Gå til innhold

Kjøp av ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

trenger mer diskplass til den bærbare og skal skaffe meg en ekstern harddisk. Er ute en stillegående disk på 250 eller 300GB. Men det er jo en jungel der ute. Hadde tenkt å kjøpe et vifteløst HD-kabinett og putte inn en samsung eller seagate HD, men er redd dette vil være skadelig for disken i lengden. Blant ferdigbygde disker er maxtor temmelig rimelig, men de bråker jo en del..

 

Er det noen synspunkter på dette? Hva bør man kjøpe?

 

mvh

Panter`n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å sette harddisk inn i eksternt kabinett er en god idé. Det er ikke skadelig for disken.

 

Vet at det generelt ikke er farlig, men er litt skeptisk til de vifteløse kabinettene. Gir de nok kjling til disken? Overhopphetede ting har lett for å gå i stykker...

Lenke til kommentar
Å sette harddisk inn i eksternt kabinett er en god idé. Det er ikke skadelig for disken.

 

Vet at det generelt ikke er farlig, men er litt skeptisk til de vifteløse kabinettene. Gir de nok kjling til disken? Overhopphetede ting har lett for å gå i stykker...

6024236[/snapback]

 

Jeg har en ICYBOX 350U(?), og er ikke førnøyd med driftsikkerheten. Et lite dunk i kassen, så er harddisken ikke formatert lenger. Den tålte med andre ord ikke særlig flytting. Dette er nok HDen som jeg satte i sin skyld, en gammel (men stille) 80GB Seagate. Den har nå avgått ved døden...

 

Jeg er derfor på leting etter en ekstern harddisk som tåler en støyt. Noen som vet om en solid sak. Den blir nok primært brukt til backup, men må tåle å flyttes litt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...