Gå til innhold

Chess kundeservice ignorerer spørsmålene mine


Anbefalte innlegg

Har hatt Chess i 4 mnd nå etter at jeg ble flyttet fra sense. Nokså tidlig fant jeg ut at internett (f.eks Opera mini) ikke virket lenger, selv om WAP og MMS gjorde det.

 

Jeg har sendt spørsmål på mail om dette til kundeservice flere ganger, men enten får jeg ikke svar, ellers svarer de på helt andre ting enn jeg spør om.

 

Er dette bare en taktikk fra Chess for å få meg til å ringe kundeservice (til x antall kroner pr minutt da jeg har knock-out)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sendt spørsmål angående overflytting til Chess fra Sense. Jeg fikk brev den 29.04.06 om at jeg fra og med 01.05.06 ville bli overflyttet til Chess Move fra Sense abonnement. Brevet kom altså på en lørdag i Posten, og endringen skulle skje mandagen, dvs innen for en periode der Chess og Sense ikke har kundesørvis.

 

Dette synes jeg ikke er rett, og sendte epost om dette faktisk var lovlig, pluss noen andre spørsmål. De andre spørsmålene fikk jeg svar på neste dag, spørsmål om overgangen og om det var lovlig, ble ikke besvart! Jeg sendte to purringer, men fremdeles ikke svar!

 

Jeg gav de to alternativer:

- Enten blir jeg fullverdig Chess-kunde meget raskt med Chess-simkort

- Eller så får jeg beholde Senseprisene (kr 0,- i månedsavgift).

 

Jeg har altså fremdeles ikke fått svar på dette!

 

Derfør tørr jeg påstå at dette er reint taktikteri fra Sense og Chess. Enden på visa, blir at jeg kommer til å flytte over til Telenor innen kort tid!

Tipper nok at Sense/Chess da kommer til å trenere porteringen mest mulig!

 

Jeg har etter den siste tidens turbulens mistet all tillit til selskapet. Det begynte med den "hemmelige" overføringen til netComs nett, og nå dette. Slikt blir det ikke fornøyde kunder av, og taperen vil jo til slutt være Chess. Kundene der har jo ingen bindingstid, og portering er jo derfor en smal sak for kundene. Dessuten antar jeg at kundene hos Chess er opptatt av pris og sørvis, og terskelen for å bytte selskap da, blir jo følgelig veldig lav!

 

Dessverre har jeg som en vanlig forbruker svært liten makt i en slik situasjon! :thumbdown:

Endret av pologutt
Lenke til kommentar

Jo du har masse makt. Hvis du leser avtale ndu godkjente står det at det skal minst gå 4 uker bra du fikk brevet til de kan endre abonnemnetet ditt. Bare å kjøre hardt mot hardt og vise til kontrakten.

 

Hvis du ikke vil være kunde der mer så porterer du til en annen operatør.

Lenke til kommentar

Dessverre gir Chess fullstendig f.... i om Pologutt sier opp sitt abonnement hos dem. Ved direkte spørsmål vil de selvfølgelig svare at "Pologutt er like viktig for oss som alle andre kunder, bla, bla, bla..." men Chess har jo vist gang på gang at kunder ikke er så veldig interessant likevel. Eksempler følger:

 

1. Chess kaller seg billigst. Det er de ikke. Det er flere andre tilbydere som er billigere enn Chess.

2. Chess flytter kunder fra et nett til et annet mot kundenes vilje. Ved spørsmål lyver de, og sier at kunder som ønsker å forbli i Telenor sitt nett skal få lov til det. Det har vist seg ikke å stemme.

3. Chess kundeservice forteller kundene sine at de kan kjøpe og benytte NetCom-låste mobiltelefoner med sine Chess-kort. Dette stemmer ikke og på tross av gjentatte advarsler fortsetter Chess kundeservice denne praksisen.

4. Ved overgang fra Sense til Chess (tvungen overgang, siden Chess kjøpte Sense) er flere kunder blitt offer for negativt salg av tilleggstjenester som bl.a. forsikring.

5. Behandlingstiden på henvendelser vis e-post blir stadig lengre og svarene man får er stort sett standardsvar som ikke alltid hjelper - ref trådstarters og Pologutt's erfaring.

