Gå til innhold

Pleier Posten å levere pakkene på døren hos deg?


Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")  

306 stemmer

  1. 1. Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")

    • Ja, alltid
      83
    • Av og til
      81
    • Sjelden
      142


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har skjedd meg en gang, av 15-20 bestillinger på døra.

 

Den ene gangen var jeg hjemme hele ettermiddagen og kvelden og ventet på pakka, holdt øye med veien for å se om det kom noen postbil, men det var aldri noen å se. Da jeg ut på kvelden kjørte sporing på posten.no sto det selvfølgelig Forsøkt levert, noe som var en løgn. Fikk ikke noen lapp i postkassa heller, eller noen telefon om hjelp til å finne frem. Tok det opp med de på posten da jeg hentet pakka selv, de kjente til at dette kunne være et problem og oppfordret til å klage til kundeservice. Noe jeg ikke gjorde siden det var første gang for min del (og eneste så langt).

 

Sist jeg skulle ha pakka på døra ble jeg oppringt med spørsmål om jeg var hjemme og klar til å motta pakke, noe jeg var. Dette var da en Express over natta forsendelse.

 

Dette er i Trondheim.

Lenke til kommentar

JA. På en uke har de påstått de har "forsøkt å utlevere" fem pakker på døren, men at ingen var hjemme. My ass - hjemmeværende mor og et kontor i huset gjør at det nesten alltid er folk hjemme, både kveld og dagtid.

 

To av pakkene kom etter mange telefoner, og da sa godeste postmannen at "jaa, jeg hadde denne ruten i går, og jeg kan si en ting: de pakkene der var ikke med da"...

 

Så det er mer enn unnasluntring fra postmennene tydeligvis...

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd minst to ganger at dem har "forsøkt å levere pakken på døra" når jeg har vært hjemme hele dagen. I tillegg kommer såpass mange ganger at jeg ikke har tall på det hvor dem faktisk kan ha prøvd, da jeg ikke har vært hjemme.

 

Men i det siste har det faktisk vært ganske bra.. Tror det kan ha noe med at jeg nokså just har flyttet :) Postbudene er ikke like slappe alle steder.

Lenke til kommentar
men det er vel ikke bare greit? Dere som har opplevd dette krevde vel levering av pakken på døra selv om posten "prøvde seg"? Noe annet ville jo være galskab.

6073924[/snapback]

 

Naturligvis er det ikke greit, men som en annen sier her: Vi har ikke tålmodighet til å vente. Jeg har opplevd dette to ganger. Begge gangene har jeg hentet pakkene på postkontoret, MEN jeg har klagd til avsenderne og fått refundert merkostnaden. For meg er det ikke så mange tierne, men jeg håper jo at avsenderne klager videre til Posten og får dekket sitt utlegg. En slik klagerekke koster mye mer i saksbehandling, både for butikken og for Posten, enn refusjonen. Jeg tror dette er eneste måten å få Posten til å skjerpe seg på. Dvs en klage fra sin betalende kunde.

 

Så hvis alle som skriver inn her også hadde forlangt penger tilbake, hadde det kanskje hjulpet...

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

For og si det sånn, to av pakkene gadd vi å kjøre på om, fordi det var nettbutikker der vi selv hadde betalt ekstra. De andre var "bedriftspakke på døren" eller noe, som skal leveres på dagtid, og de presset vi strengt tatt ikke veldig hardt på i forhold til. Det å krangle seg til utkjøring er timer med arbeid - posten påstår i det aller lengste at de har forsøkt..

Lenke til kommentar

Se her ja - tenkte jeg det ikke. Posten driver "organisert" unnasluntring av "på døren" tjenesten.

 

Og bare for å ha nevnt det, i dag gjorde Posten det igjen... To dager på rad! Heller ikke i dag stod det noe om at den var forsøkt levert - det bare lå en hentelapp i postboksen.

 

Heldigvis legger de i alle fall ut hentelapp nå - tidligere pleide jeg ikke en gang å få beskjed/hentelapp til pakkene som skulle vært levert - de ble liggende hos posten helt til sinte kunder tok kontakt og spurte hvorfor pakken ikke blir hentet.

Lenke til kommentar

Postmennene kan til og med finne på og si at de ikke har sett pakken på den aktuelle dag og tidspunkt - selvom de hadde rutene. "Det har du ikke fra meg, men jeg hadde ruten da denne skulle vært forsøkt utlevert, og den var ikke med".

 

Fin greie for Posten, ingen tvil - kreve en hundrings ekstra for en tjeneste som i de færreste tilfeller blir utført.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å lure på om jeg svarte "ja alltid", men mente "sjelden"... Gud, går det an å se hva man selv har stemt?!

6078203[/snapback]

 

Jeg (av alle...) svarte faktisk også feil. Tittelen på innlegget var tidligere "Unnlater posten å levere pakker...", og da svarte jeg "ja alltid" som i at de alltid unnlot å levere.

 

Om en moderator titter innom, hadde det vært fint om alternativene ble byttet til:

 

"Ja, leverer alltid"

"Ja, leverer av og til"

"Nei, leverer sjelden"

 

Eventuelt kan en "Nei, Leverer aldri" legges til (blir kanskje litt feil å legge den til nå).

Lenke til kommentar

Det mest fascinerende var da jeg så ut av vinduet på posten som ble levert en gang. Postdama kjente litt på pakka, og fant tydeligvis ut av at den var litt for tung. Da satt hu den tilbake i tralla si og skrev på en post-it-lapp "Pakken var for tung. Kom på posten og hent den.".

 

Supert med bedriftspakke dør til dør :)

Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg skal informere kundeservice om denne tråden når jeg kommer på jobb på lørdag. Med mindre noen ikke har sendt det allerede.

 

At de skal få et dårlig rykte på norges største forum kan de vel ikke ignorere.

6086325[/snapback]

 

Få? .... som i "har ikke allerede" ? :hmm:

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...