Gå til innhold

Angrerett ved åpnet produkt?


Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en pakke fra Datakompaniet, med et PCI-kort jeg bestilte for en stund siden, og leser på "forseglingen" på pakken:

 

DataKompaniet

 

14 DAGERS RETURRETT PÅ STANDARDVARER!

 

Kun dersom denne forseglingen er intakt og produktet ikke er åpnet ellers.

Samtidig følger der med et ark fra Barne-og Familiedepartementet der det står følgende på baksiden:

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde.

 

Tolker DataKompaniet loven rett når de påstår at jeg, ved å bryte forseglingen som DataKompaniet har satt på esken PCI-kortet kommer i, ikke kan levere tilbake varen i vesentlig samme stand og mengde? Ikke det at jeg går med planer om å benytte meg av angreretten, men dette slo meg likevel som litt besynderlig. :hmm:

Endret av Xoduz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man burde i "teorien" ha mulighet for å teste produktet, for så å finne ut at man angrer... og det er nok dette desverre mange misbruker.

 

 

Sikkert noen som bestiller noen komponenter rett før tg, for å angre når man kommer hjem...

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Har akkurat fått en pakke fra Datakompaniet, med et PCI-kort jeg bestilte for en stund siden, og leser på "forseglingen" på pakken:

 

DataKompaniet

 

14 DAGERS RETURRETT PÅ STANDARDVARER!

 

Kun dersom denne forseglingen er intakt og produktet ikke er åpnet ellers.

Samtidig følger der med et ark fra Barne-og Familiedepartementet der det står følgende på baksiden:

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde.

 

Tolker DataKompaniet loven rett når de påstår at jeg, ved å bryte forseglingen som DataKompaniet har satt på esken PCI-kortet kommer i, ikke kan levere tilbake varen i vesentlig samme stand og mengde? Ikke det at jeg går med planer om å benytte meg av angreretten, men dette slo meg likevel som litt besynderlig. :hmm:

6036549[/snapback]

 

nei, de tolker den ikke riktig. Angrettsloven åpner for at du kan se på produket og prøve det, men ikke som om det var ditt eget. Dessverre medfører denne loven tap for nettbedriftene, så noen har prøvd seg med dette, men de kommer sjelden langt. Notel.no, mobbi.no og Siba.no har fått omtale for dette, særdeles negativt for Notel.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...