Gå til innhold

hvorfor kvitter folk seg med xbox360 allerede?


Anbefalte innlegg

hei! :)

 

jeg har vært på jakt etter konsoll nu i en ukes tid og har vært inne på finn.no jevnlig hver dag.

 

og jeg har etter hvert spurt meg selv,

hvorfor selger folk 360`en sin allerede?

mange xbox 360 legges ut hver dag. :dontgetit:

den er jo fortsatt ganske ny...

 

så hvorfor...?

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fordi den bråke for mye?

og så klikke den....

det er noe eg har hørt

6030327[/snapback]

 

 

ja noe må det være..for når man surfer rundt på bruktmarkedet får man nesten en liten stemme i hodet som sier : "styr unna!"

 

edit: det ligger jo selfølgelig mange andre konsoller bla. ps2 osv..,men de har jo vært for salg lenge og har rukket å selge mange hundre tusen før 360 kom på markedet..men jeg syns det ligger for mange 360`er for salg..

 

annonser som lyder: "lite brukt", "kun testet", "en uke gammel" osv..

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

tror det er mange folk som bare kjøpte seg 360 for å ha en "nextgenkonsoll" og fordi di vil ha knall grafikk. og når di merket at grafikken på spillene ikke er "utrolig" mye bedre enda, så selger di den. det at det er den første nextgen konsollen gjør at folk som ikke ville hatt den ellers kjøper den.

 

har 360 selv og er storførnøyd. og 2 kompiser av meg som er svorne playstation gutter, vurderte og 360.. men eg fikk snakket di fra det fordi eg vet di ville bli skuffet.. siden det er ps3 di egentlig VIL ha.

Endret av 3000
Lenke til kommentar
tror det er mange folk som bare kjøpte seg 360 for å ha en "nextgenkonsoll" og fordi di vil ha knall grafikk. og når di merket at grafikken på spillene ikke er "utrolig" mye bedre enda, så selger di den. det at det er den første nextgen konsollen gjør at folk som ikke ville hatt den ellers kjøper den.

 

har 360 selv og er storførnøyd. og 2 kompiser av meg som er svorne playstation gutter, vurderte og 360.. men eg fikk snakket di fra det fordi eg vet di ville bli skuffet.. siden det er ps3 di egentlig VIL ha.

6030401[/snapback]

 

ja der er nok mange i starten som kjøpte 360 bare for å ha en 360.. ;)

valget mitt sto mellom 360 og ps2 og igår kjøpte jeg selfølgeli en PS2 :)

og den skal jeg koooose meg med til ps3 kommer!

Lenke til kommentar

jeg selger ikke min xbox 360, enda den klikker mer enn de fleste jeg har hørt om.

jeg ringte xbox supprt og skal få en ny en innen 2 uker ca. eller en reparert en.

Skjønner ikke hva folk klager på. Grafikken blir ikke bedre før etter ett år ca. se forskjell på halo 1 & 2. Gigantisk forskjell.

 

Jeg sitter nå og koser meg med topp grafikk og en bra konsoll. Bra kjøp, er dere uheldig og får en dårlig en, er det bare å ringe xbox support.

Lenke til kommentar
jeg selger ikke min xbox 360, enda den klikker mer enn de fleste jeg har hørt om.

jeg ringte xbox supprt og skal få en ny en innen 2 uker ca. eller en reparert en.

Skjønner ikke hva folk klager på. Grafikken blir ikke bedre før etter ett år ca. se forskjell på halo 1 & 2. Gigantisk forskjell.

 

Jeg sitter nå og koser meg med topp grafikk og en bra konsoll.  Bra kjøp, er dere uheldig og får en dårlig en, er det bare å ringe xbox support.

6030479[/snapback]

 

 

ja selfølgelig ringer man support og klager.

for min del er ikke det værste at produktet er defekt, det er hele det styret rundt det.

pakking, sending,ringing,venting og det og være uten konsoll i det tidsrommet de er til en eventuell sjekk/reperasjon.

 

edit: og sa jeg VENTING!?!

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

på en måte så har jo sony rett i at "nextgen" ikke starter før di kommer ut med ps3, med tanke på at det tar tid å utvikle spill som virkelig drar nytte av 360`ens maskinvare.. så rundt om når ps3 kommer ut så kommer di spillene som grafisk er "nextgen" til 360 :wee:

 

og som sagt tideligere, folk som allerede selger 360`en sin fordi di ikke takler støynivået eller at den klikker, er sikkert folk som ikke hadde kjøpt den vist den ikke var først ut på markede. vist di ikke har nok vilje til å ringe MS for å få den reparert så sier det sitt, pluss greit nok at 360 lager lyd men at det er uutholdelig er BS.

