Wubbable Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Hvordan kan jeg sette opp et phpBB2 forum på min egen maskin? Prøvde easyPHP, men det var delvis på fransk, og jeg kunne ikke connecte til databasen jeg lagde. Noen andre ENKLE alternativer?
TheBoz Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 phpBB2 er meget enkelt å sette opp. Alt du trenger en web konto med ftp tilgang (gjerne også shell tilgang, men du trenger ikke) og en mysql database. Fritt fra hukommelsen så er det sånn ca. sånn om du bare har FTP tilgang: 1. Pakk ut fila til harddisken din. 2. Last opp alle filene til mappen på serveren (via ftp) der du ønsker at forumet skal ligge. 3. Åpne http://www.dinside.com/dinforummappe og fyll ut feltene med informasjon om b.la brukernavn og passord for databasen. Dette er ganske selvforklarende. Passord og brukernavn for databasen får du av din ISP. Denne posten er forresten feilpostet, kan en moderator flytte den?
a_f Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Hvordan kan jeg sette opp et phpBB2 forum på min egen maskin?Prøvde easyPHP, men det var delvis på fransk, og jeg kunne ikke connecte til databasen jeg lagde. Noen andre ENKLE alternativer? 6035674[/snapback] EasyPHP er enkelt nok. Du har sikkert versjon 1.8, og hvis du plages med for mye fransk, så kan du laste ned versjon 1.7, som har lettere måte å forandre språk. Du kan eventuelt slette index filen som ligger i "www" mappa. Og det at du ikke klarer å koble til databasen din har vel mer med oppsett til databaser. Hvis du skal bruke forumet kun på din lokale pc, så kan du vel opprette en bruker med alle rettigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå