Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekk/felg på Golf III (185/60/14)


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nye felger/dekk på min golf III fra 1994. JEg har erfart at nå (kjører med bittesmå 13/175), merker jeg at bilen (dvs karroseriet) innimellom går nedi asfalten hvis jeg kjører i relativt stor hastighet over store dumper (kjører lovlig hastighet på ujevn vei).

 

Spørsmålet mitt er hvordan dekk/felger jeg bør velge. Snakket med en butikk, de fortalte meg at 185/14/60 er det ideelle for meg, 55 blir for lav profil og bidrar til enda mer sjanse for å gå nedi asfalten, mens 65 er litt i meste laget.

 

Det som er sikkert er at jeg skal ha 14 tommer, profil og bredde er jeg ikke like sikker på. Hvis jeg feks velger 14/195, må jeg da igjen velge 60? Det må å gå fra 185 til 195 (hvis en holder 14 og 60 konstant), så må vel dette føre til litt vanskeligerekjørt bil??

 

takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken dimensjon er det originalt på den?

 

Anbefaler å gå opp til enten 14 eller 15 toms hjul.

6105757[/snapback]

 

 

Tror det står 14 tommer i vognkortet, men idag står det på vinterhjul (brukt bilen lite i vår og har ikke skiftet fra piggfritt enda) som er kun 13 tommer. Grunnen til at jeg ønsker har selvsagt noe med estitikk å gjøre, 13 tommers ikke-alu felger er vel ikke det helt store. Har egentlig bestemt meg for å kjøpe 14 tommer, men usikker på om bredden burde være 195 eller 185, og hvordan profil jeg burde velge. Er egentlig ikke noe interessert i voldsomt brede og harry felger/dekk. Er egentlig mest interessert i det som passer bilen kjøremessig best...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...