Gå til innhold

RL: Hvilket våpen har du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trodde dette skulle være en tråd for saklig diskusjon rundt våpen som de på forumet faktisk eier og bruken av disse.  :nei:

6245784[/snapback]

 

 

ehhmm. jeg har bestilt våpenet... så jeg kan vel si at jeg eier det. selv om jeg ikke har fått det ennå.... så BLÆH :p

6252449[/snapback]

 

Hehe kommentaren var ikke rettet mot deg, var ikke slikt ment.

Var mer mot OT snakket rundt militært bruk av våpen osv :) da jeg trodde tråden var mer rettet mot jakt og kose\konkurranse skyting fra trådstarter.

Lenke til kommentar

Då hadde førstemann fått seg ein advarsel for OT.

 

Eg minner VELDIG STERKT om at OT ikkje er velkommen i denne tråden,

og eg har ingen problem med å vere litt "triggerhappy" ;)

 

 

Post bilde av våpenet

Liten kommentar om det (modell, merke o.l)

Kommentarer på våpenet spørsmål rundt det er tillatt, men prøv å ikkje avspor tråden med det.

Lenke til kommentar
syns egentlig det er best med bare krutt våpen her da, men det får jo en modis besteme

6255425[/snapback]

 

Jeg er enig. Det er ganske lite interessant å høre om luftvåpen og kjøkkenkniver for oss som er interessert i litt mer kraftige saker.

 

Ikke vondt ment mot dere som mener dere har en flott kniv. Det er dog trådstarter som setter reglene for denne tråden så det hadde jo vært fint om han spesifiserte hva han legger i "våpen".

Lenke til kommentar

En kompis sin far driver og mekker kuler selv til bruk på hytta si. Disse kulene består av rundt 150 bittesmå hagl og en alt for stor kruttmengde. selve patronene er på omtrent 9mm og brukes i en tungt modifisert revolver(S&W 9mm) for fun. Er rimelig bra smell og(halve patronen som i seg selv er omtrent 3 cm lang er fyllt med krutt).

Lenke til kommentar
Jeg har ei Sabbati hagle som jeg elsker, den er lett og herlig og skyte med. 12/76 kaliber.. :D

 

Så har vi en gammel mauser 6.5 kaliber.

En gammel krag av typen brukt under krigen.

En amerikansk salongrifle laget på 20 taller.

Og to andre salongrifler..

6293656[/snapback]

 

Aaah heldiggris! Jeg vil også ha en mauser. Feteste bolt-action riflene noen gang laget. Etter Lee Enfield's, da :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Lever denne tråden enda?

 

Hämmerli SP 20 .22

Hämmerli SP 20 .32

H&K mod USP 45ACP

 

Neste innkjøp blir 38 og 9x19 , men først står benkskytingsrifle for tur.

Poster de når jeg får de i hus.

 

Edit glemte å poste komentar om kvaliteten som det sto i 1 post.

Liker Hämmerli som konkurransepistol, ikke bare pga fordeler, men pga bakdelene ved de andre merkene i samme klasse- Pardini,Walther,Benelli osv.

Det koster 1400 å bytte grepet, da bytter man magasinbrønnen også da det er ett plaststykke. I 22 utgaven er magasinene av plast også, forbausende god kvalitet.

Har skutt 30000 skudd med 22 uten en eneste klikk/feil.

Om man ikke regner med at jeg ikke kunne trekke av pga jeg hadde skrudd på feil skrue i avtrekket.

Bilder:

post-64596-1267876592,535_thumb.jpg

post-64596-1267876599,5134_thumb.jpg

post-64596-1267876829,342_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...