Gå til innhold

Hvordan beholde full lysstyrke ved batteridrift?


Oldie

Anbefalte innlegg

Spørsmålet gjelder spesielt en bærbar fra HP, men jeg vet at "fenomenet" med redusert bakgrunnsbelysning av skjermen på batteridrift er vanlig for laptoper. Selvfølgelig da for å spare strøm. Noen som vet hvordan en kan "tweake" sånn at lyset holder fullt nivå også når en kobler fra strømnettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet gjelder spesielt en bærbar fra HP, men jeg vet at "fenomenet" med redusert bakgrunnsbelysning av skjermen på batteridrift er vanlig for laptoper. Selvfølgelig da for å spare strøm. Noen som vet hvordan en kan "tweake" sånn at lyset holder fullt nivå også når en kobler fra strømnettet?

6016077[/snapback]

 

 

De flestre levereandører legger ved en software som gjør at du kan tweake settingene i forskjellige modi, aner ikke hva HP sin heter, men du finner nok noe om det på HP sine nettsider . Min Dell D410, og min forhenværende Thinkpad X24 har ihvertfall hatt slike verktøy.

 

 

 

_nifty_

Lenke til kommentar

Trekk ut strømkontakten, still lysstyrken dit du vil ha den når maskinen kjører på batteri. Sett inn igjen strømkontakten og still lysstyrken dit du vil ha den når maskinen kjører på strøm. Done.

 

Ingen vits i å installere enda mere programvare for noe så enkelt.

Lenke til kommentar

Har enn testet FN tasten pluss pilstastene (opp og ned piltast ) ?

Fungerer på mange laptoper jeg har bært borti

 

 

Edit: det samme gjelder CTRL-ALT og piltastene hvis enn har fått det til

at skjermbilde blir oppned eller på siden (da er CTRL-ALT og piltastene for å få bilde på rettt kjøll igjen )

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...