andrevr Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jeg skal ha nye felger/dekk på min golf III fra 1994. JEg har erfart at nå (kjører med bittesmå 13/175), merker jeg at bilen (dvs karroseriet) innimellom går nedi asfalten hvis jeg kjører i relativt stor hastighet over store dumper (kjører lovlig hastighet på ujevn vei). Spørsmålet mitt er hvordan dekk/felger jeg bør velge. Snakket med en butikk, de fortalte meg at 185/14/60 er det ideelle for meg, 55 blir for lav profil og bidrar til enda mer sjanse for å gå nedi asfalten, mens 65 er litt i meste laget. Det som er sikkert er at jeg skal ha 14 tommer, profil og bredde er jeg ikke like sikker på. Hvis jeg feks velger 14/195, må jeg da igjen velge 60? Det må å gå fra 185 til 195 (hvis en holder 14 og 60 konstant), så må vel dette føre til litt vanskeligerekjørt bil?? takk for eventuelle svar!
Npvk_X Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Tire Size Calculator Denne saken kan nok hjelpe deg.. legg inn standard størelse og hva du tenker å bytte til så får du se evt avvik...
kremt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hvilken dimensjon er det originalt på den? Anbefaler å gå opp til enten 14 eller 15 toms hjul.
andrevr Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Hvilken dimensjon er det originalt på den? Anbefaler å gå opp til enten 14 eller 15 toms hjul. 6105757[/snapback] Tror det står 14 tommer i vognkortet, men idag står det på vinterhjul (brukt bilen lite i vår og har ikke skiftet fra piggfritt enda) som er kun 13 tommer. Grunnen til at jeg ønsker har selvsagt noe med estitikk å gjøre, 13 tommers ikke-alu felger er vel ikke det helt store. Har egentlig bestemt meg for å kjøpe 14 tommer, men usikker på om bredden burde være 195 eller 185, og hvordan profil jeg burde velge. Er egentlig ikke noe interessert i voldsomt brede og harry felger/dekk. Er egentlig mest interessert i det som passer bilen kjøremessig best...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå