Gå til innhold

Talestyring av pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på om det finnes program som gjenkjenner tale og gjøre komandoen pc-en blir bedt om .

Foreksempel hvis jeg spiller inn ordet "Internett" og velger at programmet skal åpne web browseren når det ordet blir oppdaget ,altså hvis jeg roper ut "Internett" skal pc-en da åpne en web browser , samme prinsippet på mobil telefoner har når man skal finne navn på telefonboka..

Det er merkelig at nesten "Alle" nye mobiltelefoner har det , men jeg har aldri sett det på pc! :hmm:

Endret av xox
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørte at opera hadde et slik funksjon som kan føre deg til ei nettside ved å rope ut navnet på siden .. men vil gjerne ha det samme , men heller styre det jeg sa på post nr 1 ;)

Skrevet

Japp, Opera har sånne funskjoner som gjør at man kan gå tilbake og framover og skrolle nedover osv, eneste tale program jeg har vært borti har du måtte hatt engelsk xp.. gikk på engelsk språk....

:ermm:

Skrevet
Japp, Opera har sånne funskjoner som gjør at man kan gå tilbake og framover og skrolle nedover osv, eneste tale program jeg har vært borti har du måtte hatt engelsk xp.. gikk på engelsk språk....

:ermm:

6118179[/snapback]

hmm , det skal ikke ha noe å si om det er engelsk eller japansk ( eller du har misforstått litt? ) , man spiller inn en lyd , og når den lyden blir oppdaga skal programmet kunne reagere...

hvis jeg roper ut "Internett" skal pc-en da åpne en web browser , samme prinsippet på mobil telefoner har ..
:)
Skrevet

Av merkelige grunner fikk ikke jeg brukt programmet fordi jeg hadde norsk xp, sto at jeg trengte engelsk

:hrm:

Skrevet
Av merkelige grunner fikk ikke jeg brukt programmet fordi jeg hadde norsk xp, sto at jeg trengte engelsk

6126206[/snapback]

hva heter programmet da? kan godt teste det på min :)

Skrevet

6126206[/snapback]

6126755[/snapback]

scansoft dragon naturaly speaking

Det står et par poster over ;)

Skrevet

6126206[/snapback]

6126755[/snapback]

6126796[/snapback]

er det freeware?hvis nei, finnes det prøve/demo versjon av den?

Skrevet

6126206[/snapback]

6126755[/snapback]

6126796[/snapback]

er det freeware?hvis nei, finnes det prøve/demo versjon av den?

6127539[/snapback]

Tror nok dessverre svaret er nei på begge spørsmålene :(

Ser ingen mulighet til nedlastning på nettsiden til Nuance...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...