Gå til innhold

TES: Våpen med charge


Anbefalte innlegg

Jeg har et magisk sverd, som har charges and uses.

 

Dette er dyrt å lade opp, derfor er jeg ikke interessert i å bruke egenskapene hele tiden. Er det noen måte å unngå dette på? Elelr må man rett og slett bære med seg flere våpen, og kun ta frem det magiske når det er behov for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fang sjeler i soulgems ved å kaste soul trap på fienden og drep han mens effekten er på.

 

Der etter kan du bruke den fylte soul gemen til å lade opp våpnet ditt.

 

En generel regel er at vanskeligere fiender gir deg mer nye charges, men trenger også bedre soul gems for å fanges.

Lenke til kommentar
Men soulgems brukes også opp, så da er man like kort.

 

Man kan jo fort tømme et sverd på en enkel brunbjørn hvis man ikke bruker magi....

6013657[/snapback]

 

 

spoiler#---------------------------------------------------------------------------------

 

Det finnes spesielle soulgems i spillet som kan brukes om at og om at igjen....

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt riktig. Welkynd Stones brukes til å fylle opp med magicka.

 

 

For å recharge et våpen trenger du en Varla Stone, som du finner i "bur" de samme stedene, men som er mye mer sjeldne. I tillegg til at du må åpne (løfte) buret ved å aktivere en bryter i veggen, gjerne i et annet rom. Fordelen med en Varla Stone er at den recharger alle magiske items fullt. Men når du har gjort det er den også brukt opp. Og den er verd 1000 gold, så det kan være fristende å selge den i stedet.

 

 

 

Som Watchtower antyder, hvis du spiller en stund og følger de viktigste quest, får du etterhvert ledetråder til et evigvarende soulgem.

 

 

 

Skal være litt vag, selv inne i en spoiler: Dette blir du ledet til som en del av main quest, hvor du blir bedt om å finne et artifact, og når du har funnet det om å gi det fra deg, og aldri får det igjen. Det finnes en rekke andre artifacts som har mindre verdi for deg, finn en av dem også gi den vekk istedet.

 

 

 

I starten av spillet brakte jeg med meg to våpen som du selv foreslår, begge lagt på hurtigtaster. Jeg brukte det vanlige mesteparten av tiden, selv om det ikke var like effektivt. Så tok jeg det magiske fram bare når det vanlige ikke bet på fienden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...