Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vaskemaskin - hvilket merke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du bruker naturmetoden.

1. Finn deg en liten vakker bekk, eller kanskje en liten elv.

2. Slå skittentøyet mot steinene på elvebredden (bekkebredden :p).

3. Skyll det deretter i elva/bekken.

4. Gni inn med fin sand.

5. Gjenta vekselvis punkt 2 og 3 til det blir rent.

 

Happy washing!

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Foreslår at du bruker studentmetoden:

1: Finn frem lommeboka di.

2: Åpne alle lommer og snu den på hodet.

3: Rist litt i den mens du sier høyt: VASKEMASKIN

4: Plukk opp de pengene som faller ut og ta de med til et sted som selger vaskemaskiner.

5: Gi selgeren det han vil ha for en slik magisk, hvit boks som bytter skitne tøy mot rene tøy for 1 sokk/måneden og som koster oppimot det som falt ut av lommeboka.

 

Har funket for meg så langt :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Man har faktisk det som heter mamma metoden også:

 

1: Man plukker opp tlf og sier; mamma jeg har mye skittentøy som må vaskes!

2: Krysser fingrene at mamma'en er i godt humør.

3: Starter bilen/tar trikken/bussen/toget til destinasjonen.

4: Slenger over klærne til mamsen, og tar seg en god hjemmelagd middag.

5: Og kabooom, klærne skittende rent og med tøymykner :p

 

Hehe...

Lenke til kommentar

Spørs litt hvor du bor i landet. Har kjøpt 2 vaskemaskiner på under 1 år.

Første var i Stavanger. Der hadde de stort uttvalg og fikk en til ca 3500 kr. Har helt glemt merke :blush: Men den var jeg iallfall veldig fornøyd med.

 

Så flyttet vi til Molde og her har de et heller dårlig utvalg. Fikk til slutt tak en Zanussi til ca 4500 kr gjennom jobben til pappa (tibud). Den er helt grei.

 

Et tips: min. 1400 omdreininger

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Du kunne skremmende mye om vaskemaskiner  :p  Vet at der jeg jobber hender det at det er whirpool innpakning på Bauckneckt tingene, drit å finne frem.

6038442[/snapback]

Hehe... lærer litt etter en stund i butikk... :p

 

Hvis du har plass til en standardmaskin isteden for en toppmata som er 45 cm(kontra 60cm) så kan du jo se på LG sin nye serie. Du har jo blant annet modellen NWM13151.

 

Den har 1300 omdreininger, men det holder! LG har 7 års garanti på motor og de har ikke den "reima" som alle andre har. Det vil si at mest sannsynlig så er det reima som går istykker hvis noe skjærer seg og LG har som sagt kuttet ut den...

 

I butikkene nå er det kommet ut stort sett overalt en liten demonstrasjon over forskjell på lydnivå og vibrasjoner og sånt. Når kundene ser den der kjøper så og si 9 av 10 LG!

Lenke til kommentar
Du kunne skremmende mye om vaskemaskiner  :p  Vet at der jeg jobber hender det at det er whirpool innpakning på Bauckneckt tingene, drit å finne frem.

6038442[/snapback]

Hehe... lærer litt etter en stund i butikk... :p

 

Hvis du har plass til en standardmaskin isteden for en toppmata som er 45 cm(kontra 60cm) så kan du jo se på LG sin nye serie. Du har jo blant annet modellen NWM13151.

 

Den har 1300 omdreininger, men det holder! LG har 7 års garanti på motor og de har ikke den "reima" som alle andre har. Det vil si at mest sannsynlig så er det reima som går istykker hvis noe skjærer seg og LG har som sagt kuttet ut den...

 

I butikkene nå er det kommet ut stort sett overalt en liten demonstrasjon over forskjell på lydnivå og vibrasjoner og sånt. Når kundene ser den der kjøper så og si 9 av 10 LG!

6038629[/snapback]

 

LG skal visst nok være ganske bra ja. Vi har dem på jobben, men jeg gidder aldri å gå helt fra tv-avdelingen til hvitevare. Det er laaangt (minst 20meter).

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil er Baucknecht luksusmerke til Whirlpool.

Miele er veldig bra ja, men kjøp heller Asko.

De har så og si like gode maskinen og koster noen høvdinger mindre. ;)

6037855[/snapback]

 

smeller det fra expertselgeren, ikke rart du anbefaler asko ;)

 

du får toppmatede maskiner for mindre enn 5k, spør hvilke krav du stiller som strømforbruk, sentrifuge osv.

Lenke til kommentar

Merker som AEG, Miele, Asko, Whirlpool, Electroluxer er vel kurante alle sammen.

 

AEG er mitt tips.

 

Litt OT:

 

Det var vel AEG som i sin tid laget gasskamre for Hitler, samtidig som de drev med noe finansiell støtte.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Merker som AEG, Miele, Asko, Whirlpool, Electroluxer er vel kurante alle sammen.

 

AEG er mitt tips.

 

Litt OT:

 

Det var vel AEG som i sin tid laget gasskamre for Hitler, samtidig som de drev med noe finansiell støtte.

6038997[/snapback]

 

De leide i hvert fall arbeidere fra fangeleirene Auscwitz tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...