Gå til innhold

Hvordan er din dialekt?


Sleep4Life

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min dialekt:

 

Hey ghey, joineru babb på lappern?

 

btw: 50kr til den som gjetter nøyaktig hva den setningen betyr på vanlig norsk.

6054303[/snapback]

Hei kamerat (småprovoserer bare ved å si ghey), blir du med å ta en kebab på La Paz?

 

Er nok ganske sikker på at den stemmer. Eller hva?

Endret av Ole-Magnus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dialækta mi e vel så nert gammeldags værdalsdialækt som'en kainn kåmmå utn å tebake te atnhuinnertale.. Æ bruke jo dativ å greier når æ snakke, å det e itj'e mang som jær nu ferr tia.. :p

 

Fasit: Dialekten min er vel så nærme gammeldags verdalsdialekt som man kan komme uten å gå tilbake til attenhundretallet. Jeg bruker jo dativ og greier når jeg snakker, og det er det ikke mange som gjør nå for tiden.. ;)

Lenke til kommentar

Dialekta mi er ganske likt nynorsk, berre noken få forskjella som kan gjere det forvirrande for meg sjøl når eg skal skrive stila på skulen.

Eg snakka ganske fort og seie rare ord som sikkert er gresk for noken, sette ihop masse rart osv.

 

Sånn som "hi sia" betyr andre sida :)

Lenke til kommentar

HÆR KJÆM Æ IFRA

 

Dein likje plassn dær heite storsteinnes å dær bor det serka nån tusn fålk. De som det mest går i e at vi "søng" når vi snakke

 

vi har litt snodi dialekt, om nån har løst så kan æ prøve å mekke et lydoptak av nån av de innfødte (mæ) fra gamelt arkiv fra nån år telbake, kor æ da kommenter korsn farge en sånn dærre uhm.. pappegøya har å æ klare jo klabbers å si feil farge på fugln :)

 

ainna enn det så har æ jo nu fått et snæv av "tromsø" dialektn ettersom æ har bodd hær i rundt 6 år, sia æ rømte fra nesse, tanta mi sir at æ snakke grusomt, nokka som gjør at æ fortsette me mi dialekt bare før å terge ho

 

men ka sei folke? skal æ prøve å mekke en liten "ka dwagon høres ut som" snutt?

 

 

edit: hain bæssfar e gå å snakke kav nessing, det e bare æ å ho bæssmor som førstår han

 

bæssfar sir : høæåhæææ hauline

 

som da betyr "hvor er høvelen min pauline"

 

meget arti når han roper :)

 

hæøæøø jæhåæhæjhææhåå = "Hælvettes åndsamøbe je dæ å holle hælvette me hønsa"

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...