Gå til innhold

Fortolling mva gebyr import ups, dhl eller ems?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har erfaring med hvilke gebyr disse tre ulike transportørene tar i fortollingsgebyr (dvs for å kreve inn mva på pakken)? Det er litt vanskelig å velge når jeg leser at gebyret varierer fra 0-450 kroner, men ingen som sier konkret hvilke som har de ulike gebyrene.

 

Ems er vel posten - så det er det samme som vanlige satsene?

 

Det som er interessant er forsendelsesmåte, vare, varebeløp+porto, og gebyr:

Posten, cd, 180 kroner+0kr porto, 0 kroner i gebyr - levert rett i postkassen

 

 

Vil helst ha svar av mennesker som har hatt erfaringer med disse tre forsendelsesmåtene i løpet av de siste månedene.

 

Antar at en slik tråd har allmenn interesse, men det er vanskelig å finne frem til lignende ettersom søkefunksjonen bare tillater søk på ord over 4 bokstaver :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...
Jeg lurer på om noen har erfaring med hvilke gebyr disse tre ulike transportørene tar i fortollingsgebyr (dvs for å kreve inn mva på pakken)? Det er litt vanskelig å velge når jeg leser at gebyret varierer fra 0-450 kroner, men ingen som sier konkret hvilke som har de ulike gebyrene.

 

DHL skulle ha 450kr for fortolling + 111kr i eksp. gebyr på en pakke som kostet 437kr i moms! Så jeg vil anbefale å styre unna DHL...!

Lenke til kommentar

Flere av aktørene differensierer gebyr avhengig av verdi på pakka, og hvordan den sendes/leveres.

I hvert fall noen typer EMS-forsendelser (eller sendt fra land som ikke er med i EMS, men blir EMS i Norge) har selve oppkravsgebyret innkludert i fraktprisen, så det eneste du betaler er selve mva (og toll hvis det skulle være en av de relativt få tingene det er toll på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...