Gå til innhold

Hvilken el-motor til kamera krane?


Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Hmmm.... den forklarte det ganske godt...

 

Jeg tar bare elektronikken..... Det med utveksling og sann får du nesten bare prøve deg fra.

 

Men som e har sagt før så tror jeg at servoer og fjernstyring blir lettere, men jeg skal bygge styringen for deg, ikke noe problem med det.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Hmmm.... den forklarte det ganske godt...

 

Jeg tar bare elektronikken..... Det med utveksling og sann får du nesten bare prøve deg fra.

 

Men som e har sagt før så tror jeg at servoer og fjernstyring blir lettere, men jeg skal bygge styringen for deg, ikke noe problem med det.....

6361248[/snapback]

Lettere, men sannsynligvis mye dyrere...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Noen som vet om denne er sterk nok?

 

(Hvis linken ikke funker, så gå inn på www.rsonline.no og søk etter 440-458.

 

Noen som vet om hobbyforrettninger i Bergen? Som har gir og tannhjul?

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Første utkast på styringen, en for hver motor

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger

 

 

 

Stepp motor styring

 

Vippe og spenningsreg

6368529[/snapback]

 

Hei.

 

Har ikke så mye peiling men har ett spørsmål: Står ikke diodene over releene feil vei?

 

Good Luck

6381616[/snapback]

det er ikke releer, det er viklingene på en stepper-motor. :roll:

6382344[/snapback]

 

 

Hei.

 

Liten tankefeil der fra min side, får spørre på nytt: Står ikke diodene over motorviklingene feil vei?.

 

Er ikke så god til å lese skjema heller men for meg ser det ut som om det kun er en av motorviklingene som er koplet til VCC. Skal det være slik?

 

Tror feilen ligger i at VCC skal koples til nederste delen av øverste motorvikling, da vil også diodene virke etter hensikten. Resten av spolene vil da også være koplet. Slik det nå er koplet vil VCC bli koplet rett til jord når Q1 "slås på".

 

Ellers bra!

Endret av ragstian
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg endelig pakken fra Futurlec. Men dem har latt være å legge oppi varer for 80$ denne gangen... Ikke ser det ut til at det er på back-order heller. Som jeg nevnte tidligere i tråden, tror jeg man skal være svært forsiktig med å handle der. Tar ikke sjansen en gang til selv iallfall...

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg endelig pakken fra Futurlec. Men dem har latt være å legge oppi varer for 80$ denne gangen... Ikke ser det ut til at det er på back-order heller. Som jeg nevnte tidligere i tråden, tror jeg man skal være svært forsiktig med å handle der. Tar ikke sjansen en gang til selv iallfall...

6414042[/snapback]

Da er det vel enkelte som er uheldige da... :ermm:

Lenke til kommentar

Der er utallige måter å koble en 555 på, det kommer ann på om man skal ha fast pulsbredde eller fast frekvens med varierende pulsbredde eller om man skal ha..... du tar hintet. Bare å søke på 555 på google så finner du det meste....

 

 

 

Julekvelden er over oss..... Fikk tak i noe greier her som vil gi en ypperlig kontroll, bare bytte ut innmaten....

 

Images051.jpg

 

En liten video snutt av en styring, parallel port styrt

 

Styring

(høyreklikk og "lagre som")

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Hei

 

For de av oss som ikke har IQ eller tid nok til å designe styring fra bunnen av finnes det mye fint å få kjøpt. Har bygd "3d-step" kortet fra NC-Step. Det er et meget bra kort som kan anbefales. Her kan en kjøpe kun kort, eller "spesial" ic, full komponentpakke osv.

 

Se her:

 

http://www.nc-step.de/produkte-e.html

 

"Rot" litt rundt på sidene hans, masse brukbar info pluss tegninger osv.

 

Good Luck

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...