Gå til innhold

Hardware for dedikert spill/web - server


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ønsker å bygge meg en server for å kjøre Counter-strike source server, samt en web-server for å vise stats fra CS.

 

Jeg har bygget flere spill-maskiner, men vet ikke hva som trengs for å kjøre en cs-server + liten webserver.

 

Er det noen med peiling som kan lage et oppsett for meg? Det må være stabilt, men det må også være økonomisk.

 

På forhånd takk.

 

Ps: internettlinja mi er 6000/6000, det skulle vel holde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min 16 slot server med mail, web, sql, amxmodx og hlguard er en 2.4ghz celeron med 512MB ram. Linux platform.

6077927[/snapback]

 

Og dette funker greit uten lagg? Jeg kommer nok til å kjøre windows da, har ikke så mye greie på linux.

Lenke til kommentar

For all del, kjøp deg en skikkelig CPU, f.eks Pentium, evnt en AMD (ikke duron) CPU, Celeron er lavvariants-CPU som du ikke vil bruke i en server.

 

Det meste av f.eks Pentium 4 systemer skal fint klare å dra noe så lite som det du ønsker :)

 

1GB minne gjør nok og susen, CS og web er tross alt ikke det tyngste å kjøre.

Lenke til kommentar
Min 16 slot server med mail, web, sql, amxmodx og hlguard er en 2.4ghz celeron med 512MB ram. Linux platform.

6077927[/snapback]

 

Og dette funker greit uten lagg? Jeg kommer nok til å kjøre windows da, har ikke så mye greie på linux.

6078200[/snapback]

 

Apache og sql blir litt treg på 14slots.

Alle har rundt 50-80 i ping. Er mest Nederland, sverige og norge som spiller på den.

Server står på en 4mbit linje med elendig kvalitet (2/3km fra sentralen, skal flytte den til en bedre linje)

Lenke til kommentar

Jeg må vel kjøre apache og sql jeg også da jeg tenkte å kjøre psychostats i tillegg, glemte å skrive det i første innlegget.

 

Hva med AMD sempron, er det brukende?

 

Jeg laget dette oppsettet:

 

Produkt Antall Pris/stk. Rimeligste forhandler Linjesum

AMD Sempron 3000+ sokkel 754 621,- shg.no 621,-

Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) 739,- mShop 739,-

MSI K8N Neo-FSR 468,- PS Data 468,-

Plextor PX-116A 149,- Netshop 149,-

Raidmax Scorpio 325,- Netshop 325,-

Western Digital Caviar SE 80 GB S-ATA 404,- shg.no 404,-

 

Rimeligste totalsum 2706,-

 

Kom på en ting, jeg må vel ha skjermkort forresten.. Finnes det andre løsninger med integrert skjermkort slik at jeg slipper det?

 

Jeg tenkte uansett å fjernstyre maskinen over nettverket dersom det er mulig å få til.

Lenke til kommentar

Sempron er vel også en såkalt lav-variant cpu, ville gått for Athlon. Prisen hopper fort, da. Skal ikke uttale meg om Sempron ytelsesmessig, har ikke brukt den selv. Vet bare at de gjerne blir sett på som billige og ikke så mye mer.

 

(Hva er forresten feil med duron? min Duron 800 har hatt 5 år i tjeneste i en fil, web, ftp, TS og ShoutCast-server uten at jeg har blitt plaga med treghet..)

 

Man får billige hovedkort med intergrert skjermkort. Blir ofte billigere enn å kjøpe hver for seg.

 

Til "fjernstyring" bruker jeg www.logmein.com som er gratis, og funker veldig greit.

 

 

Og husk at om du bestiller deler på 5 forskjellige butikker skal de jo også ha betalt for frakta 5 ganger... kan lønne seg og bare handle fra èn butikk.

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet da?

 

Asus P5RD1-VM 508,-

Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) 739,-

Intel Pentium 4 506 (2.66 GHz) 736,-

Raidmax Storm 295,-

Seagate Barracuda 7200.7 80 GB S-ATA 403,-

 

Rimeligste totalsum 2681,-

 

Det er jo Pentium. Og hovedkortet har integrert skjermkort (Ati Express 200 brikkesett).

 

CD-rom og PSU har jeg fra før.

 

EDIT: Ser at det Asus hovedkortet er micro-ATX. Vil det passe i et standard kabinett? Eventuelt finnes det andre hk som er ATX og som er i samme prisklasse? Det må ha integrert grafikk.

Endret av Azaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...