Gå til innhold

TES: For få npc's og dårlig AI


Anbefalte innlegg

Reagerte hovelsaklig på 2 ting i Oblivion...

I det såkalte batte of Bruma kunne jeg telle i alt 9 soldater + Martin og Jauffre.

Dette synest jeg var litt pusslette da jeg har sett chick fights som er større enn dette!! Ble skikkelig "amp'a" opp av story'en da jeg dro rundt i byene får å ordne backup til gutta! Så liksom for meg en "Gandalf komme King Theoden til unsetning i Helms Deep" greie- og forventet et gigantisk slag.

Synest at spillutviklerene kunne tatt seg tid til å utviklet Main Quest litt bedre når rammen rundt er så bra.

 

AI'en i Oblivion er like dårlig som i alle andre spill. NPC'er går seg fast o.s.v.

Dette kan man selvfølgelig ikke kritisere Bethesda Softworks for men d er rart at den ikke blir bedre med årene. Har likevel et par ting å utsette...

De samme stemmene brukes om og om igjen... Selv på quest npc'er. Skjøner at lyd krever mye MB men dette kan jo lett lastes ned fra nettet.

Dialoger blir også veldig unaturlig når du i det ene øyeblikket får høre "Thank you Champion, you saved the city" og i det neste "Be quick citizen"!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dialoger blir også veldig unaturlig når du i det ene øyeblikket får høre "Thank you Champion, you saved the city" og i det neste "Be quick citizen"!!

6098788[/snapback]

 

Enig i dette, ene øyeblikket så har 2 npc'r en veldig så hyggelig samtale med hverandre, og rett etterpå så brøler den ene ut " STOP TALKING" før han går bort til meg og sier "Look at the muscles on you" og tusler videre.. Virker ikke videre naturlig, og så forteller man en eller annen at partneren/kona/mannen er død og så blir dem triste, og før man gått en meter beundrer dem muskla dine igjen :whistle:

Lenke til kommentar
Reagerte hovelsaklig på 2 ting i Oblivion...

I det såkalte batte of Bruma kunne jeg telle i alt 9 soldater + Martin og Jauffre.

Dette synest jeg var litt pusslette da jeg har sett chick fights som er større enn dette!! Ble skikkelig "amp'a" opp av story'en da jeg dro rundt i byene får å ordne backup til gutta! Så liksom for meg en "Gandalf komme King Theoden til unsetning i Helms Deep" greie- og forventet et gigantisk slag.

Synest at spillutviklerene kunne tatt seg tid til å utviklet Main Quest litt bedre når rammen rundt er så bra.

 

AI'en i Oblivion er like dårlig som i alle andre spill. NPC'er går seg fast o.s.v.

Dette kan man selvfølgelig ikke kritisere Bethesda Softworks for men d er rart at den ikke blir bedre med årene. Har likevel et par ting å utsette...

De samme stemmene brukes om og om igjen... Selv på quest npc'er. Skjøner at  lyd krever mye MB men dette kan jo lett lastes ned fra nettet.

Dialoger blir også veldig unaturlig når du i det ene øyeblikket får høre "Thank you Champion, you saved the city" og i det neste "Be quick citizen"!!

6098788[/snapback]

 

 

eh hvis du har fulgt med på forumet, så er det flere soldater ettet hvor mange byer du hjelper. men ellers er jeg enig i alt du sier.

Lenke til kommentar

Synes vel ikke at det er for få NPC'er, men det er kansje fordi jeg ikke har opplevd bedre :p

Men de humørsvingningene virkelig ødelegger virkelighetsinntrykket. Også de samtalene kunne vært bedre, de sier liksom det samme 3 ganger før de sier hade, sier hei igjen og så på ' n igjen. er litt kjedelig i lengden med sånnt no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...