Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Orginal men når 60 i medbakker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En: ja du kan bli bøtlagt hvis fartsgrensen er <- 50. To, hvis du ikke har gjort noe med mopeden(du eller andre eller samme fa...) vil du ikke bli bøtelagt for noe mer. I alle fal kan ikke jeg se hva de da skal ta deg på. Det at du bryter fartsgrensen og triller nedover fortere enn 45 har ikke noe med mopeden å gjøre, mer at du ikke bremser og da er det dette du skal bøtlegges på.

 

Er det ikke slik at med turtallsperrer, så stopper den på nøyaktig på 45km/t uansett om det er nedoverbakke eller ei?

6050118[/snapback]

 

nekter jeg å tro. Da må det jo kobles inn avansert elektronikk og sånt da. De "nyeste" bilene med automat har jo sånn at den kan bremse for deg i bakker hvis du vil at den skal ligge i 80 og den triller fortere. Men ser ikke at de skal gidde å feste det på en liten moped.

Lenke til kommentar
Så jeg blir ikke bøtelagt for at scooteren går nesten 60? kun om jeg overtreder fartsgrensa.

6050254[/snapback]

Du blir bøtelagt hvis scooteren din når 60km/t.

Fartsgrensen for moped/scooter/50ccm er og blir alltid 45km/t uansett vei. (der fartsgrensen for bil, ikke er under enn 45km/t)

Lenke til kommentar
Du blir bøtelagt hvis scooteren din når 60km/t.

Fartsgrensen for moped/scooter/50ccm er og blir alltid 45km/t uansett vei. (der fartsgrensen for bil, ikke er under enn 45km/t)

6050844[/snapback]

 

 

enkelte scootere går 55 orginalt og, som for eksempel honda sfx... men på den er det lagt inn sperre sånn at den ikke kan kjøres fortere enn 55 selv om det er nedoverbakke.

 

etter det jeg har hørt så skal mopeden bli plombert ned til og gå maks 45/55 på flata etter reglene...

Endret av *martin*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...