Gå til innhold

D200 er i hus


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Det jeg lurer på er om dette lønner seg og kjøpe i Norge, eller utlandet (usa/kina etc) og hvilken nettsteder som er seriøse, mye penger og vil ikke bli lurt! :cry:

 

 

Edit: dette er den opprinnelige: kjøpe D200 i innland/utland? linken.

Endret av cmi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skader ikke å sjekke prisen på seriøse utenlandske nettsteder, men med moms og diverse gebyrer så blir ikke prisforskjellen så fryktelig stor. Så for Guds skyld, sjekk priser på nettet i Norge og hos lokale fotoforhandlere før du kjøper fra utlandet, bare fordi du tror det er billigere der. Har knust manges hjerter når de har kjøpt kamera i utlandet. Mange har et behov for å fortelle fotobutikken hva de har kjøpt i utlandet og til hvor mye. De er så stolte, fikk det til så og så mye, og så sier jeg hva vi selger det for. Ofte kunne de faktisk spart penger ved å kjøpe i Norge og fått med fem års reklamasjonsrett i tillegg.

 

Og som sagt, du får fem års reklamasjonsrett i Norge, men kun et års garanti ved kjøp fra utlandet. Og følger det ikke med verdensgaranti (stort sett ikke faktisk, stort sett bare verdensdelsgaranti) så må du selv bekoste forsendelse til landet du kjøpte kamera fra selv innenfor et års garantitiden, vanskeligere å snakke med de om du trenger hjelp, manglende vilje ang. support og kjøp av små dingser i Norge og lignende.

 

Jeg ville kjøpt i Norge, selv om jeg sparte flere tusen kroner på et D200. Trygghet er verdt mye penger.

Lenke til kommentar

Skjettet på prisguiden, men her kliner jeg til og kjøper på fotovideo sin butikk i oslo tenker jeg :) mye penger for en 17 åring, men når drømmen er free lancer så satser man, dette blir det 3. kamera jeg kjøper, 1. Nikon F75, 2. Nikon D50 og 3. blir Nikon D200, skal da bruke begge de digitale speilref. til linsene, da jeg slipper og bytte så mye.

Lenke til kommentar
Helvette (sorry ordbruken, men nå bestiller jeg :D, vil si et ekstra hus er bedre en en ny linse igjen.... kan spare til linse nå neste gang :)

Hater støv i kamerahuset etter mye bytting av linser!

6073522[/snapback]

 

Vet ikke om du har bestilt ennå, men det er ett moment til, som man ofte ikke tenker på. En del butikker (særlig nettbutikker) i Norge kjøper varene fra utlandet, og ikke via norsk importør. Det betyr at dersom det går noe feil på kameraet, kan du fortsatt levere det dit du kjøpte det, men de må sende det dit de kjøpte det fra. Da vli service ta mye lengre tid enn normalt.

Dersom forhandleren din forsvinner, vil du ikke lenger være dekket av norsk kjøpslov (i slike tilfeller flyttes ansvaret over til importøren, men siden importør og forhandler er de samme, hjelper det deg ikke), og du må selv sende det til service i utlandet, innenfor garantitiden. 5 års reklamasjonsrett faller da bort.

 

Jeg vet ikke om dette gjelder Cshop, men det kan være verdt å undersøke.

 

Erik

Lenke til kommentar
Helvette (sorry ordbruken, men nå bestiller jeg :D, vil si et ekstra hus er bedre en en ny linse igjen.... kan spare til linse nå neste gang :)

Hater støv i kamerahuset etter mye bytting av linser!

6073522[/snapback]

 

Vet ikke om du har bestilt ennå, men det er ett moment til, som man ofte ikke tenker på. En del butikker (særlig nettbutikker) i Norge kjøper varene fra utlandet, og ikke via norsk importør. Det betyr at dersom det går noe feil på kameraet, kan du fortsatt levere det dit du kjøpte det, men de må sende det dit de kjøpte det fra. Da vli service ta mye lengre tid enn normalt.

Dersom forhandleren din forsvinner, vil du ikke lenger være dekket av norsk kjøpslov (i slike tilfeller flyttes ansvaret over til importøren, men siden importør og forhandler er de samme, hjelper det deg ikke), og du må selv sende det til service i utlandet, innenfor garantitiden. 5 års reklamasjonsrett faller da bort.

 

Jeg vet ikke om dette gjelder Cshop, men det kan være verdt å undersøke.

 

Erik

6074545[/snapback]

 

har ikke bestilt ennå, når du sier det, har du rett, tenkte ikke på dette, vil det da si det lønner seg og drite i de 2000 kronene og dra inn på Fotovideo i Oslo, eller Japan Foto i Drammen for meg da, og kjøpe det der? da får jeg jo kamera med engang!

Lenke til kommentar
har ikke bestilt ennå, når du sier det, har du rett, tenkte ikke på dette, vil det da si det lønner seg og drite i de 2000 kronene og dra inn på Fotovideo i Oslo, eller Japan Foto i Drammen for meg da, og kjøpe det der? da får jeg jo kamera med engang!

6074829[/snapback]

Sjekk om Japan Photo har norsk eller EU modell (norske modeller har med norsk bruksanvisning). Japan Photo kjøper ihvertfall alt av Canon fra utlandet, usikker når det gjelder Nikon, men de hadde EU modell av D70s for en liten stund tilbake. Fotovideo og de fleste andre butikker i Oslo-området har norsk modell (mye konkurranse i Oslo... lønner seg å sjekke flere steder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...