Gå til innhold

TES: Hakking til tross for 40 + fps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg reinstallerte XP opplever jeg irriterende hakking, selv om fps-en min ligger mellom 40 og 50. Noen med samme problem? Har en følelse av at det skyldes en eller annen driver, men gudene vet hvilken. Har installert nye skjermkortdrivere.

Sapph. Radeon x1800xt

AMD athlon x64 3000+

2 gig Corsair ram

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du fått lastet ned alle oppdateringer til windows?

6040669[/snapback]

Hmm..jeg trodde det, men det kan faktisk hende at den ikke er ferdig med å laste ned alle oppdateringene.

Skrevet
Er sikkert i så fall service pack 2 som er viktigst regner jeg med. :)

6040733[/snapback]

Installerte XP med service pack 2, så den er i hvert fall grei :)

Skrevet
Har du installert drivere til hovedkortet da? Og lydkort?

6040966[/snapback]

Har et MSI K8N-hovedkort, og ifølge MSI live update er det ingen nye drivere til hovedkortet. Noen som vet om denne live updaten finner alle nye chipset-drivere?

Lydkortdriver er på plass.

Skrevet
Har du installert drivere til hovedkortet da? Og lydkort?

6040966[/snapback]

Har et MSI K8N-hovedkort, og ifølge MSI live update er det ingen nye drivere til hovedkortet. Noen som vet om denne live updaten finner alle nye chipset-drivere?

Lydkortdriver er på plass.

6041013[/snapback]

Du kan jo gå på siden til MSI og sammenligne nyeste versjon som du kan laste ned der og den som er installert på pc'n din. Men hvis du alt har MSI live update så har du sikkert alt installert drivere til HK. Hvis det ikke ble installert sammen med skjermkort eller noe da?

Skrevet

Defragmenter alle hardisker etter ferdig installasjon.

Hakker det i alle andre spill, eller kun Oblivion?

Du må også laste ned siste version av Microsoft .NET Framework ;)

Skrevet
Defragmenter alle hardisker etter ferdig installasjon.

Hakker det i alle andre spill, eller kun Oblivion?

Du må også laste ned siste version av Microsoft .NET Framework ;)

6041528[/snapback]

Merkelige greier. Etter mye testing, degfragmentering, osv har jeg kommet frem til følgende:

Det hakker kun i Oblivion

Det hakker stort sett kun når jeg sitter på hesten (!)

Jeg kan løpe rundt med settingene mer eller mindre på topp, men når jeg setter meg på hesten blir det hakking. Spesielt under galopp :hmm:

Skrevet

La merke til at du har en AMD 3000+ prosessor, og jeg leste en artikkel om oblivion der de sa at en AMD 3000+ og 3200+ kunne være en flaskehals i systemet. Merker i alle fall at det hakker mindre hos meg når jeg har overklokket prosessoren med 500 mhz. :)

Skrevet
Merkelige greier. Etter mye testing, degfragmentering, osv har jeg kommet frem til følgende:

Det hakker kun i Oblivion

Det hakker stort sett kun når jeg sitter på hesten (!)

Jeg kan løpe rundt med settingene mer eller mindre på topp, men når jeg setter meg på hesten blir det hakking. Spesielt under galopp  :hmm:

6044906[/snapback]

Hmm.. Sier du at du har alt på fullt så og si, og at du ligger på mlm 40-50 fps på hesten? :hmm:

Kan høres litt ut som maskina sliter med å laste inn raskt nok ettersom det er i galopp problemet er størst..

Gå inn i .ini fila og sjekk hva uGridsToLoad står på.

Om den ikke alt gjør det sett den på 5 og se om det hjelper.

Du kan jo også sette iPreloadSizeLimit=209715200 f.eks (2gb.ram)

Skrevet
Har samme problem at det hakker når man rir hesten. Det er enkelt å greit at maskinen ikke greier å laste kjapt nok siden det går såpass fort.

6051278[/snapback]

Jeg tror faktisk det skyldes et problem med lyden. Det hakker nemlig hver gang det kommer lyd fra hestens steg. Dette vil også forklare hvorfor det hakker ekstra mye under galopp, siden lyden fra skrittene kommer tettere på hverandre. Tenkte jeg skulle teste ut dette senere i dag:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=574224

Lydkortet kan godt være årsaken, da det er gammelt og guffent.

Skrevet

6047394[/snapback]

Mangler du en 0 der? Eller er det jeg som har en null for mye?

Jeg har satt min til; iPreloadSizeLimit=2000000000, jeg

Skrevet

6047394[/snapback]

Mangler du en 0 der? Eller er det jeg som har en null for mye?

Jeg har satt min til; iPreloadSizeLimit=2000000000, jeg

6064007[/snapback]

Nei er rett som det står der.

Du kan jo stille den så høyt du ønsker, men for mye, eller for lite sies å resultere i mer hakking.

Skrevet
Har samme problem at det hakker når man rir hesten. Det er enkelt å greit at maskinen ikke greier å laste kjapt nok siden det går såpass fort.

6051278[/snapback]

Jeg tror faktisk det skyldes et problem med lyden. Det hakker nemlig hver gang det kommer lyd fra hestens steg. Dette vil også forklare hvorfor det hakker ekstra mye under galopp, siden lyden fra skrittene kommer tettere på hverandre. Tenkte jeg skulle teste ut dette senere i dag:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=574224

Lydkortet kan godt være årsaken, da det er gammelt og guffent.

6061162[/snapback]

Problemet er løst! Som jeg trodde var det lyden fra hestens galopp som var problemet. Fikset på footsteps-kommandoen i ini-en og vips var hakkingen borte. Så vet vi det, i tilfelle noen får samme problem. :thumbup:

Skrevet
Fjernet du lyden helt fra alt av footsteps? Eller kun hesten?

Blir ikke det noe som mangler da? :hmm:

6064236[/snapback]

Som en annen bruker anbefalte satte satte jeg følgende kommando. Merket litt forskjell på lyden, men det spiller ingen rolle tatt i betraktning at hakkingen forsvant.

fMaxFootstepDistance=68.7500 (her velges avstanden der lyden skal høres. Prøv å eksperimentere med forskjellige verdier. Settes denne for lavt fosvinner enkelt lyder osv)

Skrevet

ah.. det der ja..

Jeg testet det tidligere, men fant ut at det ikke gjorde noen forskjell på ytelsen..

Nå har jeg relativt nytt og ok lydkort da.

Ganske artig å sette den opp så du kan høre folk i bruma mens du står i Imperial City :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...