Lenke til kommentar

Hvis man skal kjøpe Xbox360 så lønner det seg kanskje å vente på den nye prosessoren som skal være mye kjøligere, og maskinen skal være mer stillegående.

 

Det er nok mulig at Microsoft forhastet seg litt og stresset med å være først, og lot ikke spillutviklere få tid til å bli skikkelig kjent med maskinvaren først.

 

Forresten, "di"? Du mener kanskje "de"?

Lenke til kommentar
hei! :)

 

jeg har vært på jakt etter konsoll nu i en ukes tid og har vært inne på finn.no jevnlig hver dag.

 

og jeg har etter hvert spurt meg selv,

hvorfor selger folk 360`en sin allerede?

mange xbox 360 legges ut hver dag. :dontgetit:

den er jo fortsatt ganske ny...

 

så hvorfor...?

6030301[/snapback]

Ein kombinasjon av tekniske problem og eit relativt svakt utval av spel? For min del er der i alle fall lite som fristar. Med ein sprek PC (sprek nok til å køyre Oblivion betre enn XBox 360), og ein PS2 med eit stort spelbibliotek har ikkje XBox 360 mykje å bidra med.

 

Inntrykket mitt er at Microsoft hadde det litt vel travelt med å vere først ute. Eg høyrer stadig vekk om tekniske problem og folk som må sende konsollen attende. Microsoft ville vere først ute, lage masse lyd, og ta over konsollmarknaden på 1-2-3, noko som so langt ser ut til å vere feilslått. Det verkar som om PS2 fortsatt klarar å konkurrere på salstal, sjølv om den er "steingamal" til samanlikning. Eg trur det einaste Microsoft har klart ved å sende ut konsollen tidleg er å skape skepsis. Hadde dei venta eit par-tre månadar til, kunne dei ha levert eit betre produkt, vunne marknadsandel, og likevel vore ute i god tid før Sony og Nintendo.

 

Kay

Lenke til kommentar
Inntrykket mitt er at Microsoft hadde det litt vel travelt med å vere først ute. Eg høyrer stadig vekk om tekniske problem og folk som må sende konsollen attende. Microsoft ville vere først ute, lage masse lyd, og ta over konsollmarknaden på 1-2-3, noko som so langt ser ut til å vere feilslått. Det verkar som om PS2 fortsatt klarar å konkurrere på salstal, sjølv om den er "steingamal" til samanlikning. Eg trur det einaste Microsoft har klart ved å sende ut konsollen tidleg er å skape skepsis. Hadde dei venta eit par-tre månadar til, kunne dei ha levert eit betre produkt, vunne marknadsandel, og likevel vore ute i god tid før Sony og Nintendo.

 

Kay

6031656[/snapback]

 

Det vil nok alltid være en del barnesykdommer ved launch av en ny konsoll. Det samme var tilfellet med ps2 (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2), og vil nok også være tilfelle med ps3 og Wii (knis).

 

Jeg tror det er mange som kjøpte 360 mest for å teste ut "next-gen", uten at de nødvendigvis hadde konkrete spill de var interessert i. Sikkert en del pc-eiere som kjøpte konsoll for første gang i den tro at det ville være dramatisk flottere enn pc-spill. Man blir fort skuffet da.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
Det vil nok alltid være en del barnesykdommer ved launch av en ny konsoll. Det samme var tilfellet med ps2 (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2), og vil nok også være tilfelle med ps3 og Wii (knis).

Jaudå, du har rett i det, men eg har inntrykk av at XBox 360 har vore over snittet problematisk. For min eigen del kjøpte eg PS2 kort tid etter at den kom ut, og har hatt null problem. Bruker den stadig kvar dag, anten som spelkonsoll, DVD-spelar, eller begge delar. Når eg tenker meg om er det faktisk ingen av dei eg kjenner som har PS2 som har hatt vesentlege problem.

 

Jeg tror det er mange som kjøpte 360 mest for å teste ut "next-gen", uten at de nødvendigvis hadde konkrete spill de var interessert i. Sikkert en del pc-eiere som kjøpte konsoll for første gang i den tro at det ville være dramatisk flottere enn pc-spill. Man blir fort skuffet da.

6031739[/snapback]

Jupp, særleg viss ein ikkje har ein TV som taklar HD-oppløysingar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Jaudå, du har rett i det, men eg har inntrykk av at XBox 360 har vore over snittet problematisk. For min eigen del kjøpte eg PS2 kort tid etter at den kom ut, og har hatt null problem. Bruker den stadig kvar dag, anten som spelkonsoll, DVD-spelar, eller begge delar. Når eg tenker meg om er det faktisk ingen av dei eg kjenner som har PS2 som har hatt vesentlege problem.

