Gå til innhold

Billig i Singapore..


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Jeg er på vei hjem fra Singapore i dag, og tenkte jeg skulle gi folket litt informasjon om hvordan prisene er der nede. Det kan jo være at en bør ta en tur innom der i sommer ;-).

 

Jeg var der nede i arbeids formål, og fant det for godt å stikke innom Funan Digital Life Electronic mall.. Yess! Dette er et helt kjøpesenter designert kun til duppeditter, duppedatter og datagreier..

 

Okay over til specsa..

Jeg skulle bare oppgradere litt jeg, så jeg hadde følgende planlagt:

 

1. AMD Athlon 4200 X2 eller høyere - avhengig av pris.

2. ASUS A8 kort av et eller annet slag uten vifte Deluxe eller Premium gjerne SLI.

3. 2 Gigs med overklokkingsvennlig ram

4. ASUS 256mb skjermkort med passiv kjøling. -Speller ikke så mye..

 

Jeg fant en butikk i 5 etasje (sikkert 5 til over) med AMD reklame blinkende innbydende ved ingangen. Endte opp med følgende etter å ha preiket og dealet med kinamannen bak disken (De snakker Singlish, som til forveksling minner om kinesere som prøver så godt de kan å snakke engelsk):

 

 

1. AMD Athlon 4200 X2 Pris/NOK: 2339,-

2. Asus A8N32-SLI Deluxe Pris/NOK: 1380,-

3. Corsair TWINX2048-3200C2PRO Pris/NOK: 1266,-

4. Asus GeForce 7600GS 256MB DDRII Silent Pris/NOK: 1074,-

5. MS XP Pro OEM utgave Pris/NOK: 882,-

 

I tillegg kan man trekke fra 242,- kroner som man får tilbake på flypassen (Tax refund)

Da sitter man tilbake med den nette sum av NOK: 6699,-

 

Behagelig priser det spør du meg, og det uten pruting.. (Jeg er ikke så flink til det).

 

Til sammenligning har jeg vært innom en av våre mest populære nettbutikker som har følgende priser å komme med:

 

1. 3150,-

2. 1699,-

3. 2449,-

4. 1249,-

5. 1395,-

 

Totalt NOK: 9942,- uten frakt!

 

Summa summarum tjente jeg NOK: 3243,- på denne handelen.

 

Meeeeen så har vi jo dette med toll og moms da....

 

__________________________________

FHJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

 

Jeg er på vei hjem fra Singapore i dag, og tenkte jeg skulle gi folket litt informasjon om hvordan prisene er der nede. Det kan jo være at en bør ta en tur innom der i sommer ;-).

 

Jeg var der nede i arbeids formål, og fant det for godt å stikke innom Funan Digital Life Electronic mall.. Yess! Dette er et helt kjøpesenter designert kun til duppeditter, duppedatter og datagreier..

 

Okay over til specsa..

Jeg skulle bare oppgradere litt jeg, så jeg hadde følgende planlagt:

 

1. AMD Athlon 4200 X2 eller høyere - avhengig av pris.

2. ASUS A8 kort av et eller annet slag uten vifte Deluxe eller Premium gjerne SLI.

3. 2 Gigs med overklokkingsvennlig ram

4. ASUS 256mb skjermkort med passiv kjøling. -Speller ikke så mye..

 

Jeg fant en butikk i 5 etasje (sikkert 5 til over) med AMD reklame blinkende innbydende ved ingangen. Endte opp med følgende etter å ha preiket og dealet med kinamannen bak disken (De snakker Singlish, som til forveksling minner om kinesere som prøver så godt de kan å snakke engelsk):

 

                                                                   

1. AMD Athlon 4200 X2                                    Pris/NOK: 2339,-

2. Asus A8N32-SLI Deluxe                              Pris/NOK: 1380,-

3. Corsair TWINX2048-3200C2PRO                  Pris/NOK: 1266,-

4. Asus GeForce 7600GS 256MB DDRII Silent    Pris/NOK: 1074,-

5. MS XP Pro OEM utgave                                Pris/NOK:  882,-

 

I tillegg kan man trekke fra 242,- kroner som man får tilbake på flypassen (Tax refund)

Da sitter man tilbake med den nette sum av NOK: 6699,-

 

Behagelig priser det spør du meg, og det uten pruting.. (Jeg er ikke så flink til det).

 

Til sammenligning har jeg vært innom en av våre mest populære nettbutikker som har følgende priser å komme med:

 

1. 3150,-

2. 1699,-

3. 2449,-

4. 1249,-

5. 1395,-

 

Totalt NOK: 9942,- uten frakt!

 

Summa summarum tjente jeg NOK: 3243,- på denne handelen.

 

Meeeeen så har vi jo dette med toll og moms da....

 

__________________________________

FHJ

6092438[/snapback]

Det er veldig vanskelig å prute, når du er på en Kjøpe-Senter men utpå gata er det enkelt

Lenke til kommentar
Du kommer til å spare ca en tusing på den handleturen. Vet ikke om det er verdt det, med tanke på garanti og support...

6092483[/snapback]

 

Den der må du spesifisere litt bedre.. Skjønner ikke hva du mener med garantien.. Man kan riktignok ikke vandre inn på den lokale databutikken om noe skjærer seg, men her har man som følger:

 

Alle ASUS produkta har 3 års garanti.. Worldwide..

AMD har 3 års garanti WW..

Corsair har lifetime garanti WW..

 

Alle har kontor et eller annet sted i skandinavia/europa hvor man kan henvende seg/sende defekt hardware. Om de følger opp garanti eller ikke er samma problemstillingen om man ikke får oppfølging her i landet (om man ikke velger å innvolvere forbrukerombudet).

 

Det var forøvrig ikke tollere på flyplassen i dag, så slik jeg ser det, sparte jeg meg for NOK: 3243,-. -Ja jeg vet at det er mitt ansvar, men det eeeer så lett å glemme..

 

Og den med support var syltyyyyynn.. I de 20 åra jeg har syslet med data kan jeg ikke erindre en eneste gang jeg har fått noe fornuftig utav en support kontakt/telefon. Med unntak av før i tiden da man begynte med dial up modem. - Catch 22: Man kunne ikke komme seg på nett for å finne ut hvordan man skulle komme seg på nett :hmm:

 

_______________________________

FHJ

Lenke til kommentar
Hvis man åpner tingene så slipper man å betale tollog skatter på det, ingen som betaler toll på varer man har tatt fra norge og hjem igjen :)

6093182[/snapback]

Er nok ikke riktig så enkelt.

6098656[/snapback]

Jo, så lett er det.

SÅ lenge ting er brukt, så skal man ikke betale avgifter på dem. Ta en telefon til tollfolka og spør.

Lenke til kommentar
Hvis man åpner tingene så slipper man å betale tollog skatter på det, ingen som betaler toll på varer man har tatt fra norge og hjem igjen :)

6093182[/snapback]

Er nok ikke riktig så enkelt.

6098656[/snapback]

Jo, så lett er det.

SÅ lenge ting er brukt, så skal man ikke betale avgifter på dem. Ta en telefon til tollfolka og spør.

6100095[/snapback]

Dette forutsetter at ting i utgangpunktet er kjøpt i norge

Har selv blitt stoppet i tollen på gardemoen med en brukt klokke til 25000,- som var kjøpt i norge.Måtte bevise at denne var kjøpt i norge, ellers så var det å regne som smugling.Gikk på grønt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...