 

Så - er det virkelig så lønnsomt med Chess? -Jeg tror ikke det. Jeg tror at de som har full oversikt over teknologi, oppsett og funksjoner bør bruke nettbaserte operatører som Talkmore, NoExtras og One Call. Disse er billigst, ikke Chess. De som trenger veiledning eller ønsker å få kontakt med en person når de trenger hjelp, bør handle Telenor eller NetCom som har store forhandlernettverk med fagfolk som kan hjelpe til.

 

Dette var litt Off Topic, beklager på forhånd.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg har også dårligere erfaringer med Chess kundeservice i det siste.

Jeg stilte en rekke spørsmål som til og med var numerert for å få konrekte svar. Likevel svarer de noe som ligner et standardforumlar som maks besvarte halvparten av det jeg lurte på. Det er ikke snakk om at de ikke vet, i så fall får de spørre sjefen sin om svaret. Jeg spurte rett ut om hvorfor vi må bytte nett og hvorfor de gir misvisende informasjon når de informerer om at vi må bytte nett.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 2 bekreftelser pr. mail om at jeg skulle få beholde Telenor-dekning, men fikk likevel et Netcom simkort i posten.

Da jeg klaget og spurte om de ikke står for hva de selv har sagt(la ved kopi av mailene),fikk jeg et småsyrlig svar med klare hint om at jeg var vanskelig. Netcom-dekning var ikke verdens undergang.

Jeg tuslet innom Telehuset og vips: Alt var lett å fikse. Jeg gikk ut døra 10 minutter etterpå med et nytt sim-kort i lomma, og det var bare å vente til dette ble gyldig etter portering.

Og tilogmed her er Chess trege! Jeg fikk vite med en gang dette ville ta 12 dager for å få portering fra Chess. Iflg. ekspeditøren var det sjeldent at det gikk så tregt med andre operatører.

Nå betaler jeg 104,-/mnd. og har da 120 minutter inkludert hver mnd. :D

Lenke til kommentar
Og tilogmed her er Chess trege! Jeg fikk vite med en gang dette ville ta 12 dager for å få portering fra Chess. Iflg. ekspeditøren var det sjeldent at det gikk så tregt med andre operatører.

Nå betaler jeg 104,-/mnd. og har da 120 minutter inkludert hver mnd.  :D

6110440[/snapback]

 

Portering tar minimum 10 dager, så jeg syns ikke Chess var så veldig trege her....

Lenke til kommentar
Og tilogmed her er Chess trege! Jeg fikk vite med en gang dette ville ta 12 dager for å få portering fra Chess. Iflg. ekspeditøren var det sjeldent at det gikk så tregt med andre operatører.

Nå betaler jeg 104,-/mnd. og har da 120 minutter inkludert hver mnd.  :D

6110440[/snapback]

 

Portering tar minimum 10 dager, så jeg syns ikke Chess var så veldig trege her....

6110693[/snapback]

Da forstår jeg ikke hvorfor en på jobben fikk sitt nye Telenor-simkort på lufta på knapt ei uke etter portering fra et annet firma enn Chess ..?

Og i helgene går Posten etc. like tregt for alle. :cool:

Men etter hva jeg har hørt fra flere, er kundetjenesten til Chess elendig for tiden på mye rart. En kompis kjøpte ny Nokia 6820 uten abonnement på elektrosjappa på hjørnet, og fikk beskjed av Chess på forhånd(etter spesifikk forespørsel om 3G-tjenester) om at han hadde alt inkludert i sitt abonnement. Han hadde jo til og med fått nytt sim-kort i posten bare 2 uker tidligere. ;)

Etter nesten 3 uker har han nå fått til å bruke bildetelefoni som det skal være. Etter gjentatt klaging til Chess fikk han beskjed om å levere telefonen inn til ei Nokia-sjappe for oppdatering av software. Derfra fikk han en triumferende samtale etter noen dager(når hans telefon endelig lå først i køen), om at han allerede hadde siste oppdatering.

 

Det viste seg at Chess hadde sendt ham et sim-kort som ikke taklet 3G-tjenestene. :no:

 

På jobben har jeg selv hatt samme lille helvete med "søsterselskapet" Netcom, som Chess tvinger kundene inn mot nå om dagen.

