Gunfreak Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 som med alle spill, forsvinner en del av moroa når monsterne kommer. det forandrer gameplayet kraftig og alt bli litt mer rotete og hektisk
Hr. Jenssen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Spilte det litt i natt, og jeg må si jeg er imponert. Ikke bare er det et bra spill, men det er en ekte oppfølger til SiN! Musikken i starten, grafikken (selv om at den er Source-basert), våpnene, folkene, stemningen.... ALT er så jævlig likt det gamle SiN! Hvorfor kunne ikke alle oppfølgere bare bringe videre det gode fra forgjengerene slik dette gjør?
saivert Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Du merker med en gang at SinEpisodes Emergence er et spill som bruker Source motoren og ikke er en HL2 mod. Helhetsinntrykket avslører dette. De har forandre en god del. Når du starter spillet så ser du hvordan de har utnyttet VGUI (Valve sitt in-game menysystem) på en meget bra måte. Sliders til å justere vansklighetsgraden og en annen stil på loading progress bar. Her er det gjennomført. Regner med Valve er stolte av Source motoren sin når de ser dette fantastiske spillet fra Ritual Entertainment. For å avklare HL2 vs. Emergence tema: Valve ville at HL2 skulle være så realistisk som mulig (med tanke på maskinkraft tilgjenglig hos spillere flest). De fikk gjennomført mye i HL2 som de bare kunne drømme om under utvikling av HL1. Ritual Entertainment hadde en helt annen profil når de lagde Emergence. Dette skulle være første epsioden i en Source-basert oppfølger til Sin og man benytter seg av en tegnseserie type grafikk i dette spillet som Sin også hadde. Tegneserier har som kjent sterke farger farger og mindre vekt på realisme. HL2 har gjevne farger fordi det skal harmonere mer med virkeligheten. Jeg er sikker på at Ritual vet hvor langt Source motoren kan gå og hadde de ønsket mer realisme i spillet så hadde de laget det slik også. Dette er ikke budskjett-teksturer eller noe sånt. Dette er et bevisst valg de har tatt. Jeg må innrømme at jeg ikke fikk spilt Sin før jeg kjøpte Emergence (og fikk med Sin på kjøpet). Men siden jeg pre-loada så kunne jeg få nok tid til å spille Sin litt før Emergence ble released. Jeg syntes det var mye vanskligere å skyte fiendene i Sin enn i Emergence. Spilte easy på Sin og spiller easy på Emergence. Så det er nok enten litt forskjeller i vansklighetsskalan mellom de to spillene eller så har Ritual laget det litt enklere i Emergence for å øke spillegleden for de som hater å bli sittende fast bare fordi den ikke har reflekser og/eller ikke liker å spille spill som bare går ut på at en må være rask til å skyte. Jeg personlig liker ikke spill som krever ekstremt gode skyteferdighter for å kunne lykkes. Jeg liker spill som også krever en del løsing av puslespill og gåter i tillegg. HL2 hadde altfor enkle oppgaver utover den delen som går på skyting av combine soldater og det som verre er. Emergence har nok litt mer nyanserte oppgaver underveis i spillet. Nå har jeg skrevet det jeg mener om spillet. Og dere må ikke sammenligne HL2 og Emergence altfor mye selv om Emergence bruker samme spillmotor. Når dere tenker over det så er det mange andre spill som bruker samme spillmotor uten at de blir sammenlignet med det spillet som brukte spillmotoren for første gang. Rart dette bare blir gjort med HL1-motor/Source-motor baserte spill. Endret 11. mai 2006 av saivert
Hr. Jenssen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Er enig. Selv om at SiN bruker Source-motoren, ligner spillet mye mer på en oppfølger til det gamle SiN enn "en mod til HL2". Da jeg vandret rundt omkring i bygninger i begynnelsen der, så jeg på massevis av møbler og andre objekter. Det så ikke ut som noe fra HL2 i det hele tatt. Det lignet mye mer på noe som var fra SiN, bare at det hadde blitt freshet opp. Er kjempefornøyd med spillet, og den ekstremt høye vanskelighetsgraden liker jeg også. Må hele tiden følge med. SiN var også slik. Husker jeg døde flere ganger på hvert map da jeg spilte på medium vanskelighetsgrad. Har forresten spilt litt SiN i dag. Det er jo et utrolig bra spill! Jeg kan påstå at det lett kan ta opp kampen mot Half-Life (som SiN havnet i skyggen til da det kom), og resultatet vil bli temmelig likt. SiN er et like flott spill.
