Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel Geiteryggen kjent for å være ei veldig knotete og smal bane da. MYE verre enn Varna, som holder en bra standard. Jeg kjører Yamaha og har kjørt mange løp på Varna de siste årene, og vi sammen med de andre i Yamaha kjører ikke på 78 drev på tørt. Men heller rundt 80-82. Vet ikke hvem av de "beste" du har snakka med, for tror ingen av de kjører på et så lavt drev.

 

På Geiteryggen vil jeg tro 84-drev funker bra.

 

Kjørte selv på Andebu, og etter litt motortrøbbel der bestemte jeg meg for å stå over totimern og høstløpet.

Endret av passion
Lenke til kommentar
Til dere som kjører yamaha: er en oppe på banen hos oss som har en yamaha som sperrer midt på sletta... Han kjører samme dreving som en annen, og han sperrer ikke på sletta, så må være forgasseren... Det jeg lurer på er hvilken vei må forgasseren stilles ?

 

Etter det jeg husker når jeg stilte på motoren til fetter, så tror jeg det var mot klokka... Det beste er vel å føle seg fram. Skru bare noen få grader om gangen...

Lenke til kommentar
Det er jo helt forskjellig fra forgasser til forgasser :p

Ja, jeg vet jeg hadde stillt den sånn passa da hadde jeg lav skruen på en kvart fra bundt å høy 1og en halv rundt:P Men jeg snurra å den sperra med en gang. DA tok jeg lav skruen en runde å 2/3 (viss du skjønner:P) å høy skruen ca en kvart tror jeg. men mot klokka da gir du den mer å med er mindre tror jeg det var... Var det ikke sånn da? Men bare ikke gi den for lite fordi da går jo den føyken. Lenge siden jeg har snakka her egentlig:P

Lenke til kommentar

Det varierer ikke fra gasser til gasser om du skal gi den mer eller mindre når den sperrer på strekka. Når den sperrer tyder det på at får FOR MYE bensin. Derfor må du skru den inn litt. Selv kjører jeg med 5 halve omdreininger på lavskruen, og ca 1/4 omdreining på høyskruen.

 

Simen, jeg var selv på NM. Hvem kjenner du som kjørte med 78?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...