Gå til innhold

Hvordan fjerne kjøler delene på et Asus A8N32?


Rangor

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt "gamer" oppsettet til HW.no for brodern og snekret det sammen, men siden det er noen år siden jeg sist mekket PC så fikk jeg problemer når jeg skulle sette inn den fantastisk store og flotte Zalman CNPS7700-AlCu. Den krever nemlig at man må fjerne Asus sin metall "bracket" eller hva det nå er, bak selve sokkelen. Den virker helt limt fast og jeg er redd for å knekke selve hk når jeg prøver å "rive" det av. Noen som har løsning? Foreløpig satt jeg på stock kjøleren til AMD, men dette er jo et tap når man har en slik facny løsning som Zalman. Mange takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt "gamer" oppsettet til HW.no for brodern og snekret det sammen, men siden det er noen år siden jeg sist mekket PC så fikk jeg problemer når jeg skulle sette inn den fantastisk store og flotte Zalman CNPS7700-AlCu. Den krever nemlig at man må fjerne Asus sin metall "bracket" eller hva det nå er, bak selve sokkelen. Den virker helt limt fast og jeg er redd for å knekke selve hk når jeg prøver å "rive" det av. Noen som har løsning? Foreløpig satt jeg på stock kjøleren til AMD, men dette er jo et tap når man har en slik facny løsning som Zalman. Mange takk for all hjelp.

6085260[/snapback]

 

Om det er den stålbraketten bak på hovedkortet, så er den som regel limt med dobbelsidig tape i tillegg.

 

Støtt opp HK godt med braketten vendt mot gulvet og press på de to gjengede tappene som kommer igjennom HK.

Den løsner til slutt med litt makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...