Hermans Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Dette må kjøpes så snart jeg får perm! (Førstegangstjenesten suger max)
koronag Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg mener fortsatt at dette føles som en mod til Half Life 2. Alt ligner, fra våpnenes måte å oppføre seg på, til granater, osv.
Dragon Hunter Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 at man faktisk får orginale sin var viktigere for meg en nye sin, håper bare de har oppdatert spillet litt så det funker på nye maskiner. MEN det er noe deleay med prosseringen av av kjøpet mitt så det har ikke godt gjennom enda og da kan jeg ikke laste ned sin 6070424[/snapback] Originalversjonen av Sin er bygget på Quake II-motoren, om det av den grunn fungerer vet jeg ikke, men QII fungerer fint på XP.
TwiiK Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Synes det virker som en mod til HL2 der det meste er endret til det verre. Det er helt grusomt ensformig og jeg får hvertfall ikke følelsen av gamle Sin. Har ikke kommet så veldig langt nå, men det blir bare verre og verre synes jeg. I gamle Sin hadde man mange forskjellige missions der man kunne snike seg eller storme og slakte alt. Så langt jeg har kommet i Emergence så er jo AI'en "all knowing". Den vet bestandig hvor jeg er så sniking er helt unødvendig. Og de skyter faen meg gjennom alle veggene i spillet. F.eks veldig tidlig i spillet (spoiler): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Så skal man opp en branntrapp på utsiden av bygningen og det står 5-6 scriptede fiender inne på kontoret. De skyter meg sønder og sammen bare jeg rører trappa. Og dette er gjennom 0,5m murvegg. Prøver jeg å se inn vinduene så står faktisk 3 av de 6 bak slike kontorvegger og kan ikke engang se vinduet, men de skyter meg likevel. Og på vanskelighetsgraden jeg spiller på (peisa den bare helt opp) så treffer de på hvert eneste skudd, noe som føles helt teit og urealistisk. Hvertfall når det er gjennom vegger. :!: Movement i spillet er også helt ekkelt. Hopper 10cm høyt, men 14m langt og svever liksom rundt. Og SÅ harry det er da. :!: Halvnakne damer og damer med stringen under armene som har mer detaljer enn alle fiendene til sammen. Glad jeg ikke brukte penger på dette. -TwiiK
Gunfreak Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 ja det jeg savener er at man kan ikke påvirke spillet. i SIN kunne du gjøre ting på et brett som gjorde ting lettere på neste
TwiiK Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Spoilere fra Sin: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Husker da jeg brukte flere timer på å snike meg inn gjennom ventilasjonen inn i damedusjen på hotellmissionen. Bare for å se skum foran puppene. :!: Og den konge første(?)missionen der man skulle meie ned alle terroristene med minigun fra helikopteret. Og den missionen der man hadde silencer (tror jeg hvertfall) til pistolen og skulle hacke deg inn og snike deg rundt i det kontorbygget. Var jo helt rått. -TwiiK
koronag Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Nå har jeg spilt et stykke, og konkludere med: Emergence er et i beste fall middels FPS, og jeg henger meg på alt Twiik sier. Fiendene skyter gjennom vegger og tak, og vet alltid hvor du er. Tsk, tsk, bortkastede penger. Bra det var billig.
Vice Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Så langt jeg har kommet i Emergence så er jo AI'en "all knowing". Den vet bestandig hvor jeg er så sniking er helt unødvendig. Og de skyter faen meg gjennom alle veggene i spillet. JA! Det er forferdelig irriterende. Sniker meg alltid innpå fiender av "gammel vane", men dette var det jo bare å gi opp med en gang i SIN:E. Det er vel ikke annet å si en at spill-AI har tatt et stort steg tilbake med denne utgivelsen. En stund siden jeg har spilt HL2 nå, men var det egentlig like latterlig AI der? I HL2 ble jeg hvertfall aldri skutt gjennom murvegger slik som i SIN:E. En annen ting som også er eketremt irriterende er fysikken!? Slik jeg husker ble jo HL2 omtalt for å ha en meget bra fysikk-rendering. I SIN:E ligger døde personer oppå vannet (nei,de flyter ikke, de ligger oppå vannet!). Bittesmå pappesker sperrer veien og gjør det vanskelig å komme frem diverse steder. Når jeg er i vannet og svømmer mot en liten eske kan fysikken plutselig finne på å kaste meg opp i lufta! (Fordi den lille boksen blir tydeligvis brukt som nærmest et springbrett!) Glad jeg ikke brukte penger på dette. Ja, sikkert ikke så dumt... På meg virker det som om spillet(mod'en!) har blitt klasket litt vel fort sammen. Har ikke sjekket nøye etter men jeg får feks. følelsen av at mange av teksturene rett og slett er tatt rett ut av HL2. I tillegg later det ikke til å være gjort noen som helst endring/forbedringen på motoren slik som vanlig er ved en skikkelig utgivelse. (Tvert om, den er jo verre en det vi tidligere har sett, tenker da på mangel av HDR) Det er disse tingene som gir meg "mod-følelsen". Endret 12. mai 2006 av Vice