Men trusler til kundeservicen om å be ledelsen min si opp firmaavtalen, gjorde at alt feilen plutselig var mulig å finne ut av.

Det var et "ikke-oppdatert" sim-kort som var feilen hos meg, og kundeservicen på Netcom bedrift hadde bare 2-3 uker tidligere garantert meg at mitt sim-kort lå programmert inn i den rette kundebasen som skulle kunne takle 3G.

-Og slikt skal en vanlig kunde finne ut av på egen hånd? :cry:

 

Enkelte ganger har kundeservice generelt lite peiling på hva de driver hos Netcom og Chess, og jeg har personlig gitt de opp.

Å støtte lite kundevennlige og trege statseide selskaper (Sense+Chess+Netcom= Telia Sonera= Sverige og Finland) overlater jeg heretter til andre. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg porterte fra Chess til Tele2. Fikk i brev fra Tele2 at det ville ta 10 dager før porteringen skulle skje. Var litt spent da dagen kom, og klokka viste "tid for simkortbytte". Det gikk faktisk helt knirkefritt :thumbup: Var godt å bli ferdig med Chess, ja..

Endret av evila
Lenke til kommentar

Jaja, selskapet har fremdeles ikke svart på epostene mine (over en måned siden nå). Begynner jo å bli riktig så komisk dette. De svarer jo bare på det de ønsker å svare på, resten gidder de faktisk ikke å svare på. For en kundesørvis!

Jeg kommer nok til å endre operatør, men det har vel fint lite å si for selskapet. De kommer garantert til å fortsette med samme praksis, dessverre!

 

Den store taperen på lang sikt, vil likevel være Chess, i form av en massiv kundeflukt når folk innser den skrekkelige sørvisen de får. Heldigvis er det jo ikke bindingstid der... :D

Lenke til kommentar

jeg må si at jeg har en helt omvendt erfaring enn de fleste her ser ut til å ha, jeg har hatt chess i flere år nå, og har aldri opplevd noe som helst tull eller problemer, har også fått tak i kundeservice både på epost og telefon og alltid fått hjelp til det jeg trenger, og alt i alt er chess den absolutt beste opratøren jeg har vært borti.

 

tele2,telenor,netcom haer vært fullstendige horrible opplevelser for meg og jeg håper for guds skyld ikke kvaliteten hos chess kommer ned på de nivåene der.

Lenke til kommentar

For å svare på det opprinnelige spørsmålet så må man ha Internett instillinger for at Opera Mini skal fungere. Når du flyttet over fra Sense til Chess gikk du høyst sannsynlig fra Telenor til Netcom-dekning noe som innebærer at du trenger nye instillinger. Du fikk da mest sannsynlig kun wap og mms instillinger som er det mest vanlige.

 

For noen telefoner trenger man enda en instilling som ofte kalles "internett-instilling" Denne kan du for eksempel laste ned fra Netcom.no ellers finnes den sikkert også hos chess.no

Lenke til kommentar

Hadde Chess en periode, sendte den mail og fikk et svar som ikke hadde noe med saken å gjøre, virket som de ikke leste på hva jeg da lurte på men heller bare så på emnet teksten.

Byttet tilbake til NetCom er fornøyd med dette for nå, selvom prisene ikke er billigste så er jeg fornøyd, brukt Netcom i 6 år nå.

Smaken er som baken, vanskelig å skifte vaner.

Lenke til kommentar
Har hatt Chess i 4 mnd nå etter at jeg ble flyttet fra sense. Nokså tidlig fant jeg ut at internett (f.eks Opera mini) ikke virket lenger, selv om WAP og MMS gjorde det.

 

Jeg har sendt spørsmål på mail om dette til kundeservice flere ganger, men enten får jeg ikke svar, ellers svarer de på helt andre ting enn jeg spør om.

 

Er dette bare en taktikk fra Chess for å få meg til å ringe kundeservice (til x antall kroner pr minutt da jeg har knock-out)?

6075269[/snapback]

 

Hei,

 

Prøv å legg inn spørsmålet ditt under ekspertpanelet på mobilen.no. Der sitter markedssjefen i Chess. Han bør klare å gi deg svar.

 

Te=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...