Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp en ungdom til førstegangskjøp, MX-5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må jo være den perfekte bilen for deg Marley?

PS! Jeg kjenner ikke denne karen som selger bilen, bare fant den og tenkte du kanskje kunne være interessert.

Selger bilen min pga andre planlagte prosjekt!

 

Bilen er en Honda Delsol Esi med 152000km på telleren.

 

mye påkostet.. ca 50 tusen siden juli.

 

 

125hk, manuelt gir, gått 151000km. 0 rust. allt ble tatt før hel lakkering 05. bilen ble da også breddet ca 1-1,5 cm på hver side bak.

 

-Nye felger i juli 05(brock B2 16x9 m nye federal 215/40-16 dekk)

 

-Ny lakk i august 05(3 skjiikts lakk fra lamborghini. skifter mellom gull og oransj)

 

-nye senke fjører juli 05(cobra suspension 35 eller 40mm m/tuv papir)

 

-div momo interiør nytt juli- september 05(ratt, girkule, matter)

 

-foliatec interiør klister alu look, nytt juli 05

 

- har 3 spoilere som kan følge med. en orginal, en erebuni shogun gtr style(som på civicene i F&f!) og en STOR en til.

 

-14" Oz F1 cup med gode vinterdekk

 

-mauelt targatak, el. vinduer, sentral lås, servo, osv..

 

-4,5" "japseloff" i carbon look

 

-nye drivknuter, nytt batteri

 

- blåe detaljer i motor rom, vibrant luftfilterkit candy blue, vibrant tårnstag candy blue, vibrant silikon slange sett(tredd utenpå andre slanger) allt i blått, topp deksel, radiator/batteri holder lakkert i blått.

 

-Har tilstandsrapport fra verksted

 

-har service hefte opp til 129000km

 

- import fra Tyskland i 2003.

 

 

 

Det som er negativt med bilen: Slitte bremsklosser fremme(har nye liggende), en servoslange svetter litt(koster maks 300 for ny slange vil jeg tru), 3 små "hull" på ca 0,5cm i sidestøtten på fører stol

 

 

ingen heftelser!

 

 

MYE bil for pengene.

 

innbytte i civic hb 92-95 er inntressant.

 

-har tilstandsrapport fra feb. 06

 

 

Selges 80000,-

Prisen er ferdig prutet!

 

DSC00701.jpg

 

DSC00009.jpg

 

cf18aab1.jpg

 

DSCN2157.jpg

 

DSCN2342.jpg

 

DSCN2170.jpg

 

DSCN2680.jpg

 

 

 

de gråe mattene er byttet ut med svarte momo matter.

d64e78a7.jpg

 

 

DSCN2051.jpg

6101098[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og ser på Toyota MR-2. Den er fin. :p

 

Det som ville gjort det enklere var at jeg ikke ville trengt å kjøpe hardtop. Hardtop er etter hva jeg har skjønt veldig dyrt, og det vil bli mye ekstra for å få kjørt den om vinteren.

 

Har kikket på denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1094206

 

Noen innvendinger?

 

 

Det skal nevnes at MX-5en står hjertet nær... :love:

 

EDIT:

 

Oioioi....

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1073748

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Jeg sitter her og ser på Toyota MR-2. Den er fin. :p

 

Det som ville gjort det enklere var at jeg ikke ville trengt å kjøpe hardtop. Hardtop er etter hva jeg har skjønt veldig dyrt, og det vil bli mye ekstra for å få kjørt den om vinteren.

 

Har kikket på denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1094206

 

Noen innvendinger?

 

 

Det skal nevnes at MX-5en står hjertet nær... :love:

 

EDIT:

 

Oioioi....

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1073748

6118310[/snapback]

 

Å kjøpe en typisk ungdomsbil som garantert har fått kjørt seg samt 225,000KM på telleren er ikke noe stort + for å si det sånn...

 

Ulempen med disse bilene og kanskje spesielt MR2 er at de har blitt herjet med av gutter på din egen alder, og det er sjeldent positivt.

 

Jeg ga deg et par veldig gode tips, den ene er nå solgt mens den andre har du fortsatt muligheten på...

 

At du skriker Oioioi over en MX5 som har gått nesten dobbel så langt bare 10,000kr billigere samt den er ungdomskjørt fatter jeg egentlig ikke :no:

 

Bruk hodet Marley! Kjøp en sånn type bil av en godt voksen person som har hatt vett i hodet til å ta vare på den " samt den muligens ikke er i hjelkjørt"...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ungdomskjørte biler kan være både positivt og negativt.

 

Som oftest negativt, da. Det er allikevel en god del som vet hvordan man skal behandle en bil, med tanke på å kjøre den varm osv.. Dette gjelder SPESIELT på turbobiler.

 

Personlig så syntes jeg at MR2en er finest, mest fordi MX-5 blir litt for mye frisørbil for min smak. Jeg tror også at MR2en sitter bedre på veien, og er generelt gøyere å kjøre. Men for all del; MX-5 er en god bil. Satt på med en av den nyeste modellen fra Oslo til Kr.sand i helga, og den satt brukbart, men den gikk ikke så godt. Dette var den nye 2-literen, da. Så jeg tror du får mer moro med en MR2 2.0 GTI, enn med en MX-5 1,6..

 

Og ja, som nevnt førher: Du får MR2 med original turbomotor, men de er sjeldne her i Norge, så da blir det vel import. De er også en del dyrere. Går vel for mellom 150.000-200.000.

 

Dette er en av mine drømmebiler, og du skal ikke se bort i fra at du har en kjøper som sitter her om noen år hvis du skaffer deg en sånn. ;)

 

Uansett hva du velger, så får du ha lykke til!

 

Så det var noen som nevnte CRX her også.. Den er jo FWD. Det finnes ingen sportsbiler med FWD :ermm:

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg ville gått for MX-5 en. Sleng på det erebuni-kittet, og du har en sweet bil :dribble:.

Kjøp en 1.8L med diffsperre, så får du en god bil under 1000kg, med 133gamp

 

En annen ting er forsikring. Koster 6100kr for en 21åring med 20%, og delkasko i gjensidige. Prøv å slå den med en MR2..hehe.. eller en BMW for den saks skyld.

 

En annen ting er kjøre-egenskaper (m/turbo vel og merke).

 

MX-5 Stagedive

Kjørte fra alt. Både 200sx, bimmere og MR2èr.

:tease:

 

Klarer 1.09 på rudskogen i tillegg :whistle:

 

Morten

 

Edit: Skriveleif

Endret av morten2101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...