Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermen går i power saver mode når jeg starter


Anbefalte innlegg

Ja jeg har satt sammen en ny pc. Den som står på siggen.

Men jeg bruker fortsatt en gammel IBM skjerm.

Og jeg fikk installert xp, intallert noen drivere osv. Men når jeg skulle installere skjermkort driverne, sluttan, og gikk i dette power saver mode.

 

Men den greier å vise alt, helt frem til det visuelle, der jeg skal skrive inn passord og komme inn i xp. Der stopper det.

Hva skal jeg gjøre?

Er det kanskje no sånt at skjermen ikke greier skjermkorte?

 

takker for svar

 

EDIT:Noe tydligere :p

Endret av beneiro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det jeg tipper som skjer er at maskinen kjører en høyere oppløsning eller frekvens enn den gamle skjermen klarer.

 

Start windows opp i safe mode. Da starter den opp i minst mulige oppløsning. Sett ny standard oppløsning der og start systemet på nytt.

 

Og så bør du vurdere en ny skjerm.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
okei, er inne i safe mode, hva skal jeg skru ned?

Var det slik at du ikke hadde fått installert drivere til skjermkortet, så er dette tiden for å gjøre nettopp det... Etterpå sett oppløsningen/ skjermområde til 800x600 og vertical refreshrate til 72Hz (det er tekstet litt forskjellig hos de enkelte produsenter), og heller øke i små steg til grensen er nådd for skjermen. En gammel 17" IBM-skjerm har kanskje max-grense ca. 1024x768 og 75 - 82Hz?

 

Hvis det er problemer med å få bilde på skjermen i normalmodus, dvs. at skjermkortet kjører default høyere enn skjermen klarer, restart igjen i sikkermodus og prøv med å skru av 'hardware acceleration'/ maskinvareakselerasjon i windows:

Høyreklikk skrivebordet, velg Egenskaper --> Innstillinger --> Avansert --> Feilsøking, sett Ingen/ None.

Lenke til kommentar
okei, er inne i safe mode, hva skal jeg skru ned?

Var det slik at du ikke hadde fått installert drivere til skjermkortet, så er dette tiden for å gjøre nettopp det... Etterpå sett oppløsningen/ skjermområde til 800x600 og vertical refreshrate til 72Hz (det er tekstet litt forskjellig hos de enkelte produsenter), og heller øke i små steg til grensen er nådd for skjermen. En gammel 17" IBM-skjerm har kanskje max-grense ca. 1024x768 og 75 - 82Hz?

 

Hvis det er problemer med å få bilde på skjermen i normalmodus, dvs. at skjermkortet kjører default høyere enn skjermen klarer, restart igjen i sikkermodus og prøv med å skru av 'hardware acceleration'/ maskinvareakselerasjon i windows:

Høyreklikk skrivebordet, velg Egenskaper --> Innstillinger --> Avansert --> Feilsøking, sett Ingen/ None.

6050890[/snapback]

hmm, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få installert drivere i sikkerhetsmodus, bruke cd'en går ikke.. jeg fikk satt oppløsninga til 1024x768 ja.. aner ikke antall hz..

 

Jeg prøvde og ta av acceleration men det hjalp lite..

 

Jeg tror et vga kort er satt som default, istede for nvidia kortet.. For når jeg putter i cd'en, står det at noe om at drivere får jeg finne på www.nvidia.com..

Og inne på avanserte innstillinger, finner den ikke noe kort, men bare vga når jeg går inn på enhet.

 

når jeg tok av acceleration, kommer jeg ikke inn i safemod engang. hvorfor ikke?

 

Er jeg helt på jordet eller? :p

Endret av beneiro
Lenke til kommentar
hmm, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få installert drivere i sikkerhetsmodus, bruke cd'en går ikke..

Har du ikke tilgang til cd'n? Det er ikke noe å bry seg om den nVidia-meldingen - finn driverene enten på cd-stasjon via adresselinja i IExplorer eller bruk kontrollpanelet og velg 'legg til maskinvare'.

Lenke til kommentar

Jeg formaterte pc'en nå. Da kommer jeg inn på alt. Fikk installert driverne til hk'et mitt. Når jeg skulle installere video drevers til skjermkortet mitt xfx geforce 7900 gt, så slokner skjermen.. Datan jobber, men skjermen er borte. Man kan se at skjermen har strøm osv, fordi det blinker oransj nederst der hvor det skulle lyse grønt.

 

Hvorfor det? gjør jo bare som jeg skal. Også hvis jeg resterter pc'en, så bare detter skjermen ut når jeg kommer til windows...

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...