Gå til innhold

Tom Clancy bøkene!


Anbefalte innlegg

Rød Storm (Red Storm Rising) er den eneste Clacy-boken jeg har lest (skal begynne med Rainbow Six så snart jeg er ferdig med Fluenes Herre), og den er absolutt å anbefale. Handler om en tredje verdenskrig mellom NATO og Sovjet. Den er ganske lang, men absolutt underholdende lesning (imo).

6318915[/snapback]

Ah, den hadde jeg glemt. Den har jeg også lest. Den er ganske spennende, men kanskje litt usannsynlig. Morsom å lese i alle tilfelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den boken er jo basert på "krigsleker" som Tom Clancy og noen til visstnok spiller en del. Det er en imaginær 3. verdenskrig. Den er nok usannsynlig idag iforhold til hvordan verden har blitt, men den var ikke så usannsynlig i forhold til den kalde krigen. (Dog, jeg husker ganske lite fra den :blush: )

 

En god bok, men kanskje litt anderledes fra den vanlige Jack Ryan-serien.

Lenke til kommentar
Den boken er jo basert på "krigsleker" som Tom Clancy og noen til visstnok spiller en del. Det er en imaginær 3. verdenskrig. Den er nok usannsynlig idag iforhold til hvordan verden har blitt, men den var ikke så usannsynlig i forhold til den kalde krigen. (Dog, jeg husker ganske lite fra den  :blush: )

 

En god bok, men kanskje litt anderledes fra den vanlige Jack Ryan-serien.

6319352[/snapback]

 

Red Storm Rising er vel gjennomslagsboka til Tom Clancy. Den anbefales på det varmeste. Kjør så på med The hunt for Red October..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk takk alle fans!

 

Ehe... Rainbow Six var den første boken jeg leste, som så mange her! Levde meg så vanvittig inn i den boken og alle de andre, at skole og venner gikk rett vest! Gikk bare på ungdomsskole den gang, men det var ille nok. Hadde med meg ei bok overalt, friminutt, påskefjellet, bussen, når jeg laget mat.

 

Heldigvis skriver han ikke nye bøker så raskt, så livet går som normalt nå. I ettertid har jeg lest 2 bøker enda en gang: Rainbow Six og Without Remorse (Uten anger?). Kjempetøffe bøker!

 

Herregud så lett påvirket jeg husker jeg ble av bøkene.. Etter å ha lest Without Remorse første gang, husker jeg at jeg drømte om å kjøpe meg min egen lille øy i havet, bygge en bunker der, og ta med meg kriminelle dit som jeg torturerte og drepte... Og de har aldersgrenser på bare spill og filmer? De påvirket meg ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest Slettet-rXRozPkg
Håper du liker dem, det gjør ihvertfall jeg. Fiction-bøkene hans har også en slags tidslinje forresten, greit å lese de eldste først. :)

 

P.s Jeg har kun lest de på engelsk, og ikke norsk.. synes ikke norske oversettelser holder god nok standard.

 

edit la til

6151642[/snapback]

 

Det tok sin tid, men nå har jeg endelig fått surra meg til å lese både bravo two zero og immediate action. Knallbøker begge to!

 

Det neste jeg starter på er fictionbøkene hans.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Overhengende fare (Clear and present danger) var meget bra. Tror jeg må skaffe meg en Tom Clancy bok (en av de som handler om Jack Ryan & Co) der handlingen foregår rundt 2000-2007.

 

Noen som vet om Splinter Cell-bøkene er verdt å lese? Har jo spilt spillene og lurer på hvordan bøkene er.

Lenke til kommentar
Håper du liker dem, det gjør ihvertfall jeg. Fiction-bøkene hans har også en slags tidslinje forresten, greit å lese de eldste først. :)

 

P.s Jeg har kun lest de på engelsk, og ikke norsk.. synes ikke norske oversettelser holder god nok standard.

 

edit la til

6151642[/snapback]

 

Det tok sin tid, men nå har jeg endelig fått surra meg til å lese både bravo two zero og immediate action. Knallbøker begge to!

 

Det neste jeg starter på er fictionbøkene hans.

8301966[/snapback]

 

Godt å høre at du likte dem. Har leste alle bøkene hans nå, og begynner på noen av Chris Ryan (en av de andre medlemmene i Bravo Two Zero laget), håper de er like gode. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg liker Clancy, men har bare lest de første bøkene om Jack Ryan, frem til Executive Orders. Omtrent der begynte bøkene hans å bli mye mer politiske (i hvert fall i Ryan-serien). Rainbow Six har jeg ikke summet meg til å lese enda, jeg ble litt desilusjonert da jeg prøvde å lese The Bear And the Dragon.

 

Serier som Op-Centre og Net Force har vel bare navnet hans på coveret fordi han står bak konseptene. Han er ikke selve forfatteren. Det er omtrent som Hardy-guttene, Franklin W. Dixon står som forfatter, men i bakgrunnen var det egentlig en hel stab av forfattere som skrev bøkene.

6178609[/snapback]

 

Kanskje ikke så rart det blir mye politikk fra Executive Orders, og utover, med tanke på jobben han har da. Men det er mye god action alikevel.

 

Nettopp ferdig med den siste boka, The Teeth of the Tiger men ble egentlig litt skuffa over den. ble liksom litt for forutsigbar. Litt for tynn handling. Virker som om dette egentlig bare er noe hastverksarbeid.

 

Er riktig det du sier om såkalte "ghostwriters". Er vel bare "Ryan-serien" + de 2 om John Clarke, han har skrevet selv. Resten av dem har han bare navnet sitt på.

 

Det ryktes forøvrig at boka Without Remorse skal bli filmatisert også.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Hallo Pantera.

 

Jeg leser Teeth of the Tiger (engelsk) nu for tiden.

 

Jeg er enig med din observasjon om tynn handling. Men, jeg velger å tro at målsetning med boka var

 

a) fortsette Jack Ryan-serien (og fortsette stadig inntekt til Clancy...)

og kanskje det viktigste -

 

b) presentere nye aktører slik at serien kan fortsette. Aldo, Enzo, Jack jr., osv.

 

Regner med Clancy kommer til å bruke disse tre i mange år (og mange bøker) i årene som kommer.

 

Gledelig nok!

 

mvh

VikingYankee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...