Gunfreak Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 en ting som også er litt kjedelig er at noen steder har evig respawn. greit nok at SIN 1 hadde det, men det blir litt slitsomt noen ganger, da man ikke kan tømme et område for fiender før man går videre. jeg sto og skøyt på folk som kom strømmende gjennom døra i 5 minutter
Hr. Jenssen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Da var jeg ferdig med første episode. Synes det var bra, men utrolig irriterende at fiendene skal spawne hele tiden. Dessuten er det ikke noe morro at Ritual har så lite fantasi at de ikke gidder å lage flere enn to soldat-typer. I stedet, for å gjøre det vanskeligere etter hvert, pøser de bare på med trilliarder av Chaingun-folk. Utrolig kjipt. Dette med at fiender alltid vet hvor du er, og at om du kommer ut fra en dekning, treffer de deg minst en gang umiddelbart, det er utrolig irriterende. Forferdelig irriterende, faktisk. Likevel, jeg likte det nå. For 100kr synes jeg dette var kjempegreit. Tror at de senere episodene vil bli bedre og mer variert. Sikkert en del folk som klager på at første episode ikke er god nok, så de finner nok på noe. Personlig savnet ejg en skikkelig lang kjørescene, hvor hele greia bare handlet om å skyte ut av rutene og slikt. Utrolig fett at man kan velge å bytte seter, åpne/lukke takluken og vinduene, stå ut av soltaket, osv. Håper forresten de kommer med en oppdatering som tillater Multiplayer (men da må de ha flere enn kun TRE våpen!!).
Gunfreak Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 ja de Chaingun-folka er meget kjedelige, hadde vært mye morsomere om de bare hadde pøsa på med MANGE vanlige folk
TwiiK Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Vet ikke hvor langt jeg har kommet, men nettopp på grunn av at de skyter meg gjennom vegger og med en gang jeg runder et hjørne så har det blitt så vanskelig at jeg nesten ikke kommer videre. :!: Spiller på vanskeligste og de minigunfolka tåler jo altfor mye og kan ikke bli headshotta. Er jo helt teit. Bra at berta er skytesikker da. Men hun har jo også AI til en sokk. Selv om AI'en i spillet er den dårligste jeg har møtt på ever i et FPS (kommer bare på commandos som har hatt så dårlig AI, men det var ikke en FPS. Stå på et hjørne og meie ned 10-20 soldater, helt likt i Sin. ) så er dette den klart vanskeligste FPS'en jeg har spilt på grunn av "bugs", velger jeg å kalle det. Det så veldig fint ut enkelte steder, men også veldig stygt ut andre steder. Men så er jo sourcemotoren slik at hvor fint noe blir avhenger jo alt av hvor lenge du tweaker settingsene på et lys eller hvor høy oppløsning det er på texturene. Var tøft at man kunne sprenge av alt unntatt rammen på bila og likevel kjøre den. Og den delen jeg er i nå (Parkeringshus, varehus etc.) så er det jo som tatt ut av F.E.A.R. Minigunfolka minner til og med om folka i F.E.A.R. Veldig middels spill. Synes de bør sette seg ned og bygge det opp fra scratch igjen hvis episode 2 skal bli bra. -TwiiK
Hr. Jenssen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Noe som er positivt med SiN: Emergence i forhold til spill som feks. FarCry er følgende: I FarCry, når man først møter på mutantene, så møter man ikke på soldatene igjen. Slik er det ikke i SiN. En liten stund slosser man mot vanlige soldater, så møter man på monstrene en liten stund, så ser man ikke mer til de. Dette synes jeg er fint, da mutantene ødela forferdelig mye for FarCry.
koronag Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 At du sammenligner FarCry og Emergence ... Fy skam!
TwiiK Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Er som å sammenligne brunt og gull. De ligner, men ikke kom her og si at brunt er gull. :!: Spilte gjennom spillet nå og må si jeg er skuffet. Brukte god mode og impulse 101 de siste 10 minuttene fordi dette var ENSFORMIG. Ritual har skapt verdens kjedeligste fiende med minigunsoldaten. -TwiiK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå