele blir mindre på magisk vis.

 

Som i CS:

 

Jeg skyter

Serveren får beskjed om at jeg skyter

Serveren beregner pingtider og finner ut hvor fienden var da jeg skjøt.

Serveren sender beskjed til meg og fienden om hit/miss

 

Jeg har vært lenge plaget av at jeg ikke treffer hva jeg skyter i BF. For å sjekke at det bare ikke er jeg som er helt på trynet tok jeg meg noen runder i CS i dag tidlig. Gjett hva? Jeg har ikke mistet aimen min, det er bare BF SOM ER BØGA.

 

Jeg vet alt om random deviation osv, men det skal ikke innebære at når du står 10m fra en fiende, ligger på bakken, skyter av et par kontrollerte bursts mot hodet, så bommer du totalt på fyren. Dette skyldes INKOMPENTE folk i Dice.

 

- Men for all del. BF2 er et kosespill. Det kunne bare vært så mye bedre med andre utviklere.

Lenke til kommentar

Selfølgelig er jeg også enig. Når jeg skjelden faktisk treffer et heli med TVG (Heli er ikke helt min store side) går det igjennom, skjøt faktisk nesten ned et fly en gang: Ja. Ja, ja, ja! Noes! :hmm:

Og ja da, noen ganger på bakken treffer man ikke en dritt. Er noen runder der man har lyst til å slutte med BF2 (Som i gjenntatte ganger tømme magasinet i hodet på en korporal før han endelig skjønner noe og skyter 2 skudd i beinet ditt med sin nye G3).

Lenke til kommentar
Jeg vet alt om random deviation osv, men det skal ikke innebære at når du står 10m fra en fiende, ligger på bakken, skyter av et par kontrollerte bursts mot hodet, så bommer du totalt på fyren.

6123033[/snapback]

Om fyren står i ro? Det kan skje, men utrolig skjelden (thats the beauty of random). Fyrer du av to bursts i tett rekkefølge vil i tillegg andre burst være mindre presis enn første... Om fyren beveger seg kan det også skje, der er så vidt jeg vet deviation modifiers for bevegelse selv når du ligger.

 

Uansett, det eneste jeg prøvde å si deg er at packet loss ikke kommer pga bf2 server-programmet. Det kommer pga høy server load. En applikasjon dropper ikke nettverkspakker sånn hist og pist, det tar OSet seg av :)

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Det er en kommando som vi flyfolk har..."SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.1"  Uten "-er.

Det setter hvilken ping spillet skal oppheve for, der 1 betyr 1 sek, 0.1 100ms, 0.05 50ms osv.

6123169[/snapback]

Kan du forklare "spillet skal oppheve for" ?

 

Og det med tvg mot heli, så er det ikke noe problem å ta det ned, så lenge man vet hvor man skal treffe.. Det samme er det med tvg mot fly.

Lenke til kommentar
Det er en kommando som vi flyfolk har..."SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.1"  Uten "-er.

Det setter hvilken ping spillet skal oppheve for, der 1 betyr 1 sek, 0.1 100ms, 0.05 50ms osv.

6123169[/snapback]

Kan du forklare "spillet skal oppheve for" ?

 

Og det med tvg mot heli, så er det ikke noe problem å ta det ned, så lenge man vet hvor man skal treffe.. Det samme er det med tvg mot fly.

6125747[/snapback]

Jo. Standard "opphever" spillet en ping på 100ms, det "vet" at du er 100ms på etterskudd, det skal hjelpe til for at du skal treffe bedre. Men 100ms er ikke helt opptimalt, da pingen ofte ligger på 40-60. Dermed merker hvertfall jeg stor forskjell på å endre denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...