Gå til innhold

Skuer utover landskapet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk og takk.

 

De husene er jeg helt enig i, men jeg gidder ikke å sette i gang et prosjekt med å klone vekk noe bak en busk. De vanlige husene syns jeg er greie, det er verre med blokka.

 

Nå skal det sies at jeg gikk LANGT for å finne noe så øde som dette, er ikke så lett her i området. Alt er nedgrodd av trær, blokker og kraftledninger.

Lenke til kommentar

Bildet var fint, det. Likte spesielt de lysstrålene som kommer ned fra/gjennom skyene. ...Eller ser det bare slik ut? Pent uansett. :)

Eksponeringen sitter også som et skudd!

I tillegg antar jeg at det er bevisst at du får lyset inn fra siden? Det har i alle fall hjulpet på at du får mer liv i overflatene og dermed hele bildet. I tillegg er det vel ikke direkte dumt for å få utnyttet maks av polafilteret som jeg våger å tro du har brukt her?

 

Motivet synes jeg er velvalgt, og jeg tror det er mulig å få mange gode bilder fra dette stedet også under andre forhold.

 

Men litt småpirk/høyttenking er det kanskje rom for likevel?

 

Skulle gjerne sett hvordan bildet var uten den busken til høyre? Den "plager/forstyrrer" meg faktisk mer enn husene i bakgrunnen gjør. Og det er godt mulig det er mine øyne som svikter, men jeg synes kanskje bildet sånn totalt sett er ørlite for matt. Litt lite kontrast, kanskje? Tror en touch av kurving hadde løftet bildet noen hakk.. Eller?

Lenke til kommentar

Småpirk er jo noe man lærer av. :)

 

Det er såklart brukt filter her, og det er satt på "maks". Det lyset som kommer inn fra siden er noe de fleste fotografer prøver å unngå, nemlig flare. Jeg fant ut at det faktisk ga en ganske stilig effekt, så jeg tok den vinkelen. Hadde jeg snudd mer mot venstre hadde det blitt enda mer rotete bakgrunn, og til høyre for mye sollys. Derimot hadde nok filtereffekten blitt enda mer synlig om jeg snudde mer til venstre.

Ang. kurver; jeg har allerede tatt en ganske kraftig S-kurve i Rawshooter, men det trengs kanskje litt til, og i tillegg gjøre det litt lysere? Jeg har tenkt tanken, men lot det være inntil jeg fikk tilbakemelding på det.

Lenke til kommentar

Her synes jeg motivet er greit nok, men synes komponeringen er litt "feil" siden her så kommer liksom steinen for mye i fokus. Kunne tenkt meg mere dybdeskarphet her noe du hadde fått om du valgte f.eks blender f/11 istedenfor f/5,6. Lyset er noe flatt her.. En justering av levels & kontrast gjør at det blitt mye bedre synes jeg. Synes du skal ta turen tilbake dit og prøve ut en annen komponering, ta prøvebilder og bruk tiden (vent til forholdene er rette for det perfekte bilde). Er sikker på du vil ha glede av flere turer dit og teste ut litt.

 

Stå på og vis oss flere bilder derfra etterhvert.

 

Mvh

 

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...