Gå til innhold

Vannkjøling Montert i LianLi CubeCase


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i dag satt in vannkjøling i mitt nye CubeCase kabinett. Her var det god plass ja :) Obs jeg har ikke fått de originale delene enda, for montering av radiatorer. Så der måtte jeg ty til litt av hvert frem til de rette delene kommer i butikken.

 

Innhold vannkjøling:

 

120x3 Radiator I front på ene siden.

120x2 radiator i toppen.

Pumpe 1048 med Mist tank rett på.

 

Vifter:

 

5x120 på radiatorene, alle blåser inn.

2x120 Delta oppe bak i hvert rom, ut.

2x80mm Delta (en ikke montert enda) Oppe over hovedkort, også ut.

 

Kommer når Microplex får de inn:

1x120 harddisk holder, satt in min gamle 80 sak for 3 disker foreløpig.

4x120 vifte plasser, foran. 3 på radis og 1 mitt i andre siden.

 

Og får none lurer på om jeg er døv, pc'en står i kjelleren i enden av en 5m kvm switch ;)

 

Har lagt ut prosjektet på min hjemme side nå også:

 

www.mrnielsen.com

 

Her ligger det bilder av prossesen:

 

http://www.mrnielsen.com/MrNFotoalbum/Pc%2...Case/index.html

 

Noen små bilder her og da:

 

CIMG0334.JPG

CIMG0345.JPG

CIMG0350.JPG

CIMG0372.JPG

CIMG0373.JPG

CIMG0397.JPG

CIMG0399.JPG

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser veldig bra ut, men hva slags hardware er Dette?

6076345[/snapback]

 

Det er sjefen som følger nøye med og overvåker hvert skritt ;) Også kalt droninga.

 

Er det plass til en PSU over hovedkortet, bak på toppen av den venstre siden?

 

AtW

 

Tenker du på der de 2 80mm viftene er? Det finnes ikke noen braket for det etter hva jeg hvet. Men det kommer en brakket så man kan ha 2 psu'er rett oververandre. Der jeg har satt in min, dvs jeg har lagt en annen oppå i dag, når jeg gjorde ferdig, som kun gir kraft til alle viftene ;) Slik at Tagan 580waten kan drive pc delene, max. På den måten kan også pcen stå av, men vannet sirkulere og kjøles.

 

Har du noen "in-action" bilder?

 

Det er vann i systeme, på de siste bildene hvis det er den action du etterlyser. Fylte på 1L destilert vann før jeg startet med og sure på antiknekk sakene, dvs sura på 1 før jeg var ferdig med alle slangene ;)

 

Vil bli litt mer bilder så fort jeg får resterende deler, dvs ca 19.05 i følge microplex. Har nå endel reodor felgen løsninger, siden jeg manglet mange braketter. men ikke ville vente med og sette det sammen. Maskinen er nå oppe og går, selv etter en knekt s-ata kontakt på ene wd raptor disken.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Er det plass til en PSU over hovedkortet, bak på toppen av den venstre siden?

 

AtW

6076485[/snapback]

 

Ja om du modifiserer de to 80 mm luftehullene kan du ha en psu der,men det er plass til 2 stk på andre siden .

6080112[/snapback]

 

Det er bra, vet det er plass til to på den andre siden, men det virker mer praktisk å ha en over hovedkortet, og en på bunnen på andre siden når målet er å maksimere antall harddsik-plasser(?) (og samtidig ha to PSUer)

 

AtW

Lenke til kommentar
Nice :thumbup:  Hvilke temps. har du?

6082903[/snapback]

 

I mitt gammle kabinett, lå vanntemp på ca 3 grader over rom temp. Nå ligger den 1 grad over rom temp :)

 

Og romme et en kjeller med en 10 til 15 grader om vinteren og max 20 på sommer dager :) Så P4, en min koser seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quoter meg selv fra min første post:

 

Og får noen lurer på om jeg er døv, pc'en står i kjelleren i enden av en 5m kvm switche kabel.

 

Så jeg hører den ikke i det hele tatt, før jeg åpner kjeller døra da ;)

 

Har nylig vært innom biltema, og fant noe som sparte meg for 800kr i vifte moduler.

Trengte jo 3 forand store radiator, og 1 på hardiskene på andre siden.

 

Så jeg satte på dette:

 

32-101_l.jpg

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=93213

 

Klipte de til og limte de fast inni for ramma forand.

Skal laste opp noen bilder av det seinere. Noe store huller i netingen,

men jeg har min i kjelleren så jeg ville bare ha så ingen kan putte henda in i viftene. Har nå meget god luft strøm gjennom disse grillene. Og kabinette

forøvrig med alle disse delta viftene. Blåser friskt bak der ;)

 

Men skal si jeg måtte slite med og få in 4x 74GB raptor disker her, for mitt x1900xtx skjermkort er så langt så når jeg setter på kabelen til strøm pci-e saken til Tagan, så må den gå helt in i modul ramma og tar 1 plass. Og jeg hadde X-Fi enheten helt i bunnen så dette crasha. Løste dette ved og ta en 3disk modul jeg hadde, og så et mellomrom, også et slik metal feste og sette hd i 51/2 ramme over der. Men nå er det fult og ;)

 

Så skal du ha inn endel mer disker, må man virkelig revurdere 3x120mm radis i andre fronten.

 

Dette er foresten eneste som jeg syns er dumt med kabinette. Altså lengden. Den burde vært 3/5cm lenger. Da hadde man kunne gjort hva man ville med moduler etc og plaseringer.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Desvere så tar radiatoren i topen, vekk den muligheten for meg. Og enda nå ligger viftene over lokke. Så de tar enda mer plass inni når den rette topp plata kommer på plass snart.

 

Men man kjører vell ikke mer en 4 disker og fult vannkjøling heller ;)

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...