6031868[/snapback]

 

Jeg kjenner forsåvidt heller ingen 360-eiere med problemer, men at de finnes vet vi jo. Jeg tror microsoft brant seg litt på at 360 er dramatisk mer komplisert å bruke riktig enn tidligere konsoller. En god del flere innstillinger må være riktig, f.eks. PAL 50/60Hz, hdtv-bryter på tv-kabelen, et power-supply som må ha luft (dette er det mange som har brent seg på) osv. Mange flere muligheter for bruker-feil, og der det er en mulighet for at noen kan gjøre feil så er det stort sett mange som gjør den også. Får håpe sony lærer av dette og gjør ps3 litt mere "fool-proof".

Lenke til kommentar
Microsoft ville vere først ute, lage masse lyd, og ta over konsollmarknaden på 1-2-3, noko som so langt ser ut til å vere feilslått.

6031656[/snapback]

Med tanke på at de selger alt de produserer og sannsynligvis runder 10 mill solgte konsoller før PS3 blir å få tak i her i landet så er vel 'feilslått' en rimelig drøy påstand...

 

Det ligger i konsollers natur at det potensielt kan være feil og dårlig kvalitetssikring i begynnelsen; det er mye ny og relativt uprøvd teknologi på en gang og å teste alt som går ut fra samlebåndet helt og fullt for absolutt alle potensielle feil er umulig - det gjøres ikke med noe elektronikkprodukt i konsumentklassen. Og brukerfeil (folk som ikke har lest bruksanvisningen og klager over at den ikke gir HD-signal ut, eller folk som av samme grunn 'kveler' strømforsyningen sin i et trangt kabinett) kan man dessverre aldri gardere seg mot; 360 (og sikkert PS3) er langt mindre idiotsikre enn tidligere konsoller, hovedsaklig fordi varmeutviklingen gjør at de ikke kan plasseres hvor som helst men også fordi det er langt flere innstillinger som må være riktig. Det er ikke plug-and-play slik forrige generasjon konsoller var når f.eks. HD-TV/oppløsning ikke var en option i menyene.

 

Man må opp i volum for å se hva man bør sjekke ekstra godt etter ved kvalitetssikringen av elektronikkprodukter; en testproduksjon på noen tusen konsoller gir ikke et godt nok bilde hvis det er helt ny teknologi - det er først ved full produksjon der produktene går igjennom hele kjeden fra fabrikk via transport til butikk og salg til bruker man etterhvert vil få et inntrykk av hva man bør legge vekt på.

 

Bare vent til PS3 kommer; forumene kommer til å flomme over med folk som klager da også selv om de aller aller fleste har en som fungerer feilfritt. Selv kjenner jeg flere med PS2 som både er på sin andre og tredje konsoll i løpet av 4-5 år men jeg kjenner ingen som har feil på sin 360.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe PS2 når Xbox er langt lettere å spille kopier på ? Og andre muligheter som den byr på.

 

Den er vel faen meg billigere enn PS2 skrapet også. Som Sony, frekke som de er, fortsatt tar blodpris for takket være idioter som folk flest som kjøper de de blir fortalt til å kjøpe. Ja, det mest populære selvsagt.

 

Pluss at spillene generelt er bedre, hvis man ikke på liv død må spille patetiske japse rollespill.

Lenke til kommentar

Takk til Federov for informativ melding..

Visste ikke at Guitarhero, Singstar, Buzz, Ico, Shadow of Colossus, Gran Turissimo, Socom, eller God of War, var patetiske japse rollespill.

 

Men så er jo jeg en idiot som ikke har noe imot å betale for spillene, tenk så mye bedre verden hadde vært uten slike som meg.

Litt fint at vi idioter bestemmer hva som er populært. :)

Lenke til kommentar

føkk.. fikk min xbox 360 den 30april... dææææwen den bråker!!

Trodde alt snakket om bårket kun var overdrevent + at jeg tenkte at den umulig kunne bråke mer enn den første PS2... DER TOK JEG FEIL!

og grafikken er faktisk ikke så ekstremt bra.. syns nå jeg da.. bare prøvd PGR da.. men er faktisk ikke overbevist!

Tror PS3 knuser denne konsollen lett, om ikke så håper jeg hvertfall det...

er litt skuffa :cry:

 

EDIT: har forrestn en samsung 37" HDTV

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...